vrijdag 14 november 2014

 
Toen Hayley 3 jaar oud was, mocht ze voor het eerst trakteren. Dit deed ze op de peuterspeelzaal. Ik had aardig mijn best gedaan om er wat leuks van te maken. Aangezien er toch niet zoveel kindjes in de groep zaten kon ik rustig knutselen. Vorig jaar was het een ander verhaal. Ze ging toen voor het eerst echt naar school en daarom besloot ik haar niet uit te laten delen. Het was allemaal al spannend genoeg. En ook vond ze de eerste periode op school niet zo leuk.
 
Dit jaar kwam ik er niet onder uit. Het afgelopen jaar had ze vaak meegemaakt dat de jarige kindjes in haar klas gingen uitdelen. En dus mocht ze dit jaar voor het eerst echt uitdelen in de klas. Ik had geen idee wat ik moest maken en dus ben ik gaan rondneuzen op pinterest. Daar vond ik een plastic champagneglas gevuld met snoepjes en afgewerkt met een cupcake en een toefje erop. Ik besloot het idee mee te nemen en er mijn eigen draai aan te geven. Zodat het ietsjes simpeler zou zijn.

 
Bij de Action vond ik de plastic champagne glazen. Daar werden ze verkocht voor 52 cent per 4 glazen. Een mooi koopje. En om een Elsa/Frozen- thema voort te zetten, kocht ik allemaal blauwe. Deze vulde ik vervolgens met 3 verschillende soorten snoep: plofrijst, smarties en daarin gestoken een lolly. Zo werd het een kleurig geheel. Daar om heen wikkelde ik doorzichtige folie en sloot de onderkant en bovenkant goed af met plakband. Zo konden de snoepjes er niet uit vallen. Alles bij elkaar opgeteld, kostte de traktatie niet meer dan 8 euro. En het zag er ook best leuk uit. Met al het snoep was het geen gezonde traktatie, maar ach, dat mag toch ook wel een keer? 

 
Hayley was hartstikke trots op het geen dat ik in elkaar had gezet en ging de ochtend van haar verjaardag happy (maar ook een beetje nerveus) naar school.
 
 
Toen ik haar die middag ophaalde stond ze blij te zwaaien met een prachtige door-de-juf-geknutselde- feestmuts. Ze vertelde blij dat iedereen haar traktatie heel mooi vond en dat ze voor het eerst ook de klassenrond ging. Super leuk. Ik ben blij dat het gelukt is om een snelle, simpele en ook best goedkope traktatie voor haar in elkaar te zetten. Want ik moest er behoorlijk wat maken!

Categories:

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!