dinsdag 17 november 2015

Jaren hebben we ons leven zo kunnen indelen dat de kinderen niet naar de opvang hoefden. Door ons eigen bedrijf konden we de uren zo indelen dat er altijd iemand thuis was voor de kinderen. Ik ben zelfs nog 2 jaar lang fulltime thuis geweest, dus toen dachten we niet eens aan de opvang. Zolang het niet nodig was, deden we het niet. Er zat geen hele speciale gedachte achter, ik had mijn kinderen gewoon liever thuis, meer niet. Maar tijden veranderen en zo ook ons werkleven. Vanaf december is het dan toch zo ver. De kinderen moeten naar de opvang.

We hebben gekozen voor de opvang, omdat vanaf begin december ons werkleven er anders gaat uitzien. Mijn man en ik hebben besloten te stoppen met ons eigen bedrijf. En hij heeft nu een vaste baan. Aangezien we dan allebei weer in de horeca werken en hij 5 avonden in de week gaat werken, moet ik mijn meeste diensten veranderen naar dagdiensten. Ik zal dus nog maar maximaal 2 avonden in de week werken en voor de rest overdag. Met behulp van het KDV en op zaterdag de vaste opa- en oma dag kunnen we alles prima indelen.

2 Jaar geleden stond ik nog met mijn mening over de kinderopvang samen met de kinderen in het AD. Even een quote uit het stuk: "Er zit bij de familie Visser geen antroposofische, macrobiotische of geloofsovertuiging achter de beslissing om de kinderen thuis te houden. ,,Het heeft ook niets met geld te maken. Wij vinden dit  het beste voor de kinderen."

Hoe ik er nu over denk? Ik zou ze nog steeds liever thuis hebben, maar we hebben nu geen keuze meer. Door het KDV kunnen wij blijven werken en ja, dat ik ook belangrijk natuurlijk. Ik vind de gedachte erg spannend dat ze straks allebei naar de opvang gaan. Maar Hayley is een grote meid geworden en Hayden een stoere stevige jongen. Of ik ze aan een ander toevertrouw? Jawel. Niet zo veel als ik ze aan mijn ouders toe vertrouw, maar daar kan ik de kinderen geen drie keer per week naar toe brengen.

Heel eerlijk gezegd denk ik ook dat het erg goed zou zijn voor Hayden. Hij heeft behoefte aan andere kinderen om zich heen en hij lijkt zichzelf soms te vervelen thuis. De crèche zal een prima 'uitje' voor hem zijn. En ook wordt het dagelijks leven voor mij iets minder druk. Bij in oude ritme was ik 7 dagen in de week aan het hollen voor de kinderen en aan het einde van de middag moest ik dan nog naar mijn werk, 5 keer per week. Vervolgens kwam ik dan rond half 1 in de nacht thuis en had dan maximaal 6 uur slaap. Dat zal dus niet meer zo zijn. Er zitten dus ook positieve kanten aan de hele verandering.

De kinderen moeten straks 2 keer per week op een vaste dag naar de opvang. Tenminste Hayden gaat naar het KDV en Hayley naar de BSO. Hayley heb ik inmiddels voorbereid en zij heeft er heel veel zin in. En Hayden heeft geen idee wat hem te wachten staat. Ik denk dat beide kinderen wel erg moeten wennen eraan. Hayden, omdat hij het hele principe nog niet helemaal zal begrijpen en Hayley, omdat ze graag op haar kamertje speelt en mij in de buurt heeft. Ik hoop in ieder geval dat we allemaal snel onze draai zullen vinden in het nieuwe ritme en dat de opvang goed bevalt. Momenteel ronden we ons eigen bedrijf af en ben ik bezig met de inschrijving van de opvang. Vanaf december gaat ons nieuwe ritme van start!

4 opmerkingen:

  1. Ik dacht al zoiets! Maar hoe fijn is het dat je na een dag werken s'avonds lekker op de bank kan ploffen. En de bso en kdv is ontzettend leuk! Daar worden altijd zoveel leuke dingen gedaan! Al zal het in het begin vast wennen zijn. Als je man savonds werkt en jij overdag zien jullie elkaar ook weinig trouwens! Knap hoor dat je het zo allemaal combineert. Ik ben ook een werkende mama en word daar heel blij van! En mijn kids ook. Een spannende tijd zo voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja wennen zal het zeker zijn, vooral voor Hayden. Maar ik weet zeker dat hij het ook heel leuk gaat vinden. Ik ben benieuwd hoe het allemaal verloopt, maar ik houd jullie uiteraard op de hoogte. Want voor bloggen heb ik dan ook weer wat meer tijd ;)

      Verwijderen
  2. Succes met de verandering, komt vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze gaan het er vast naar hun zin hebben en weer nieuwe dingen leren

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!