vrijdag 28 november 2014

 
Toen ik zwanger was van Hayley en net wist dat ik een meisje ging krijgen, kwam ik Hello Kitty babykleren tegen in de H&M. Ik was met mijn zus aan het winkelen in Utrecht en ik weet nog dat ik met tranende oogjes van geluk de kleren stond uit te zoeken. Sinds dat moment kwam Hello Kitty in overvloed in mijn leven.

En het stopte niet. Hayley droeg heel veel Hello Kitty kleding totdat ze naar school ging. En ook kreeg ze in de loop der jaren veel andere spullen en speelgoed van Hello Kitty. Waaronder een grote verzameling Hello Kitty Lego. Ontzettend leuk, schattig en kleurrijk. Ze heeft er jaren lang plezier van gehad. Maar de laatste maanden kreeg de Lego bak een dikke laag stof. Ze speelde er niet meer mee. En dan is het zonde om het in een hoekje te laten liggen. Ik ben niet zo'n grote bewaarder, als ik het niet meer gebruik mag het weg. En zo wordt het dus ook tijd voor Kitty en haar vrienden om een nieuw huisje te zoeken.

Toen mijn man en ik besloten Hello Kitty weg te doen, moesten we dit alleen nog Hayley vertellen. Dat was moeilijk. Want het is háár speelgoed. Vertel je kind maar eens dat een grote verzameling speelgoed gewoon maar weg moet. Gelukkig hadden we een oplossing. Ze kreeg een groot cadeau. Het Heartlake Winkelcentrum van Lego Friends. Ze kreeg Lego voor grote meisjes. En dan moest de Hello Kitty Lego wel weg, want dat is voor kleine meisjes.

Kwijlend naar de grote doos, ging Hayley meteen akkoord. Ik haalde de Lego van haar kamer en zette het op zolder. En nu? Verkopen die handel. Hello Kitty en haar verzameling mogen ergens anders gaan wonen. Verkocht hebben we het nog niet. Gisteravond zijn mijn man en ik alles opnieuw in elkaar gaan zetten, want de boel zat flink door elkaar.

Langzaam verdwijnt Hello Kitty. Maar ze hoeft niet helemaal weg. Ze hoort er gewoon stiekem een beetje bij. En dat komt door die tranen op dat ene moment in de H&M. Dat geluksmomentje zal ik nooit vergeten.

Heb je eventueel interesse in de verzameling? Hier vind je de advertentie.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!