donderdag 30 juni 2016

Deze maand ben ik aan de slag gegaan in de kamertjes van Hayden. Ik ben als eerste begonnen met de speelhoek beneden. Al het speelgoed wat daar lag heb ik gesorteerd en het grootste gedeelte heb ik naar zijn kamer gebracht. Ik stimuleer namelijk graag boven-spelen. Waarom? Daardoor worden ze zelfstandig en wordt de woonkamer meer een plek om dingen samen te ondernemen, zoals eten en knutselen. Als ze willen spelen, kunnen ze lekker naar hun kamertje. Dat kan alleen zijn, met elkaar of met vriendjes en vriendinnetjes.

Beneden spelen is daarnaast niet verboden hoor! Maar ze hebben ook niet voor niks allebei een mooie grote kamer. Zou toch zonde zijn als ze daar nooit gebruik van maken? En Hayden heeft 2 kamers die inmiddels een stukje zijn opgeknapt. Met het sorteren ben ik meteen zijn kamers gaan schoonmaken en opruimen.

Het kamertje links was nogal kaal en daar heb ik een kleed voor gekocht van Paw Patrol. Dit kleed vind je bij www.disneykamers.nl. Daar hebben ze ook heel veel andere leuke kleden, dus binnenkort ga ik die van Hayley vervangen voor 2 andere leuke kleden.

Door het schuiven, opruimen en schoonmaken zijn de kamers best leuk geworden. Het is nog niet helemaal klaar, maargoed, dat ben ik nooit. Ik wil jullie in ieder geval bij deze even de kamer van Hayden laten zien doormiddel van een roomtour.

De speelkamer

Ik zal beginnen bij de kamer links. Daar staat de verzameling Toet Toet auto's van Vtech, wat een groot favoriet is van Hayden. Ik zag al een nieuwe set voorbij komen in een persmail van een ruimtestation. Die staat zeker op de wenslijst voor dit jaar.

Ik wil de kamer graag nog verder aankleden met spullen van Paw Patrol, waarschijnlijk een poster of muurstickers. Heel graag zou ik iets willen schilderen, maar met mijn drukke werkschema kom ik daar op het moment niet aan toe. Wie weet in mijn vakantie. Ik vond qua Paw Patrol aankleding al een gave rugzak van Marshall. Het is best een grote knuffel. Normaal zijn knuffels best door dat formaat, maar deze komt van het Kruidvat en is een koopje!

Verder staat in deze kamer nog de kledingkast van Hayden. Ik wilde hem eerst vervangen voor een Ikea variant in dezelfde style als het kastje naast de Bosch work-shop. De kast is onderdeel van de babykamerset. Maar ik laat hem toch staan. Het is eigenlijk een hele mooie kast en zonde om te vervangen. Hieronder zie je de inhoud van zijn kast. Niet zo heel vol, want ja het grootste gedeelte ligt altijd in de was van Hayden ;).

De slaapkamer

Sinds zijn derde verjaardag heeft Hayden een super gaaf brandweerbed in zijn kamer staan. Hij is er heel blij mee, maar de eerste weken miste hij zijn oude bed. Hij vond het maar raar dat het bed is om in te slapen. Het is een brandweerauto, geen bed. Gelukkig slaapt hij er nu wel heerlijk in. De eerste weken wilde hij alleen steeds zijn matras eruit halen, want dat hoort niet in een auto.

Het bed is vrij groot en neem ongeveer 1/3 deel in beslag van de kamer. Gelukkig is er nog wel ruimte om te spelen en ook nog voor kasten. Door de grote ramen is het ook prachtig licht in de beide kamers. En via die ramen heeft Hayden ook perfect uitzicht op de speeltuin voor de deur.

In de kast ligt zijn verzameling Duplo, Playmobil (123) en auto's. Hayden is helemaal verzot op auto's en voornamelijk brandweerauto's. Bouwen doet hij ook heel graag met zijn Duplo, het liefste alleen maar hoge torens om ze vervolgens om te gooien. En ook de Playmobil 123 is erg geliefd. Op de perspresentatie hebben we zoveel leuke nieuwe sets gezien. Die verzameling zal ook nog wel flink worden aangevuld.

Ik ben zelf ook helemaal weg van het behang op zijn kamer. Ik wilde dolgraag behang voor zijn kamertje van Disney Cars. Maar meestal is dat van dat knallende behang met heel veel kleuren en gedoe. Ik wilde graag iets neutraals en ik vond dat perfecte behang van Cars.

Dat was 'm dan, de roomtour van Hayden z'n kamertjes. Alle spullen en links die vermeld zijn, zijn gewoon pure tips en geen advertenties. Wie weet heb je er zelf wat aan om leuke spullen te vinden voor de kamer van je kindje.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!