zondag 12 oktober 2014

 
Ja ik beken, speelgoed is in ons huis in overvloed. En in plaats van minderen, schaf ik gewoon meer bakken aan om het in te doen. Of ik mijn kindjes teveel verwen? Geen idee. Maar we hebben ook weer niet overdreven veel vind ik zelf. Met een klein deel wordt zelfs nog niet gespeeld. Zie de foto hierboven. Dat is speelgoed voor Hayden, maar we bewaren het voor later.

De lego auto's komen van het tankstation de Shell. Mijn man is vorig jaar begonnen met sparen. Hij vond ze helemaal te gek voor Hayden. Vorig jaar was Hayden nog een baby, maar toch nam mijn man ze mee, leuk voor later. Hayley mag er dan ook absoluut niet aankomen. De auto's staan hoog boven in de kast van Hayden. En daar blijven ze staan totdat hij er zelf mee mag spelen. Gewoon nieuw speelgoed, dat we een tijd voor hem hebben bewaard. Dit jaar is er namelijk weer een nieuwe lijn auto's uitgekomen bij de Shell om te sparen. Inmiddels hebben we al aardig wat leuke auto's voor Hayden.

Ook was er een tijd geleden een actie bij de Vomar. Daar kon je leuke auto's sparen met verschillende merken van supermarkt producten. Ook toen besloten we de auto's niet zomaar af te staan aan Hayley, die er na 2 keer spelen toch geen interesse meer in zou hebben, maar te bewaren voor Hayden. En vorig jaar bij Lego World kregen we een aantal leuke lego sets. Nog steeds zijn de pakketjes ongeopend.

En het allermooiste was toch wel de gele Lamborghini die ik van mijn vader kreeg voor Hayden. Hij kreeg hem zelf van zijn werk. Mijn moeder verraste ons er kort geleden mee. Hayden kreeg de doos in zijn handen en wilde hem meteen opentrekken. Ik vond de auto zo mooi. Hiervoor moest hij ouder zijn. Hayden smijt weleens speelgoed door de huiskamer heen. Met die auto moet respectvol worden gespeeld. En helaas voor hem pakte ik de auto af en stopte hem bij de verzameling speelgoed voor later. Wat inmiddels al best een verzameling is geworden. Gaaf toch?

En dat verzamelen zullen we blijven doen. Of het nou iets unieks is dat je kan sparen of gratis krijgt bij de supermarkt. Sommige dingen zijn absoluut de moeite om even in de kast te leggen voor je kleintje voor later. Ik weet dan ook zeker dat Hayden veel plezier gaat hebben van de auto's als hij wat groter is. Het bewaren is een kleine moeite en een stukje investering in de toekomst. En je moet natuurlijk ook het geduld hebben om zolang te kunnen wachten met spelen ;).
Categories:

1 opmerking:

  1. Leuk hoor! Lego en auto's zijn echt tijdloos! En hij speelt ermee voor je er erg in hebt! Ik heb dat ook bij mijn zoontje gedaan, speelgoed sparen voor later! En nu speelt hij er volop mee! Dat maakt het extra leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!