zondag 8 april 2012

Vandaag is het 1e paasdag. De dag begon met een heerlijk zonnetje, dus doken we al vrij snel de tuin in om te gaan opruimen en klussen. Pablo heeft de 'bloemetjes-koorts' te pakken en wilde weer naar het tuincentrum. We hebben weer een kar vol planten meegenomen en deze geplant in de tuin.

Nu begint het echt gezellig te worden. Er is genoeg groen te vinden en dat maakt het een stuk mooier. Van de tuin willen we een echte gezamenlijke plek maken, waar we allemaal iets toevoegen dat we zelf mooi/leuk vinden. Pablo wil graag grote bomen, ik wil bloemen en mandjes en Hayley wilt genoeg om mee te spelen. Zo wordt de tuin een hele beleving waaraan we allemaal veel plezier zullen beleven.

De planten en bloemen een plekje geven in de tuin is inmiddels een leuk werkje geworden, dat we samen doen. Ik geef alles aan, Pablo plaatst de plantjes en Hayley volgt dan met een gietertje water.


Dat samenwerken in de tuin, zorgt voor mooie en overgetelijke momenten. We bouwen samen iets op en Hayley werkt maar al te graag mee. Werken in de tuin terwijl de katten achter vliegen aanzitten en de hond tegen het net geplaatste boompje aanplast. Zulke huiselijke en kleine dingen, waar ik om moet lachen en intens van geniet.

Halverwege de middag kwamen onze vrienden, familie Herdes. Hayley springt nog net geen gat in de lucht zodra ze 'baby Saar' en kleine (chihuahua) Lily ziet aankomen. Na een kopje thee en bijkletsen zijn de mama's en de dochters de tuin in gegaan om eieren te gaan zoeken. De eieren die Hayley gister had beschilderd lagen verstopt in de tuin. Saar ging hand in hand opzoek samen met Tamara en Hayley kreeg een emmertje van mij. Zij had al vrij snel alle eieren gevonden (met hulp van Saar en Valentino).


Ze huppelde vol enthousiasme door de tuin en was nogal teleurgesteld toen ze alle eieren had gevonden. Ik denk dan ook dat ik nog een lange tijd moet horen, dat ze graag eieren wilt zoeken in de tuin! Net zoals de kerstboom, daar is ze nogsteeds niet overheen. "Kerstboom opgeruimd he mama, moette nieuwe kopen!" Nou we wachten even tot december!

Na de pasenlijke traditie zijn we binnen gaan zitten en hebben daar de rest van de tijd doorgebracht. We hebben lekker gegeten en toen de meiden eenmaal op bed lagen, konden we bijkomen van alle drukte. Tamara en ik hebben flink erop los gedanst op de WII, terwijl de mannen languit op de bank lagen.

Morgen is het dan 2e paasdag. Eigenlijk wil ik wel iets paas-achtigs gaan doen. Maar wat? Pablo moet gewoon werken helaas. Zijn weekendje is weer voorbij. Ik ga er even een nachtje over slapen, maar leuke idee├źn zijn absoluut welkom!

Fijne pasen! Liefs Elise
Categories: , ,

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!