zondag 15 april 2012

Vandaag was het zo'n zondag; lang uitslapen, ontbijten en dan in het begin van de middag maar eens bedenken wat we vandaag de dag gaan doen.

Om 13:00 uur zijn we in de auto gesprongen zonder enig doel. Eerst hebben we de paardjes bekeken bij ons in de buurt. En uiteindelijk zijn we richting Kids Playground gereden in Almere Buiten. Hayley wilde namelijk graag naar de speeltuin, en Kids Playground is het grootste indoor speelparadijs in de buurt. En aangezien het vandaag erg koud was, was dat ook de enige optie.
Als we aankomen bij de parkeerplaats weet Hayley al precies waar we zijn. "Ja spelen! Jeej!" Zij is enthousiast, alleen wij krijgen al een beetje spijt dat we erheen zijn gereden. Bij het zien van de bomvolle parkeerplaats staan de haren op onze rug al overeind. "Welkom in papahel", mompelt Pablo. En dan was het nog zijn idee!

Toen we binnenkwamen werden we al doof van het galmende kindergegil. We liepen naar de achterste hoek, waar alleen kindjes t/m 4 jaar mogen spelen. Het was rustig in de hoek en deze keer waren er ook echt alleen kleintjes aan het spelen. Een pak van mijn hart, wie weet zou Hayley dan toch een keer rustig en lief met andere kindjes kunnen spelen.

Het begin gaat dan ook goed, maar al snel komt er een horde bezweette kinderen aanrennen van een jaar of 6/7 die de hele ruimte in beslag nemen. Ze gooiden met de grote speelgoedkussens en begonnen wild te rennen. Er waren geen ouders in de buurt die de kinderen op hun plek zette, ze konden maar gewoon hun gang gaan.

Gelukkig kwam er een medewerker om de kinderen weg te sturen. Ik heb dat ook weleens gedaan, maar ik doe het namelijk niet meer. Altijd als ik het deed was er net wel een ouder in de buurt die dan de discussie met mij aanging of ik kreeg een dodelijke blik. En daar heb ik gewoon geen zin in!

De tijd dat we binnen zijn, zijn wij de hele tijd aan het spelen met Hayley. Soms samen en soms apart. We houden haar in de gaten en zorgen dat geen ander kind haar pijn doet of corrigeren Hayley op het moment dat zij baldadig is naar een ander kindje. We willen haar leren lief samen te spelen met andere kinderen. Maar vaak zijn de kinderen erg in zichzelf gekeerd in zo'n indoor speelruimte. Ze rennen rond als een kip zonder kop en daarom zie ik andere kinderen vaak als het grootste gevaar voor mijn eigen kind.

En de meeste ouders zitten lekker weggedoken in een boekje, terwijl hun kind andere pijn doet of het bloed onder de nagels haalt bij andere ouders. Wij zien een speelplaats de ideale plek om samen met Hayley te gaan spelen en haar af en toe te helpen ergens op te klimmen. We houden haar constant in de gaten. Ik moet er dan ook niet aandenken dat ze een ander kind pijn doet of ergens vanaf valt omdat ik mijn tijdschriftje zit te lezen. Ik begrijp die ouders dan ook echt niet, die hun kind maar hun gang laten gaan. Blijkbaar is het een mooie plek om je kind te 'dumpen' !

Na 1,5 uur spelen zijn we weer richting huis gegaan. Toen het woord 'huis' viel begon Hayley al keihard te huilen. Zij had het naar haar zin, maar wij vonden het wel weer mooi geweest. Voor vandaag en voor de komende tijd. Zo'n indoor speelparadijs is nou eenmaal niet echt het ideale ontspannen uitje. Maar toch gaan we er altijd weer heen!







