vrijdag 3 oktober 2014

 
Elke dag kijk ik vol trots naar mijn kinderen. En deze week kwam het gevoel weer naar boven: wij zijn compleet. Geen kinderen meer erbij. Ons gezin is helemaal goed met een mooie meid en een stoere jongen. Dat gevoel is zo sterk en ik wilde er graag over gaan bloggen. Maar toen ik begon te typen besefte ik opeens dat ik er al een keer over heb geschreven. Precies 1 jaar geleden.
 
Ik las mijn eigen artikel door. En mijn gevoel van toen, sluit helemaal aan bij het gevoel dat ik nu nog steeds erover heb. Geen zwangerschappen meer, geen bevallingen meer, nee dat is echt helemaal klaar. Ik heb daar echt 100% vrede mee op het moment. Eerlijk gezegd krijg ik zelfs een zwaar gevoel in mijn maag als ik dikke zwangere buiken zie op internet. Dan komt gevoel terug van mijn eigen zwangerschappen; die bandenpijn, rugpijn en groeipijn. Het zijn kwalen waar ik niet eens meer aan wil denken.

 
Die fase van zwangerschappen hebben we helemaal achter de rug. Momenteel ligt de nadruk heel erg op de nieuwe indeling van ons leven. We moeten ons gezin draaiende houden op een andere manier dan toen ik fulltime thuis was. Tijd met elkaar is er echt om te koesteren en daarnaast moeten we ook gaten vinden om boodschappen te doen, dagjes weg te gaan en ook om even helemaal niks te moeten. Nu Hayley aankomende maandag gaat beginnen met zwemles, zal het nog drukker worden. Maar dat is allemaal prima. We zijn druk, maar leuk druk. Soms is het wel vermoeiend hoor, eerlijk waar. Als ik een lange dag heb gewerkt, wil ik de volgende dag niet anders dan de hele dag slapen. Maar nee, Hayley moet naar school gebracht worden in de vroege ochtend en Hayden heeft thuis ook zijn aandacht nodig. Ik sleep mezelf vaak door alle vermoeidheid heen.
 
Ja het is een hele onderneming om je gezin te onderhouden. Hoeveel kinderen je ook hebt. Maar hier blijven het er 2. En ik vind het zelf ook leuk om terug te lezen dat ik er precies 1 jaar geleden net zo over dacht. En de kinderen vinden het ook goed zo. Vooral Hayley, zij wilt geen baby's meer in huis. Ik ook niet. Foto's van anderen op instagram bijvoorbeeld, vind ik leuk om te zien, maar verdere kriebels en rammelende eierstokken krijg ik er niet bij. Ik denk er dan eerder aan hoe Hayley en Hayden als baby waren. En met dat gevoel houdt het op. De babykriebels zijn compleet verdwenen. Ik ben helemaal gelukkig met mijn 2 kindjes. Ik vind ze perfect, allebei. Mijn meid en mijn jongen. Ook heel gelukkig met elkaar. 
 

4 opmerkingen:

  1. Wat een fijne blog! Het geluk spat er vanaf. Wij hebben ook een jongen en een meisje, de jongste net zo oud als Hayden. Wij zijn ook compleet. Al die heisa met nog een zwangerschap, en alles er omheen zie ik niet zitten. Nu blijft mn lijf lekker van mij! En blijft er misschien heeel soms wat tijd over voor mezelf. En ik geniet volop van mijn kindjes nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je daar zo'n duidelijk gevoel bij hebt! Dan kun je de babyperiode ook echt afsluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie geschreven Elise! Ik denk dat wij ook compleet zijn als 2.0 er straks is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat dat gevoel zo sterk is zeg! Hier juist nog helemaal niet het gevoel dat het klaar is als ons 2e meisje geboren is straks. Misschien verandert dat als ze er is, maar ik hoop toch nog een keer zwanger te zijn hierna en weer een babietje te hebben als zij groot is. Denk ik nu he, valt nog weinig over te zeggen tot je er echt mee te maken hebt.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!