donderdag 9 juni 2016


Het zit er weer op: de avondvierdaagse. 20 Kilometer hebben we weer in de benen zitten en we mogen een jaartje bijkomen nu. Voor Hayley was het inmiddels de derde keer dat ze liep en ik ben hartstikke trots op haar dat ze 20 kilometer heeft gelopen, want het is best zwaar voor die korte beentjes!

De eerste twee avonden heeft mijn man gelopen met de kinderen. Tenminste Hayden zat in de buggy. Het is ook al weer zijn derde jaar van de avondvierdaagse, maar helaas is hij nog geen medaille rijker. Volgend jaar zit hij op school en dan schrijven we hem ook gewoon in. Dan kan hij ook eindelijk mee doen voor het echie.

Hayley was ook jong met haar 4,5 jaar oud. De meeste kinderen beginnen met lopen op een leeftijd van 5 of 6 jaar oud. Het is zwaar op zo'n jonge leeftijd, maar ze kunnen het echt wel (met hier en daar een beetje tillen). En wat zijn ze dan ook trots he. Want die hele vierdaagse is stiekem ook een feestje. Er is veel gezelligheid, vriendjes en vriendinnetjes doen mee, er is muziek/gezang en er valt een hoop te snoepen/eten. En gelukkig hadden we dit jaar ook nog eens heerlijk weer. Het was een super vierdaagse.


Helaas konden mijn man en ik de laatste avond niet samen lopen met de kinderen vanwege het werk. Ik had mijn ouders gevraagd om bij de finish te staan als extra verrassing. Ik had braaf mijn mond gehouden en toen ze dan ook mijn ouders zag, was ze zo blij. De kinderen kregen allebei zakken snoep en een roos. "Mama, dit is de beste avondvierdaagse ooit!" kreeg ik te horen. Kijk daar doe je het voor. Ze was trots, blij, maar ook heel moe!

En Hayden was een beetje verdrietig dat hij nog geen echte medaille had. Ik was volop foto's aan het maken van Hayley en dat vond die arme vent niet zo leuk. Op zijn verzoek (maar nog steeds met een sip gezicht) een foto van Hayley en Hayden samen. Bij deze beloof ik een hele blije foto van 2 kinderen met een medaille van de avondvierdaagse 2017. Hopelijk hebben we dan weer 4 van die mooie avonden.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!