zondag 4 januari 2015

Dit jaar wil ik eens beginnen met wat anders op mijn blog. Het lijkt me namelijk leuk elke zondag mijn instagram- week met jullie te delen. Ik maak bijna dagelijks gebruik van instagram. Zodra er iets gebeurd dat ik perse wil vastleggen en ik heb mijn telefoon bij de hand, dan deel ik dat moment op instagram. Dat kan een ontbijtje zijn met de kindjes of een foto van een dagje weg. Ja wie kent het niet? Zoveel mensen maken gebruik van instagram. En het leek me wel wat elke week een overzichtje te plaatsen op mijn blog. Dan kun jij zien wat ik de afgelopen week heb gedaan en wat ik heb gedeeld op instagram. Leuk? Of misschien niet? Laat het me weten. Hier komt in ieder geval mijn eerste overzichtje!
 
Maandag had Hayley nog kerstvakantie. Het was alweer haar tweede weekje vrij. Zo'n eerste week is wel erg lekker. Maar op een gegeven moment begon ze zich wat te vervelen thuis. Ze mist dan gewoon school. Het liefst kijkt ze dan een filmpje op de computer als ze zo'n ik-verveel-me-bui heeft. En terwijl Hayley een filmpje keek en Hayden lag te slapen, bracht ik de kerstboom weer naar de zolder. Opgeruimd staat netjes!
 

 
Rond 16:00 uur namen we de bus richting zwemles. Hayden lag heerlijk te slapen en helaas moest ik hem wakker maken. Hij was dan ook not amused toen hij in de kou in de wagen zat en weer mee op sleeptouw moest naar zwemles.
 
 
Hayden is niet zo goed in stilzitten. Meestal zet hij de boel op stelten in de bus. Maar deze keer was hij nog zo moe dat hij heel rustig bleef zitten. En ik maakte deze lieve foto van hem.
 
 
Dinsdag was een drukke dag. Ik moest vanalles regelen en doen en dus had ik helemaal niks gedeeld op instagram. Geen foto dus van die dag.
 
Woensdag was het oudjaarsdag. Wij hadden helemaal geen speciale plannen. Met de kindjes ergens oud en nieuw vieren is wat ons betreft teveel gedoe nu ze nog zo klein zijn. Hayden is op het moment geen goede slaper en met oud en nieuw zijn we ook gewoon graag thuis. Als ze later wat ouder zijn, dan lijkt het ons wel leuk het uitgebreid te vieren. De kinderen geven er nu niks om. We bleven dan ook lekker thuis en genoten van de rustige momentjes aan tafel als we samen zaten te eten.
 

Die dag kwam ook het behang binnen voor Hayden zijn nieuwe kamertje. We zijn al volop voor hem aan het klussen. Ik ben lang op zoek geweest naar een leuk behangetje. Maar uiteindelijk vond ik heel gaaf behang. Namelijk dit zwart- wit behang van Cars. Helemaal te gek bij zijn nieuwe zwart- witte meubeltjes.
 

Aan het begin van de avond stak mijn man wat vuurwerk af voor de deur. Zo konden de kindjes toch meegenieten van het vuurwerk. Hayden hoorde namelijk een hoop knallen en had geen idee wat het was, maar bij het zien ervan werd hij helemaal enthousiast. De kindjes zaten samen voor het raam vuurwerk te kijken. Dat was dan ook hun enige oud en nieuw momentje. Hayden sliep als een roosje bij de jaarwisseling en werd gelukkig niet wakker van alle herrie. Hayley wilde dat ik haar wakker maakte. Maar toen het moment daar was, bleek ze te moe. Ze vond het de moeite niet om haar bed uit te komen. Dat was onze oudjaars avond ;). Op oudjaarsdag plaatste ik ook nog een overzicht op mijn blog van mijn 2014.
 
