zondag 6 november 2016


Al eerder maakten Hayley en ik op een vrij simpele manier snoephuisjes. Vanwege Halloween besloot ik de kinderen te laten knutselen. Eigenlijk wilde ik Halloween huisjes maken, maar ik kon geen passende versiering vinden. En dus werden de huisjes gewoon versierd met snoep. Ach, ik heb de kinderen niet horen klagen. Zij zijn heerlijk bezig geweest en hebben vooral lekker (iets teveel) gesnoept.

Wat heb je nodig om deze heerlijke snoephuisjes te maken?

1. Ontbijtkoek; een dikke soort dat niet is voorgesneden.
2. Glazuur.
3. Verschillende soorten snoepjes, versiersels, hagelslag.
4. Biscuits of een ander soort koek voor de daken.
5. Heel veel trek.

Hoe maak je het?

1. Snij van de gemberkoek een huisje. Je moet gewoon een dikke plak snijden, deze plak plat leggen en dan 2 punten eraf snijden. Zo krijg je een dik stevig huisje met een puntdakje.
2. Gebruik het glazuur als een soort 'lijm'. Plak eerst de biscuits op de schuine kanten van de gemberkoek. Zo krijg je een dakje.
3. Versier het huisje zoals je wilt en gebruik het glazuur als plakmiddel.

Super makkelijk en hartstikke leuk (en lekker) om te doen!





We maakten er ook nog een video over voor Broer en Zus TV.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!