dinsdag 28 april 2015



Vandaag zijn de lieve kleine babypoezen alweer een week oud. Een week geleden werden ze geboren en wat was dat toch een bijzondere ervaring. Ik was dan ook zo blij dat ik extra vrij was van mijn werk om even bij te komen van alle stress en om te genieten van het nieuwe leven. En niet alleen ik geniet ervan, ook mijn man en de kinderen. Vooral de kinderen zijn erg onder de indruk van onze nieuwe kleine huisgenootjes.

We waren vooral de eerste dag niet weg te slaan bij de doos waar de poesjes momenteel in verblijven. Ik lette continu op. De bezorgdheid was even teveel naar mijn hoofd geslagen. Ik twijfelde of alles wel goed was met ze. Om zeker te zijn besloten Hayley en ik naar de winkel te gaan en een keuken weegschaal aan te schaffen. Zo konden we de poesjes een aantal keer per dag wegen om te kijken of ze genoeg waren aangekomen.

Het kleine kamertje toverde we om tot een echte kraamkamer met; genoeg schone doeken, kittenmelk, kittenvoer voor extra vitaminen voor de mamapoes, drinkflesjes voor de bijvoeding, een weegschaal om te wegen en 3 lijsten om de groei zorgvuldig te noteren.

We merkten al snel dat het zwarte poesje minder snel groeide dan de andere 2 en we besloten hem dan ook regelmatig bij te voeden met kittenmelk. De eerste dagen waren even spannend, omdat hij minimaal in gewicht bij kwam. Maar na een aantal dagen kwam zijn groei op gang. Gelukkig! En toen werd ook goed te zien dat het een mannetje is.

We zitten momenteel in een echt kraamperiode, met een hoop wassen, verschonen, flesjes en een goede controle. Het is natuurlijk wel anders dan een baby, maar voor ons bijna net zo belangrijk. We laten niks aan het toeval over. Alles staat voor ze klaar. Zelfs de speeltjes zijn al in huis gehaald.

De kinderen vinden de poesjes zo ontzettend leuk. Hayden mag elke dag voor het slapen gaan even bij ze kijken. Dan aait hij ze heel voorzichtig en hij mocht vol trots ook een poesje op schoot nemen. Hayley was de eerste dagen niet weg te slaan uit het kamertje. Ze zat soms gewoon een uur naar de poesjes te staren. "Mama ik wil ook een babypoesje zijn, want ze zijn zo perfect en schattig!"

En vooral Skylar krijgt haar volle aandacht, want dat is het poesje die bij ons blijft wonen. Voor Hayley bestaat er geen mooier cadeau. Ze is zo een grote dierenvriend. Momenteel staat haar hele leven in het teken van poezen. Toen ze de donderdag na de geboortes weer naar school ging, mocht ze vertellen over alles wat we hadden mee gemaakt. Ik had de juf namelijk foto's gestuurd en deze werden getoond op het digitale schoolbord. O, wat was ze trots! En toen we afgelopen zaterdag gingen zomer- shoppen voor haar, heb ik alleen maar shirtjes moeten kopen met poezen erop afgebeeld.

Met 6 katten nu in huis draait het leven ook wel veel om de poezen. Maar over 8 weken zullen 2 babypoesjes het nest verlaten. We genieten er dus gewoon maar van. Want zijn ze niet super schattig?!




0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!