zondag 11 januari 2015

Vorige week zondag schreef ik mijn allereerste instagram diary. En zoals beloofd staat de instagram diary voor elke zondag op de planning. Vandaag lees je dus mijn overzichtje van de afgelopen week. Deze week begon met de toen nog zieke Hayley, die gelukkig halverwege deze week opknapte. Helaas eindigden we deze week met Hayden bij de spoedpost.
 
Lees hier mijn overzichtje van deze week: 
 
Maandag zou school weer beginnen voor Hayley. Ze had 2,5 week kerstvakantie gehad. Maar helaas kon ze nog niet naar school toe. Ze was nog steeds helemaal niet lekker. De hele dag had ze verhoging en in de avond koorts. Ik had het idee dat het gewoon maar niet beter werd. Gelukkig werd het hoesten wel een stuk minder. Maar wat voelde ze zich beroerd. Ze liep ook de hele lekker in haar pyjama. Normaal heeft ze op maandag ook zwemles, maar die moesten we helaas ook overslaan.
 
 
Deze diary staat mijn poes Scarlett ook even in de spotlights. De nacht van zondag op maandag sliepen we slecht. Hayden sliep bij ons op de kamer vanwege de verflucht op zijn eigen kamer. Hij werd vaak huilend wakker. Onze poes Scarlett slaapt altijd bij ons op bed en die nacht moest ik er steeds uit om Hayden te trooster. Toen ik vermoeid ging liggen, nam Scarlett het opeens van me over. Ze sprong bij Hayden in bed en hij werd stil. Ik zag hoe ze rustig naast hem ging zitten. Toen hij stil was, sprong ze weer uit zijn ledikant en kroop tegen me aan. Hayden ging rustig liggen en viel weer in slaap. Super mama poes! Zo bijzonder. Mag ze vaker doen! Maandag schitterde ze dus op deze foto op mij instagram.
 
 
Hayden deed die middag lekker een dutje. Soms slaat hij overdag zijn slaapje over, hij is dan gewoon niet moe genoeg. Maandag deed hij een lang slaapje. Zonder slaapje ligt hij op een dag vroeg in zijn bedje. Maar ik vind het wel fijn dat hij overdag ook nog weleens slaapt. Zo kon ik een beetje schilderen en de ramen op zijn kamertje lappen.
 
 
Toen de kinderen in de avond sliepen, maakten mijn man en ik de kamer van Hayden helemaal af. We hingen de gordijnen en de plankjes op. En schilderde de laatste plekjes. In dit blogje zie je het resultaat.
 
Maandagavond haalden we het keukentje van de kamer van Hayley. Zij speelt daar heel weinig mee. En Hayden had juist behoefte aan zulk speelgoed. Hij doet mij altijd na als ik kook. En toen ik laatst de pannetjes van het keukentje mee naar beneden nam, heeft hij er uren mee gespeeld. Ik heb Hayley moeten overhalen/omkopen, maar dinsdagochtend kon ik Hayden verrassen met de keuken in de speelhoek. O, wat was hij er blij mee. Hij speelt er heel veel mee.
 
 
Hayley sliep tot laat in de ochtend. Ik heb haar uiteindelijk om 10:15 uur wakker moeten maken. Ze was zo moe en nog steeds niet lekker. Die avond had ze ook weer koorts. Ik hoopte zo dat ze snel zou opknappen. Ze zag er zo futloos uit. Dinsdag was dus ook een pyjamadagje voor haar. Ze heeft veel filmpjes gekeken en op haar kamertje gespeeld. Op de onderstaande foto zijn de kindjes gezellig samen aan het ontbijten zijn voor de televisie (die kunnen we draaien).
 
 
Dinsdag begon Hayley aan het einde van de dag aardig op te knappen. Ze kreeg meer eetlust en in de avond was ze niet meer heel vroeg moe. Ze kreeg opeens een opleving en wilde graag iets langer opblijven. Die avond kreeg ze ook geen koorts. Maar ze mocht woensdag van mij nog niet naar school. Pas als ze twee avonden koortsvrij was, mocht ze van mij weer naar school toe. Want soms knappen die kindjes op als ze ziek zijn en dan opeens voelen ze zich weer slecht. Ik wilde het dus nog eventjes aankijken.
 
