dinsdag 7 oktober 2014

 
Hayley is bijna 5 jaar oud. En wij wilden graag dat ze rond deze leeftijd zou beginnen met zwemles. Aangezien ze met dansen is gestopt, heb ik haar na de zomer ingeschreven voor zwemles. Gelukkig kreeg ik al snel bericht en mocht ze beginnen. Eigenlijk was vorige week maandag haar eerste dag, maar toen had ze griep. Gelukkig was ze gisteren weer fris en fruitig en mocht ze eindelijk beginnen aan haar eerste zwemles.

Na school begon ze er meteen over. "Wanneer gaan we dan mama?" Ze kon de spanning niet verstoppen. Om kwart voor 4 gingen we maar de deur uit. Het zwembad is vlakbij mijn ouderlijk huis (ik heb er ook mijn zwemdiploma gehaald) en we moesten nog wel even met de bus. "Ik vind het zo spannend!" riep ze maar. Dat vond ik ook. Ik had een knoop in mijn maag ervan, zo spannend vond ik het. En het was niet eens mijn eerste zwemles!

 
Ruim op tijd kwamen we aan bij het zwembad. Zo hadden we de tijd de inschrijving compleet te maken bij de balie en rustig rond te kijken. Om 17:00 uur begon haar zwemles. 10 Minuten van te voren moest ik haar omkleden en naar het bad brengen. Het was wel even puzzelen aangezien Hayden ook mee moest. Ik moest hem door de douches mee sjouwen en ondertussen een zenuwachtige Hayley in de gaten houden.
 
Eenmaal bij het goede bad en na een snelle hand met de lerares kon haar les beginnen. Ik mocht niet blijven kijken. Kijken mag wel, maar ver achter glas. Dat deden Hayden en ik ook. Ik zag haar zwemmen en op de kant klimmen. Haar gezicht had niks anders dan een glimlach. Ik kon zien dat ze van het nieuwe genoot en goed haar best deed.
 
Ondertussen lette ik op een drukke Hayden, die helemaal geen zin had om dat uur stilletjes in zijn wagen te blijven zitten. Hij wandelde dus maar heen en weer en ik rende er maar achter aan. Aan lichaamsbeweging ontbrak het bij mij ook niet.
 
 
De zwemles duurde een uur en om 18:00 uur haalde ik haar weer op bij het bad. Met Hayden in mijn ene hand en mijn camera even snel in mijn andere hand. Spieken mocht eigenlijk niet, maar ik wilde graag een foto van mijn meisje in actie.
 
Na het zwemmen, kleedde ik haar snel om en aten we een frietje in de kantine. Een nieuwe routine die vanaf nu dus in zou gaan. Elke maandag zwemles. Weer een hele nieuwe periode. Super spannend, maar hartstikke leuk. Hayley heeft het in ieder geval naar haar zin gehad. En dat op de plek waar ik als klein meisje ook heb leren zwemmen. Dat maakt het allemaal extra bijzonder.
Categories:

3 opmerkingen:

  1. Leuk! En goed van haar zeg, dat ze het zo stoer deed. Hebben jullie veel met haar gezwommen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook zo spannend hé zo'n eerste zwemles, maar wat fijn dat het zo goed ging en wat leuk trouwens dat ze in hetzelfde zwembad als jou les krijgt....

    Amy zei de eerste lessen ook dat ze het zo spannend vond hihihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! en wat leuk dat het in heb bad is waar jij ook hebt gezwommen!....hier zijn we met 4jr, 2mnd begonnen.... en het wordt inderdaad een hele zit komende paar jaren. Hoe lang Hayley voor diplomazwemmen A nodig heeft zal de tijd leren... met mijn hoogsensitieve meisje zit ik deze week in zwemles nr. 54! en we zijn er nog lang niet (blauwe bandje)... maar ze heeft er gelukkig wel plezier in (90% van de tijd), maar sommige badmeester/juffen zijn niet altijd even prettig en is de klik er niet. Wij kijken vanaf de tribune mee, en ik kan zo elke zwemslag en sprong in het water meegenieten...

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!