maandag 2 april 2012

Vanmorgen werd ik wakker met het idee samen met Hayley naar Artis te gaan. Dat wilde ik al zo graag een keertje doen, maar door de werkdrukte van mijn man kwam het er maar steeds niet van. Dus dan maar gewoon een keer samen!

Al moesten we wel met het openbaar vervoer aangezien ik zelf nog bezig ben met rijlessen. Dat idee was wel even spannend. Hayley heeft alleen nog maar treinen van een afstandje gezien en er nog nooit ingezeten. "Spannend he mama",zei ze ook toen we richting de trein liepen. Ik was een beetje nerveus. Voor het eerst samen zover van huis, met het openbaar vervoer en zonder Pablo. Hayley en ik vonden het dus even spannend! De reis verliep prima en na wat zoeken kwamen we eindelijk om 12:00 uur aan in Artis.


Eenmaal binnen zocht ik meteen naar de fotograaf die je normaal opwacht. Ik wilde dolgraag zo'n burgelijke Artis foto die iedereen denk ik wel van zichzelf heeft. Helaas stond er niemand, misschien doen ze dat alleen in het weekend. Maar niet getreurd, uiteraard had ik mijn eigen canon meegenomen, dus ik kon zoveel foto's maken als ik wilde!


Als eerste kwamen we langs aapjes en daarna liepen we naar de leeuwen. Wat een prachtige dieren toch om te zien. Hayley riep meteen: "Hakuna matata!" en zwaaide volop naar de leeuwen. Ik kreeg dubbele gevoelens om die mooie grote beesten in een redelijk klein verblijf te zien. In de natuur zullen ze vast nog mooier zijn! Maar in de dierentuin durven we ze in ieder geval wel van dichtbij te bekijken. En dat is toch wel erg bijzonder.

We hebben ongeveer 4 uur lang door de dierentuin gelopen. Bij alle dieren bleven we even staan, maakte ik foto's en vertelde Hayley wat voor dieren het waren. Zo was het voor haar niet alleen een leuke dag, maar ook een leerzame dag. Ze wilde absoluut niet in de wagen zitten, maar mijn hand werd 4 uur lang stevig vastgehouden.



Tussendoor hebben we een korte pauze gehouden in een 'restaurantje'. Hayley genoot van een perenijsje en kletste wat bij met een stel oude dames, terwijl ik genoot van een kopje thee. Daarna hebben we het laatste rondje gemaakt door het park. Hayley mocht kiezen waar ze nog 1 keertje wilde kijken en dat werden natuurlijk de leeuwen, de olifanten en de pingu├»ns.

Toen we alle dieren hadden uitgezwaaid, koos Hayley er toch voor plaats te nemen in haar wagentje.
Ze mocht nog een knuffeltje uitzoeken in het winkeltje en dat werd een olifantje. Het was een heerlijk dagje, want af en toe brak zelfs het zonnetje door! Tuurlijk hadden we Pablo er ook graag bij gehad. Maar zo samen een dagje weg, is zeker voor herhaling vatbaar! Nu maar eens bedenken wat we binnenkort samen gaan doen.



Liefs Elise




Categories:

2 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige foto's! Die bij de boom zijn echt supercute.. Leuk verhaal, geslaagde dag dus. En volgend jaar gaan we met z'n allen!! :P

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!