donderdag 29 maart 2012

Soms denk ik wel: "Wouw dit is mijn leven!" Ik hang bijna de hele dag lekker rond in huis en vaak het liefst in mijn ochtendjas. Ik heb geen baas die in mijn nek hijgt of chagrijnige collega's. Heerlijk! Maar denk maar niet dat ik de hele dag zit te niksen. Een 2-jarige dochter vraagt continu om mijn aandacht. En dat is geen 40 uur werken in de week. Ik laat mijn dochter niet om 17:00 uur achter op een bureau, om vervolgens de volgende ochtend er weer naar om te kijken. Mama ben ik 24 uur per dag!

Wil je weten hoe mijn dag eruit ziet?

Rond 09:00 uur staan mijn dochter en ik op. We eten even een broodje samen en kijken wat tekenfilms. Daarna begin ik op mijn gemak met het huishouden, terwijl Hayley zich vermaakt op haar eigen speelkamertje. Als ik uitgepoetst ben spring ik samen met Hayley onder de douche en beginnen we met optutten. Hayley zoekt een outfit uit en ondertussen bedenk ik een leuk kapsel voor haar.Als zij eenmaal helemaal klaar is, kleed ik mezelf aan en doe make-up op.
We doen alles op ons gemak, dan kan nou eenmaal.
In de middag gaan we vaak samen op pad. Of we blijven lekker thuis om samen te spelen, knutselen, film kijken of wat dan ook. Ik zorg altijd wel dat ze zich vermaakt.
Om 16:30 uur begin ik met koken, zodat we voor 17:30 samen hebben gegeten.(Hayley en ik eten altijd met z'n tweetjes. Mijn man komt vaak pas na 19:00 uur thuis van zijn werk.)
Na het eten doe ik de afwas en drinken we samen een kopje thee. Hayley gaat rond 19:30 uur naar bed en zo kan ik nog even genieten van wat tijd voor mezelf. Ik geniet er heel erg van dat ik fulltime bij mijn dochter kan zijn. Ik moet er dan ook absoluut niet aan denken elke ochtend voor 07:00 uur op te staan en mijzelf klaar te maken voor werk of school.
Fulltime bij haar zijn betekend dan ook dat ik eigenlijk niks van haar mis. Zodra ze iets nieuws zegt of kan ben ik de eerste die het weet. En vaak ben ik ook diegene die haar alle nieuwe dingen leert.

Mijn man en ik hebben bewust voor de situatie gekozen dat ik thuisblijfmoeder ben en hij de kostverdiener. Zo wilden wij dat graag. We zagen het niet voor ons om allebei veel te werken en Hayley iedere dag naar de opvang te brengen. We willen haar zoveel mogelijk zelf opvoeden en niet toekijken hoe anderen dat voor ons doen.

Veel mensen zullen het misschien niet begrijpen dat ik met 25 jaar fulltime mama/ huisvrouw ben. Maar ik kan niet anders zeggen dat ik ziels gelukkig ben. Ik kan elke dag samen zijn met het liefste meisje van de wereld en daar geniet ik intens van!
Deze blog staat ook op mamaplaats: Lees de reacties van andere fulltime huismama's!: http://www.mamaplaats.nl/mama/voor-mama/werken-thuisblijven-mama/fulltime-huismama/






3 opmerkingen:

  1. Meid, wat ben ik blij voor jou dat je fulltime thuis kunt zijn. Hier kan dat financieel niet, ook al zou ik graag willen. Het compromis is dat ik freelance werk, grotendeels vanuit huis, kleine man gaat 2 dagen naar de opvang. De overige dagen ben ik lekker met hem thuis en geniet ik volop!
    Voor 7 uur opstaan is helaas niet anders hier, want kleine man is een vroege vogel en weet nog niet wat uitslapen is. Jammer voor ons. Hopelijk komt het wel als hij wat ouder wordt. Of dat hij dan zelf gaat spelen op zn kamer. Geniet er van! Leuk dat je mijn weblog volgt. Ik volg jou ook vanaf nu.
    Ps.: ken je jouw stadsgenootje Maris ook? Zij is ook jong, fulltime huismoeder van een dochter (1,5). Ze blogt op www.mcdid.nl.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel heerlijk dat je thuis kan werken! In je eigen omgeving met je eigen kopje thee! Heerlijk toch! Ik had die 30 dag challenge overgenomen, maar elke dag bloggen over een onderwerp dat is vastgesteld was toch wel pittig, dus ben ermee gestopt. Gewoon lekker schrijven over de dingen die ik leuk vind :)
    Ik ja ik ken haar is een bekende van mijn man dus heb die blogs weleens gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi hier ook een fultime huismoeder
    het is leuk om te horen dat er nog meer huismamas zijn
    mijn doel is om op face book zoveel mogelijk huismamas bijeen te krijgen heb je zin om er bij te komen dat kan op facebook huismamas
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!