maandag 8 december 2014

 
Het bleef even een beetje stil op mijn blog. En dat was niet zomaar. De laatste dagen was het namelijk 1 grote ellende hier thuis. Het begon allemaal woensdag. Ik had een vakantiedagje opgenomen. Gewoon een extra dagje vrij, omdat ik nog veel vakantiedagen heb staan. Ik had verwacht een rustige vrije dag te hebben. Helaas kwam Hayley ziek uit school. Mijn man had haar opgehaald. Ze had op school 2 keer gespuugd.

Het bleek buikgriep te zijn. Na een middag spugen viel ze rond 17:00 uur al op de bank in slaap. Normaal is Hayley niet moe te krijgen. Dit was duidelijk een teken dat ze echt niet lekker was. Ze sliep zo diep. Hayden sloeg haar af en toe nog met een stuk speelgoed uit pure baldadigheid, maar Hayley sliep er gewoon doorheen. Ik heb haar dan ook lekker laten slapen. Zo nu en dan werd ze wakker voor een slokje water. En verder sliep ze gewoon door tot de volgende ochtend half 9. Daarna begon ze gelukkig alweer aardig op te knappen.

Vrijdag werd de rest van het gezin ziek. Wat voelden we ons beroerd. Terwijl Hayley haar Sinterklaasviering had op school, zaten we allemaal ziek thuis. Er bleek een virus in de klas rond te gaan. Bijna de hele klas van Hayley was ziek, heel sneu. En wij waren dus allemaal besmet. Niet zo leuk met de feestdagen en een druk werkweekend in het vooruitzicht.

Maar gelukkig sloegen we ons er doorheen. Zondagochtend waren we allemaal weer redelijk opgeknapt. En we besloten die dag Sinterklaas te vieren met de familie. Daar hadden we ons toch wel op verheugd. Hayley ook. Zij was ontzettend nerveus. Meer om de cadeaus. Niet echt om het Sinterklaas idee. Ze heeft namelijk zo haar bedenkingen erbij. Krijg niet echt het idee dat ze er in gelooft, maar dat ze zich eerder er in laat mee sleuren. We probeerden haar nog een beetje mee te nemen in de magie ervan. Zo liepen mijn man en ik zondag naar het raam en riepen dat we een Piet zagen. Hayley rende snel naar ons toe, maar Piet was al 'weg'. Ze leek ons wel te geloven. Het idee dat Piet in de buurt liep met cadeaus was voor haar al plezierig genoeg.

Halverwege de middag zette ik voor iedereen de Video van Sint op. Hartstikke leuk. Mijn familie kon erom lachen, maar Hayley begreep er niks van. "Maar waarom heeft Sinterklaas nu een andere stem?" vroeg ze. "Sttt," zei ik "ga nou maar kijken." Ik wist meteen dat dit het laatste jaar voor haar zou zijn. Misschien dat ik volgend jaar nog weg kom met de term: 'Hulp- Sinterklaas'.

 
Verder hebben we een gezellige middag gehad. Wij deden surprises en de kindjes kregen een aantal pakjes. En Hayden vond het allemaal geweldig. Hij begrijpt nog helemaal niks van het Sinterklaas gebeuren natuurlijk. Maar als hij een cadeau ziet, dan snapt hij wel wat hij ermee moet doen. Uitpakken! Hij was dan ook heel blij met de gekregen Lego.
 
Al met al toch een geslaagde zondag. En dat na zulke stressvolle dagen. De Sinterklaasperiode dit jaar zit er ook weer op. En die buikgriep zien we hopelijk ook een hele lange tijd niet terug.

1 opmerking:

  1. Jeetje zeg, altijd zo rot als je allemaal tegelijk ziek wordt :( Hoop idd dat jullie er nu even vanaf zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!