dinsdag 26 juni 2012

De peuterfase is een ontzettend leuke fase. Al geniet ik van elke fase, in deze fase moet ik constant lachen om Hayley. De logica en de uitspraken kunnen namelijk hilarisch zijn. Wat voor haar heel logisch is, is voor ons om te lachen. Ook zegt ze gewoon altijd wat ze denkt, wat zorgt voor komische momenten.
Ik heb daarom besloten al haar leukste uitspraken af en toe te plaatsen in een blogje.

Hier zijn ze:

Ik: "Kijk Hayley een helikopter!"
Hayley: "Ja en mamakopter, papakopter en tinokopter."

Ik: "Ik ga even douchen, ik kom zo terug."
Hayley: "Is goed lief mamatje, ga maar lekker douchen."

Ik: "Kijk eens ik heb je kamer opgeruimd en verbouwd."
Hayley: "Goedzo mammie, goed gedaan. Erg schitterend."

Ik:"Zo ga je mee? We gaan boodschapjes doen bij de supermarkt."
Hayley: "Ja leuk! Gaan we naar Super Marc, baby Saar en Lily! Jeej!"

Ik: "Dus opa heet Jan en Oma Kitty"
Hayley: "Papa Pablo, mama Aliesuh en Hayley mooi meisje."

Hayley durft niet op de glijbaan, omdat er wat vliegjes op zitten.
Pablo: "Ga gewoon glijden, kleine schijtluis."
Hayley kijkt boos en wijst naar haar nieuwe speelhuisje.
Hayley: "Is niet schijthuis! Is mooi huisje!"

Ik: "Hayley kijk allemaal babyvliegjes."
Hayley: "Allemaal zusjes, heel veel zusjes!"

Hayley zit op de behandeltafel bij de spoedpost.
"Kijk dokter ik heb twee tieten."

Valentino is uitgebreid aan het overgeven van een verkeerd gevallen bot.
"Mama Tino poept uit de mond! Ieeeeeee viessss!!!"

Lorraine zit gezellig bij ons op de bank. Hayley weet dat zij een baby in haar buik heeft.
Ze heeft al een aardig buikje en haar borsten zijn flink gegroeid.
Ik: "Lorraine baby in de buik he Hayley!"
Hayley wijst naar haar buik en daarna naar haar borsten.
"Hier een baby, hier een baby en hier een baby!"

Hayley rent vanuit het niks met een noodgang naar de w.c.
"Help mama ik moet poepen, kom snel!"

Hayley: "Mama is een mevrouw."
Ik: "Ja klopt, en wat is papa dan?"
Hayley: "Papa is mepappie."

Hayley loopt op haar blote voetjes door de huiskamer en zegt:
"Mama de vloer is plakkerig ik denk dat je moet dweilen."

Hayley roept heel hard: "Mama ik hou van jou!"
Ik: "Ik hou ook van jou lieve schat."
Hayley: "Nee dat boek, wil je die pakken?"
Ik: "Ow ja tuurlijk."
(Ze bedoelde het boek met de konijntje die de hele tijd tegen elkaar zeggen hoeveel ze van elkaar houden)

Hayley en ik zitten samen aan tafel macaroni te eten.
Ik wil een hap nemen en schrik van mijn dochter.
"Kijk uit mama niet eten hoor! Dat is een ui, dat is niet lekker hoor."

Ik laat Hayley haar nieuwe kamer zien.
Ik: "Hoge kamer he!"
Hayley: "Heel hoog! Net zo hoog als een dinosaurus he mam?"

Categories:

8 opmerkingen:

  1. Haha! Leuk zeg die uitspraken! Goed dat je ze opschrijft ook leuk voor later!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker leuk om te bewaren inderdaad. ze kunnen soms zo leuk en onverwachts uit de hoek komen. en vooral de eerlijkheid is zo grappig. vandaag heeft ze de toiletjuffrouw in de hema geld gegeven. toen ze terugkwam zei ze heel verbaast: "Die mevrouw is een beetje dik mama." dan moet ik wel ff lachen. :)

      Verwijderen
  2. Haha ik ga helemaal stuk. Wat een cutie is het toch ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha gekke meid! Die super Marc was ook zo leuk hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha ja ze blijft het ook steeds zeggen! ze zal blij zijn als ze zaterdag dan eindelijk naar jullie toe mag!

      Verwijderen
  4. Hahaha geweldig die uitspraken ik schrijf ze ook altijd op want anders ben je ze weer zo snel vergeten.

    Xxx Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig leuk!!!! Toffe blog met prachtige foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!