woensdag 4 februari 2015

Inmiddels ben ik begonnen aan mijn nieuwe baan. Afgelopen zondag had ik dus mijn eerste dag. Wat was het heerlijk weer om aan het werk te zijn. Ik ben echt dol op de horeca. Na 10 jaar weet ik ook echt helemaal zeker dat dit mijn ding is. Hierin ben ik nu aan het groeien. Het afgelopen half jaar heb ik door middel van mijn nieuwe functie al heel veel mogen leren. Maar deze nieuwe baan in een hele grote organisatie, gaat mij hopelijk veel kansen geven.

Sinds juli 2013 ben ik eigenlijk al aan het werk. Daarvoor was ik 2 jaar thuis. Die 2 jaren thuis waren heerlijk, echt waar. Ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Vooral toen ik zwanger was van Hayden was het fijn om geen verdere verplichtingen te hebben. En ik heb genoten van de vele qualitytime met Hayley.

Thuisblijven met de kindjes heeft zo zijn voordelen. Je kunt je volop storten op de kinderen en zorgen dat ze op en top verzorgd worden. De kinderen hoeven niet naar de opvang en je hoeft eigenlijk niet 'bang' te zijn dat je iets van ze mist. Klinkt heel ideaal en er zijn vast genoeg moeders die ervan dromen fulltime thuis te zijn bij hun kind(eren), maar het om welke reden dan ook niet kunnen.

Ik was het na 2 jaar wel zat. Mijn kinderen niet hoor! Maar ik wilde weer werken. Het kriebelde zo. En eerlijk gezegd kwamen de muren wel een beetje op me af. Ik lees vaak dat iedereen fulltime moederen zo een drukke 'baan' vindt. En dat vind ik ook. Toch kwam ik op die manier een beetje in een sleur terecht. O wat is het fijn om af en toe even die deur achter me dicht te trekken en mijn eigen ding te doen. Wat een bekentenis he?

Ik vond vrij snel een baan bij een bekende oude baas van mij. En na een jaar groeide ik door. Uiteindelijk is het zo gelopen dat ik een nieuwe baan ben gaan zoeken. Niet omdat hij ontevreden was, maar vanwege de winterperiode kon ik even geen vaste uren meer krijgen. En toen ben ik heel hard gaan nadenken en gaan zoeken. Ik vond een hele leuke vacature in een vakantiepark als leidinggevende in een restaurant. En na volop solliciteren ben ik aangenomen als eerste medewerker. En heel toevallig is mijn direct leidinggevende een goede bekende van mij waar ik heel goed mee kan opschieten. Met liefde voor de horeca en een toerisme studie uit het verleden is dit de ideale baan voor mij.

Hoewel thuisblijven zijn voordelen heeft, heeft werken ook zoveel voordelen voor mij. Om te beginnen financieel, ja logisch. Maar ook de tijd die ik voor mezelf heb, het af en toe even kunnen afsluiten van thuis, het sociale gedeelte en vooral het feit dat ik nog meer geniet van het thuis zijn. En klinkt cliché, maar het is gewoon zo: het fijnste van werken is het thuiskomen.

En gelukkig is mijn baan zo te combineren dat de kinderen niet naar het kinderdagverblijf hoeven. Mijn man deelt zijn eigen uren in en aangezien ik alleen de avonden werk, kan hij gewoon overdag werken. Bij mijn vorige baan, paste mijn moeder 2 keer in de week op. Dat hoeft nu niet meer. (Mams nog bedankt voor alle moeite die je voor ons hebt gedaan/doet!)

Dus de overgang van thuisblijfmoeder naar werkende moeder is voor mij helemaal niet slecht geweest. Eerlijk gezegd voel ik me beter dan ooit. Ik draag een groot gedeelte bij in het financiële plaatje thuis, ik heb mijn eigen ding en bouw daarmee een toekomst op en ik leer en geniet van het geen dat ik mag doen. Van die 2 jaar thuis heb ik absoluut geen spijt. Het was een heerlijke periode. Maar ik doe het niet meer. Ik blijf nu hopelijk heel lang een werkende moeder!

6 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat deze overgang zo goed voelt! Heel veel plezier en succes met jouw nieuwe baan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nou bijna 1.5 aan het werk, en sinds een half jaar meer uren. Maar het begint toch wel teveel te worden. Werken blijf ik zeker, maar misschien laat ik het bij 15uur inplaats de 25 die ik nou heb.
    Met een zorgen kindje en een "beperkte" partner wordt het soms wat teveel. Daarnaast kunnen opa en de andere opa en oma ook wel wat hulp gebruiken.
    Ben wel blij dat ik de avonden werk, zo ben ik toch een bijna thuis mama, de kinderen slapen of slapen bijna wanneer ik ga werken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Elise, leuk om te lezen! Heb je inmiddels tijd gehad om de gemailde vragen voor Het Moederfront over dit onderwerp te beantwoorden misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. herkenbaar.. even een momentje voor jezelf, ook al is het werken. Ik ben nog op zoek naar die baan en kan niet wachten. Suc 6!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!