Woensdag voelde Hayley zich 1000 malen beter. Eindelijk was ze echt opgeknapt. Ze had nog wel lekker uitgeslapen, maar ze was duidelijk toe aan een frisse neus. We gingen die middag dus maar gezellig met z'n drieën naar de stad. Ik had Hayley nieuwe Littlest Petshop beloofd, vanwege het keukentje dat beneden staat. En de kindjes kregen allebei een nieuwe outfit. Het was even zoeken voor Hayley. Ik shop voor haar veel bij de V&D, maar helaas was de lift stuk en konden we niet naar boven. Voor Hayden vond ik leuke dingen bij de H&M en dus keek ik daar ook even voor Hayley rond. Ik vond een gave roze broek en 2 shirts. Deze foto is gemaakt in het pashokje tijdens het passen. Ze straalt in haar nieuwe setje.
 
 
Donderdag ging Hayley weer naar school toe. Dat vroege opstaan was wel even wennen. Om 07:15 uur zat ik met beide kinderen te ontbijten. Eenmaal op school aangekomen was Hayley blij iedereen weer te zien, maar moest met haar slaperige hoofd toch even wennen aan alle drukte in de vroege ochtend.
 
Daarna deden mijn man, ik en Hayden de wekelijkse boodschappen. En de rest van de ochtend heb ik lekker rustig aan gedaan. Het huis was aardig op orde en Hayden wilde graag een slaapje doen. Ik ben dan ook aan de slag gegaan met mijn blog en heb veel kopjes thee gedronken.
 

Om 14:15 uur was Hayley weer thuis. Gelukkig kon mijn man haar ophalen. Hayden lag namelijk nog diep te slapen rond dat tijdstip en het regende heel hard. Hayley had het weer erg naar haar zin gehad op school. Al zag ik dat ze toch wel erg vermoeid was. Zittend op de bank vroeg ze of ik een mooie foto van haar wilde maken. Ze heeft namelijk deze week tijdens het shoppen ook gekleurde vlechtjes uitgekozen voor in haar haren. Daar is ze reuze trots op.
 
 
Vrijdagochtend kon ik rustig opstarten met Hayden. Mijn man bracht Hayley naar school en dus liepen Hayden en ik rustig rond in onze pyjama. Het was nog steeds wennen om zo vroeg op te zijn. Maar wat kom je aan een hoop toe als je vroeg op bent! Ik had een heerlijke ochtend qualitytime met Hayden. We hebben heel veel gespeeld samen en een hoop opgeruimd en gepoetst. En ik maakte deze lieve foto van ons samen. Met een happy face van mij, aangezien we de dag ervoor leuk nieuws hadden gehad. En ik kon niet stoppen met blij zijn!
 
 
Hayden en ik waren zo lief aan het spelen samen dat ik niet goed op de klok had gelet. Om 14:50 uur liep ik snel richting school om Hayley te halen. Gelukkig is dat dichtbij en kwamen we op tijd aan. Ik was hartstikke blij haar weer te zien. Onderweg naar huis waaide het vrij hard en ik maakte deze foto.
 
 
Zaterdag was voor mij een dagje om bij te komen. De kinderen gingen lekker spelen bij mijn ouders de hele dag. Het was echt weer om diep onder de dekens te kruipen en dat heb ik dan ook gedaan.
 

Vandaag hebben we een echte zondag gehad. We waren allemaal moe en lui. Ik heb een beetje uitgeslapen en daarna ging ik samen met Hayley haar kamertje afstoffen. Ze heeft een hele verzameling Littlest Petshop en dat wordt stoffig. Ze heeft niet graag dat ik eraan zit, want alles heeft een vaste plek en een doel. En dus gingen we samen aan de slag met het schoonmaken. Eerst toonde ze trots haar collectie op deze foto.
 
 
De middag verliep wat onrustig. Hayden leek erg last van zijn rechter oogje te hebben. (Morgen komt de langere versie van het verhaal, want ik ben erg moe nu). Uiteindelijk zag ik een beschadiging en zijn we na het avondeten naar het ziekenhuis gegaan met hem. De dokter zag de beschadiging ook meteen en Hayden werd behandeld. Gelukkig is het niet ernstig, maar om het goed te laten genezen moet hij 24 uur lang een pleister op zijn oog. Het plakken was heel zielig, maar eenmaal thuis rende hij weer als een dolle heen en weer. Deze foto is gemaakt in de wachtkamer.

 
Dat was mijn overzichtje weer voor deze week. Hopelijk heeft Hayden morgen geen last meer van zijn oogje als de pleister eraf is. En wat betreft het goede nieuws, wordt vervolgd! 
Categories:

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!