maandag 17 november 2014


Gisteren had Hayley haar eerste eigen kinderfeestje. Het was een week na haar verjaardagsfeestje. Dat moest wel, want eigenlijk hebben we alleen vrije tijd op de zondag. Gelukkig kwam dat de ouders van de genodigden ook wel goed uit en op 1 afmelding na kwamen alle kindjes opdagen.  Normaal is zondag onze rust-/klusdag. Maar deze dag was alles behalve rust.

Het feestje begon om 14:00 uur. Wij waren zelf al rond 13:15 uur aanwezig op de locatie. We vierden Hayley's kinderfeestje in Kids Eiland. Een groot indoor speelparadijs bij ons midden in het winkelcentrum. Hayley is er al heel vaak geweest en het leek ons wel een geschikte plek om haar feestje te vieren. Hayden kwam ook gezellig mee. En in totaal kwamen er 8 kinderen op haar feestje.
We hadden dus een behoorlijke groep die we in de gaten moesten houden. Dat vonden mijn man en ik allebei best wel spannend. We hebben dus de hele middag hard ons best gedaan om alles en iedereen goed in de gaten te houden en iedereen op en top te verzorgen.

En gelukkig is alles goed verlopen. Hier en daar waren er kindjes die zich hadden bezeerd tijdens het spelen. En verder was er 1 opstootje met wat andere vervelende kinderen. Gelukkig was dat het. Iedereen vermaakte zich prima. In groepjes renden ze allemaal rond en 2 keer zaten we met zijn allen aan een grote feestelijke tafel. 1 Keer om taart te eten en cadeaus te geven en aan het einde van de middag voor een portie friet en kipnuggets.

Het geven van cadeaus verliep nogal chaotisch. Ik had het perfecte scenario in mijn hoofd dat iedereen om de beurt zijn cadeau gaf en alles geduldig werd uitgepakt. Helaas lukte me dat niet, iedereen was zo enthousiast dat Hayley de cadeaus van alle kanten ontving. Ze was helemaal overrompelt door alle aandacht en de presentjes.

Maar het verliep allemaal erg goed en rustig verder. Hayden at gezellig taart en friet mee en speelde ook met de kinderen van het feestje. Iedereen had het naar zijn zin. En toen het eenmaal 17:00 uur was, waren mijn man en ik gebroken. We hebben de hele middag amper met ons ogen geknipperd om alles en iedereen in de gaten te houden. Geestelijk waren we bekaf. Maar iedereen ging heel en tevreden naar huis, dus onze missie was geslaagd.

Eenmaal thuis mocht Hayley nog even spelen met haar nieuwe speelgoed en toen ze naar bed ging, viel ze snel in slaap. Ze was er zo moe van dat ze zelfs vandaag op school niet in haar hummetje was. Ze had een dansworkshop en daarna een voorstelling waarbij de ouders mochten kijken. Met dikke rode ogen zat ze stilletjes aan de kant. Normaal is ze zo gek op dansen, maar ik zag een meisje zitten die zich niet goed voelde. Na haar optreden heb ik haar meteen mee naar huis genomen en de zwemles voor vandaag afgezegd. Ze had rust nodig. Na al dat feesten zat ze er helemaal doorheen. Gelukkig kunnen we nu een jaartje bijkomen en dat hebben we ook wel nodig ;).

3 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat het een geslaagd feest was. Mag ik vragen waarom jullie voor 8 kindjes hebben gekozen? Wij hadden er 5 en dat vond ik al een leuk clubje haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van mijn man mocht ze zoveel kindjes uitnodigen. Ze heeft veel vrienden op school, dus het was moeilijk kiezen. Het waren veel kids, maar het was te doen!

      Verwijderen
  2. Ooh oké, vond het hier erg lastig. Ella is ook een kind wat veel met anderen speelt. En het liefst nodigde ze de hele klas uit. Dus hebben maar gezegd 5. Omdat ik de eerste keer het alleen thuis deed en afgelopen jaar met een vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!