maandag 25 juni 2012

De tuin is nog niet zo heel lang af. En het is onze eerste tuin. Ik zag mezelf nooit uren lang bezig in de tuin en wilde die tuin eigenlijk alleen zodat Hayley lekker kon spelen. Maar de laatste tijd betrap ik mezelf erop dat ik het heerlijk vind om bezig te zijn in de tuin. Beetje onkruid verwijderen, plantjes vervangen, gras maaien, wegrennen voor hommels, poep opruimen van de hond, snoeien en ga zo maar door.

Terwijl Hayley in de zandbak speelt en druk aan het glijden is, kan ik uren lang rommelen. Ik zit dan ook bijna nooit stil. Ik vind dat altijd zo knap van mijn moeder, die kan uren op een stoel zitten met een boekje. Als ik 5 minuten stilzit is dat al knap, ik zie altijd wel iets wat ik kan doen. En soms wil ik zitten en dan word ik van mijn stoel getrokken door mijn dochter.

Dit weekend zijn we weer volop aan de slag gegaan in huis. Natuurlijk zijn we druk bezig met de zolder. En dat schiet al aardig op. We hebben besloten toch een nieuwe kamer te maken voor Hayley op zolder. Ze heeft nu 2 kleine kamertjes waar de rommel constant is verdeeld. Nu krijgt ze 1 grote ruime kamer. En van de 2 kleine kamertjes gaan we 1 grote kamer maken. Dat wordt helemaal een uitgebreid project. Maar als Hayley dan op zolder slaapt kunnen we daarmee rustig aan de gang.

Ook ben ik dan zondag en vandaag lekker aan de slag gegaan in de tuin. Ik heb bloembakken opgehangen aan de Franse balkonnetjes aan de voorkant en we hebben nieuwe vaste planten geplant in de achtertuin. Sinds 1,5 week staat er nu ook een mooie loungeset. Nu nog een parasolletje, kruiden en aardbeiplantjes in de tuin. Dat lijkt mij super leuk om te doen, eigen groenten en fruit verbouwen. Ik kan toch wel zeggen dat ik groene vingertjes heb gekregen!




  

Categories: , , ,

2 opmerkingen:

  1. Herkenbaar hoor. Jullie gaan dus een behoorlijk project aan voor de kleine meid. Succes ermee, ben benieuwd hoe het wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haar kamer op zolder schiet al aardig op. Maar die andere 2 kamertjes wordt wel een uitdaging. 1 deur weghalen en dichtmetselen en een tussenmuur eruit rammen :O en we gaan het lekker zelf doen! LOL

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!