 
Op nieuwjaarsdag gingen we aan de slag met het nieuwe behang op Hayden zijn kamertje. Terwijl hij in de middag lekker lag te slapen, konden mijn man en ik in de tussentijd een muurtje behangen. We hebben ook maar 1 muur gedaan, anders werd het zo druk. We waren vrij snel klaar. Het behang zit wel over de muurschildering heen die ik voor Hayden had gemaakt toen ik zwanger was. Ik nam nog snel even een foto om dan echt afscheid te nemen van het schattige hondenhokje. Het was gewoon tijd voor een stoere jongenskamer!
 
 
Op het moment dat we klaar waren, werd Hayden wakker. Hij at even snel een broodje met mij zodat mijn man alle spulletjes kon opruimen. Hayden had nog niks gezien. We wilden hem graag verrassen!
 
 
En o wat was hij verrast toen hij zijn nieuwe muur zag in zijn kamer. Ik ben met mijn videocamera in zijn kamer gaan wachten en heb zijn reactie vastgelegd. Een geweldig moment! Zijn mondje viel letterlijk open "Wouw tauto!" Hij vindt zijn nieuwe kamer helemaal fantastisch en hij wilde er dan ook niet meer uit. Missie geslaagd! Al is zijn kamertje nog niet klaar.
 
 
Vrijdag ging ik naar de huisarts voor Hayley. Ze hoest al ontzettend lang en ze had sinds donderdag steeds verhoging. Ze voelde zich helemaal niet fit. De dokter keek haar even na. We moesten het nog even tot na het weekend aankijken. Anders kon ze wat krijgen tegen het hoesten.
 
Na het bezoekje aan de huisarts aten we een broodje bij de bakker. Na onze lunch liepen we naar de kapper een paar deuren verder. Hayden zijn haren waren zo lang, hij moest nodig geknipt worden.
 
 
Eenmaal thuis wilde ik een foto maken van Hayden en zijn frisse coupe. Ik vroeg hem om even te lachen voor de foto....
 
 
Zaterdag had ik weer een aantal afspraken. De kindjes waren een dagje spelen bij mijn ouders. Mijn moeder belde mij bezorgd dat Hayley koorts had. Ik besloot haar dan ook meteen op te halen. Ze voelde zich zo beroerd en rilde helemaal. Ik ben dan ook samen met haar naar huis gegaan en we hebben lekker rustig aan gedaan.
 
In de avond ging het helemaal niet goed. Toen ik haar naar bed wilde brengen had ze 40 graden koorts. We gingen met haar naar de spoedpost om haar na te laten kijken. Helaas moesten we best lang wachten en Hayley viel in slaap op mijn schoot in de wachtkamer. Ik had zo met haar te doen. Mijn moederhart brak. Toen we eenmaal aan de beurt waren, werd ze goed nagekeken. Waarschijnlijk heeft ze een flinke griep. Dat heb ik kort geleden ook gehad. Ik had toen ook koorts.
 
Na de check reden we weer naar huis. We waren allemaal ontzettend moe. De nacht sliepen we ook slecht vanwege Hayden die veel aan het huilen was. We hadden geen idee waarom.
 
Toen we zondagochtend allemaal wakker werden, zette ik de kindjes bij elkaar in het bedje van Hayden. Hayley had gelukkig even geen koorts en op die manier werd Hayden namelijk ook vrolijk. Hij is altijd chagrijnig als hij wakker wordt.
 
 
De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan. Eigenlijk hadden we een familiefeestje. Het was erg jammer dat we het feestje moesten missen. Maar gezondheid gaat voor. Ik heb Hayley dan ook maar niet verteld over het feestje. Ik weet zeker dat ze anders heel verdrietig zou zijn geweest.
 
Toen de kindjes eenmaal allebei lagen te slapen zijn mijn man en ik gaan klussen in de kamer van Hayden. Alles dat blauw was, hebben we weer wit geschilderd. Het is nog niet helemaal klaar. De verf moet een nachtje drogen en dan smeren we er morgen nog een laag op. Het eindresultaat komt in zicht. Maar dat zal ik volgende week met jullie delen.
 

Categories:

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!