maandag 10 augustus 2015


Nog maar een week en dan is de zomervakantie voor Hayley alweer afgelopen. Jeetje, ik mag wel zeggen dat de weken echt voorbij zijn gevlogen. Vooral de laatste weken, want ik heb 3 weken achter elkaar 40 uur per week gewerkt. Dat is weer het gevolg van het hoogseizoen. Ondanks de werkdrukte hebben mijn man en ik erg ons best gedaan toch nog een aantal leuke dingen met de kinderen te ondernemen.

Onze eigen vakantie sloten we af met een dagje in de Efteling. Wat we nog meer hebben gedaan in onze vakantie kun je lezen in dit blogje. Dat was zo ontzettend leuk. Helaas viel het weer erg tegen. Maar we zijn alsnog een hele lange dag op het park geweest. De dag maakte heel veel indruk op Hayden. Hij ging mee in alle attracties (waar hij in mocht natuurlijk): de wildwaterbaan, de droomvlucht, de Fatamorgana en ga zo maar door. Hij vond het fantastisch. Ook het Carnaval Festival met Yoki vonden de kinderen geweldig. Hayden is er nog steeds niet over uitgepraat.


Eenmaal weer aan het werk, was het druk druk druk. Elke dag vroeg op en laat naar bed. Dus mijn vakantiegevoel was al snel verdwenen. Ook was het weer een week ofzo ontzettend slecht waardoor de kinderen zich thuis begonnen te vervelen.

Toen het eindelijk weer warm was zijn we op onze vrije zondag nogmaals een dagje naar Oud Valkeveen gegaan met de kinderen. Helaas viel het dagje een beetje in de soep. Het park heeft een ware wespenplaag. Daar hadden we niet echt op gerekend. In de ochtend hebben we broodjes staan smeren omdat we graag wilden picknicken. Maar toen de eerste boterham uit de tas werd gehaald, vlogen er al 10 wespen om ons heen. Echt niet leuk! Normaal zou ik zeggen dat Oud Valkeveen een absolute aanrader is, maar nu zal ik er echt voorlopig niet meer naar toe gaan. Wij zijn gelukkig niet gestoken, maar de hoeveelheid wespen was zwaar irritant.

Een erg ontspannen dagje was het niet. Totdat we besloten alleen het hoognodige bij ons te houden en de kinderwagen in de auto te leggen. Toen hadden we er een stuk minder last van. En zo konden de kinderen allebei nog ontspannen spelen.



Gisteren hadden we ons één na laatste uitje van de vakantie. Iets wat we ook erg leuk vinden om te doen is de Apenheul bezoeken in Apeldoorn. Mijn man en ik hadden daar ons eerste eigen uitje, dus om die reden keren we er bijna jaarlijks terug.

Het was een drukke bedoeling in de Apenheul. Maar dat hadden we wel verwacht zo midden in de zomervakantie op een zondag. Daarom zijn we er niet heel vroeg heen gegaan. En aan het einde van de middag maakten we een extra rondje door het park. Dan kun je gewoon rustig de aapjes bewonderen.

Dat wij gek zijn op dagjes weg is inmiddels wel duidelijk. We hebben al veel dierenparken en pretparken bezocht met de kinderen. We vinden het leuk voor hen, maar ook voor onszelf. Alle uitjes bij elkaar heeft echt wel gezorgd voor een geslaagde zomervakantie.

Categories:

2 opmerkingen:

  1. Klinkt als een fijne vakantie! Bij ons was de efteling ook een succes voor de kindjes, al is het altijd zoveel lopen de hele dag. Helaas is de vakantiestand er al snel weer uit als je moet werken. En dan werk jij zelfs tussen de vakantiegangers! Poeh, petje af hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Afschuwelijk met die wespen! Zeker met kleine kinderen. Ik kan me voorstellen dat je daardoor helemaal niet rustig kon zitten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!