Categories: , ,

6 opmerkingen:

  1. dat soort hallen zijn echt mijn grootste nachtmerrie wat kinderen betreft... hopen dat het broeikas effect snel aantrekt en we lekker buiten in de speeltuin kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn kinderen vinden het ook geweldig in een binnenspeeltuin, maar wat je zegt...al die andere pokkejong die niet in de gaten worden gehouden door hun ouders verzieken het fatsoenlijk kunnen samen spelen met je kind. Ik heb zelf ook al een aantal maal moeten ingrijpen en heb gelukkig schijt aan de ouders wanneer zij het zien. Ik zeg dan ook gerust dat ze dan zelf hadden moeten ingrijpen, ik laat mijn kinderen toch zeker niet geslagen worden. Maar ja...dit zorgt er zeker voor dat ook wij het na anderhalf uur voor gezien houden :/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de kinderen hebben het naar hun zin terwijl wij als ouders ons alleen maar irriteren aan andere ouders en kinderen haha! Ik ben voorlopig ook weer klaar met de binnen speeltuin pfoe!

      Verwijderen
  3. Ooh ik ben het helemaal met je eens... Sommige ouders voeden hun kind echt niet op! Als HUN kind maar ''kind mag zijn'', andere kinderen/mensen zijn niet belangrijk... ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sja..... vérschrikkelijk hé..
    Ook wij gaan weleens als de kids (4 en 6 jaar) in de modus 'op naar de sterren-en daarvoorbij- zitten op en regenachtige dag (2 ADHD-kids, +oudste ASS dus sociaal zeer onhandig)naar Kidsplayground.

    En laten het nou net mijn kinderen zijn die daar als kippen zonder kop rondrennen, heerlijk ontremd, want daar kan het (thuis veel structuur en ontremmen altijd beperken) en laat het nou net mijn kinderen zijn die daar in hun enthousiasme inderdaad een kleintje omver lopen (die verdwaasd bij het 4+ gedeelte rondloopt, terwijl papa op het springkussen ligt te kirren naar hem)

    en natuurlijk... dat doen ze expres
    En nee, natuurlijk voeden wij onze kinderen niet op.
    En nee, dat ging natuurlijk ook niet met 200 km/uur en ik zat natuurlijk in een boekje waardoor ik niet snel genoeg mijn kind aan zijn oren terug had kunnen trekken.

    gelukkig zijn er dan altijd ouders die bovenop hun eigen kinderen zitten, ze geen seconde uit het oog verlezen, ze enige weerbaarheid laten opbouwen (goh, zit je er straks in de kleuterklas ook bovenop????)

    en voordat ik kan opstaan om mijn kind te stoppen, te herinneren en te helpen dat het excuses moet aanbieden (sorry, dat snapt hij niet dat heeft niets met opvoeden te maken) -ik zat er tenslotte naar te kijken en zag het met geknepen billen gebeuren- is de moeder van dat kind er al bovenop gedoken, heeft mijn kind al uit staan kafferen, -iets waar hij vervolgens een week later nog last van heeft- haar mening klaar over de opvoeding en de ouders van dat kind, en krijg ik een dodelijke blik.

    ZUCHT....

    binnenspeeltuinen..... verschrikkelijk?
    Nee... de ouders van sommige kinderen.... die zijn verschrikkelijk!

    en dan vooral die ouders, die het zelf zo perfect doen en een oordeel over anderen hebben..... (sorry..... maar mijn kinderen kunnen er niets aan doen. Wij ook niet... maar we proberen het in goede banen te lijden en hoe vaak merk ik dat mensen reageren zoals bovenstaand...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ojee.... ik moet nu toch wel zo ontzettend lachen!

    Dat je uit Almere, of uit de buurt van kwam had ik wel door.
    Maar na het verder bladeren door je (leuke) blogberichtjes kwam ik er dus achter dat je óók in Almere Poort woont!!

    De wereld is klein.

    misschien kom je mij en mijn twee fantastische blonde stuiterballen weleens tegen bij de AH. En hopelijk.... denk je dan niet meteen 'goh... daar heb je weer twee van die onopgevoede mormels...' ;-)

    Als ik je zie (herken je waarschijnlijk aan je dochter met haar mooie krullen) zal ik je even aanschieten!

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!