dinsdag 25 november 2014


Ik vond op verschillende blogs een leuke tag: de dreumestag. Hayden is een dreumes en dat is hij nog maar een aantal maanden. In april wordt hij alweer een peuter. Dus voor nu: de dreumestag!

* Wat is zijn leeftijd?
Hayden is vandaag 19 maanden en 11 dagen oud. Hij is geboren op 14 april 2013.

* Wat is zijn favoriete eten?
Hayden zit nu op een leeftijd dat hij best veel eet. En iedere vorm van voedsel is voor hem een feest. Waar hij echt heel erg dol op is, is vlees. Dus een stukje hamburger of een worstje. En verder is hij ontzettend dol op fruit. De laatste tijd hebben we veel mandarijnen in huis en die vindt hij heerlijk.

* Het meest favoriete tussendoortje?
Hayden eet het allerliefste de hele dag tussendoortjes. Maar voor een klein snackje maak je hem blij met een banaan of een rijstenwafel met chocopasta. Eigenlijk vindt hij zoveel lekker. Als hij maar kan eten wat een ander ook eet. Anders voelt hij zich heel erg gepasseerd.

 
* Wat is zijn favoriete drinken?
Limonade! Daar is hij zo gek op. Ik heb dan ook altijd voldoende in huis, zodat hij altijd een bekertje limonade kan drinken als hij dat wilt. Ook drinkt hij graag zijn papje voor het slapen gaan en in de ochtend als hij wakker wordt.
 
* Favoriete televisieprogramma?
Hayden kijkt bijna geen televisie. Hij vindt het niks aan. Want tv kijken gaat hand in hand met stilzitten. En stilzitten staat niet in Hayden zijn woordenboek. Heel uitzonderlijk gaat hij zitten op de bank en kijkt even tv. Maar dan kijkt hij geen tekenfilms. Het liefst een programma op Discovery over truckers die met hele grote vrachtwagens rijden.
 
* Favoriete boek?
Hayden is zo ontzettend dol op boekjes. Hayley versleet er geen 1. Hayden heeft inmiddels al heel wat boekjes kapot gebladerd. Maar het allerliefste 'leest' hij de wekelijkse stapel folders. Een beetje bladeren, scheuren en zwaaien met het krakende papier. Qua voorlezen hebben we geen favoriet boek. Daar heeft hij gewoon nog geen interesse in. (Zal wel met dat stilzitten ook te maken hebben.)
 
* Favoriete speelgoed?
Ongetwijfeld Lego Duplo. Daar is hij verzot op. Hij kan zichzelf lang vermaken met een stapel blokjes. En ik moet zeggen, hij kan al aardig goed bouwen.
 
* Favoriete kleur?
Hayden zal misschien wel een favoriete kleur hebben of een bepaalde kleur heel erg mooi vinden. Hij kan het mij alleen nog niet vertellen. Ik heb uiteraard wel mijn favoriete kleuren voor hem. Zo kleed ik Hayden graag ik blauw, grijs en zwart. Toen hij iets kleiner was vond ik hem de kleur oranje altijd heel leuk staan.
 
* Wat maakt hem verdrietig?
Er zijn zoveel dingen waarom een klein jongetje moet huilen natuurlijk. Maar Hayden vindt het bijvoorbeeld niet fijn om uit een diepe slaap gehaald te worden. Of als je iets van hem afpakt. En op de donderdag is hij ook altijd erg verdrietig als ik naar mijn werk toe moet.
 
* Hoe noemt hij papa en mama?
Gewoon zoals het moet. Ik ben "mama" en zijn vader noemt hij "papa". Al noemt hij zijn vader ook wel eens bij zijn echte naam.
 
* Wat is zijn favoriete knuffel?
Buurpoes van Woezel en Pip.
 
* Een favoriete activiteit?
In bad gaan. Mag ik dat rekenen als activiteit? Hayden vindt dat namelijk het hoogtepunt van de dag; spetteren in de badkuip.
 
* Wanneer slaapt hij?
Hayden gaat elke avond tussen 19:00 en 20:00 uur naar bed. De nachten slaapt hij soms door. Niet altijd. Sommige dagen wilt hij rond 23:00 uur een flesje. En dan is hij de ochtend rond 07:30 uur wakker. In de middag doet hij bijna elke dag een slaapje van ongeveer 2 uurtjes. Een prima slaapschema wat mij betreft.
 
* Wat maakt hem druk?
Zijn zus. Zodra zij thuis is wordt hij erg actief. Dat is hij sowieso al. Maar het valt me op dat hij een stuk rustiger is, als Hayley niet thuis is.
 
* Wat maakt hem geweldig?
Zijn spontane en ondeugende karakter. En natuurlijk het feit dat hij mijn zoon is. Hij is absoluut geweldig!


0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!