vrijdag 13 maart 2015


Halverwege april wordt Hayden 2 jaar. En die leeftijd past nu ook wel bij hem. Hij begint steeds beter te praten en ook is hij best wel groot! Hayley was een stuk kleiner toen ze 2 jaar was, maar wel kon zij op die leeftijd al een stuk beter praten. Maar verschil moet er wezen natuurlijk. Dat maakt ook niet uit allemaal. Waar het nu om gaat is dat hoe groter ze worden, hoe meer ze naar elkaar toe groeien die twee. En op de momenten dat ik dat zie, staat mijn wereld even stil. Want er is niks mooiers dan je 2 kindjes die elke dag een stukje meer van elkaar gaan houden.

November vorig jaar schreef ik nog een stukje over grote zussen met kleine broertjes. Die periode leerde Hayden hoe je nou moet spelen. Dat was niet altijd even makkelijk. En als Hayley en Hayden samen beneden speelden, werd er een hoop gehuild. Gelukkig is die ene fase voorbij. Nu kunnen ze samen toch best lief spelen beneden. Vaak spelen ze tikkertje of bouwen met de lego. En afpakken of elkaars bouwwerken slopen, wordt gewoon bestraft. Want Hayden is nu oud en wijs genoeg om te begrijpen wat wel en niet mag. Dat had even tijd nodig. Of dat altijd goed gaat? Nee, natuurlijk niet. Hij kan zo ongelooflijk stout zijn. Maar hij snapt het wel!

Hayley kruipt ook steeds meer in haar rol als grote zus. Ze bedenkt spelletjes om samen te spelen, moedigt Hayden aan om mee te doen met haar en leert hem elke dag wel een nieuw woord. Hayden kijkt daarom ook heel erg op tegen zijn grote zus. Zij is zijn voorbeeld. Hij wil alles doen dat zij ook doet.




Van de week hebben ze samen heel lief in de speeltuin gespeeld bij ons voor de deur. Het was zulk mooi weer en Hayley en Hayden renden samen dol heen en weer. Mooi om te zien. Ik had hier alleen maar van kunnen dromen. Ook met een leeftijdsverschil van 3,5 jaar kunnen grote zus en kleine broer heel lief met elkaar spelen. Het had gewoon even wat tijd nodig. Maar nu is Hayden groot genoeg om een goede speelkameraad te zijn.

4 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar! Hier bijna 3 jaar verschil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier 2 kort op elkaar met slechts 14 maanden verschil.
    De peuter is ondertussen 21mnd en de baby 7mnd. Ik kan niet wachten op de momenten dat ze gezellig samen spelen. Mijn hart smelt nu wanneer ze nog maar lachen naar elkaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb nu al kinderwens, ondanks mijn eerste nog maar 8 maanden oud is.. ik wil ook dat ze zo gezellig met elkaar kunnen spelen. Dan zitten ze in dezelfde fases en ritme..

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!