donderdag 30 oktober 2014

 
Nog een aantal nachtjes slapen en dan wordt Hayley 5 jaar oud. Stop de tijd! Ja, 5 jaar! Wat een bijzondere leeftijd is dat zeg. Eigenlijk een soort van jubileum- verjaardag. Hoe dan ook en hoe oud je ook wordt, jarig zijn is bijzonder. En vaak ook nog heel leuk, want bij jarig zijn, hoort feest!

En ik ben al volop aan het voorbereiden. Dit jaar moest ik er wat eerder mee beginnen. Aangezien ik ook nog 3 a 4 dagen in de week werk, moet ik de verjaardag van Hayley tussen de drukte door plannen. Maar ik ben al best ver hoor! De kindjes die op haar kinderfeestje mogen komen zijn uitgenodigd en het kinderfeestje is gereserveerd. En voor haar verjaardag zelf is de familie uitgenodigd en bijna alle kado's zijn aangeschaft. Ik moet nog een paar dingetjes doen, maar dat komt goed. Ik heb er nog 1,5 week de tijd voor.

Hayley heeft er veel zin in. Ze mag uitdelen op school en 2 feestjes vieren; 1 thuis en 1 kinderfeestje. Eerst begreep ze dat niet helemaal. Wat is dat nou, een kinderfeestje? Maar sinds vorig weekend weet ze het. Ze had haar eerste kinderfeestje van haar grote liefde en ze heeft het fantastisch gehad. Ze straalde toen ze erover vertelde. En nog even en dan mag ze haar eigen feestje vieren. Het liefst had ze de hele school uitgenodigd, maar 9 kindjes werd de max. Ik vond het al vrij veel, met dit aantal mag ze haar vader bedanken. We gaan er een gezellige middag van maken met de kids. Ik heb er zin in.

En naast dat plannen heb ik ook tijd om stil te staan. Stil staan bij het moment dat het alweer bijna 5 jaar is geleden dat ze werd geboren. Dat ik dus ook alweer 5 jaar lang een mama ben. Dat Hayley in 5 jaar tijd is gegroeid van een piepklein baby'tje naar een meisje dat alweer een jaar lang op school zit en nu ook leert zwemmen. Een meisje met bergen speelgoed, maar nog meer een eigen wil. Een meisje die ontzettend veel op mij lijkt. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua karakter. Maar vooral is ze een meisje waar ik heel trots op ben.

Ik heb hartstikke veel zin in haar verjaardag. Ik ben zo dol op de verjaardagen van de kinderen. En dit jaar vieren we het lekker groot. Veel verwennerij en gezellig bezoek. We moeten nog een aantal nachtjes slapen en dan is het zover. Maar die tijd heb ik ook nog wel nodig om de laatste dingen te plannen. Maar dat komt goed hoor. We gaan maar aftellen! Wie zal er meer nerveus zijn, zij of ik?

9 opmerkingen:

  1. O herkenbaar!!! Ben ook met een feest bezig voor bijna 5 jarige knuffelmeid! Het thema word frozen dit jaar! Zin in!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plezier! en pff 9 kinderen succes haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whaha ja komt goed. Mijn man en ik zijn er allebei bij. En ze wilde eigenlijk 40 kindjes uitnodigen ;) dus 9 valt nog mee wat dat betreft.

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat je je er zo op verheugt! Er zijn ook best veel ouders die een beetje opzien tegen kinderfeestjes. Ik ben er stiekem één van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha het is mijn eerste keer, dus ik ben nog onwetend ;)

      Verwijderen
  4. Whahaha! 40 kindjes... Het is maar waar je het aan refereert inderdaad ;-) Succes en veel plezier natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk en zooooo herkenbaar....Vooral nu het begin van kinderfeestjes erbij is, ben ook al weken aan het voorbereiden, wie uitnodigen, hoeveel, thema (dit jaar ook Frozen) traktatie school, cadeautjes verjaardag, wensenlijst enz.... Hier moeten we wachten tot de 16e, maar we tellen af, met Amy afgesproken dat als ze nog 10 nachtjes moet slapen we een aftelkalender gaan maken.

    Alvast heel veel plezier met alle voorbereidingen en een hele fijne dag gewenst...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel herkenbaar! Zelf heeft onze kleine dame deze week haar Frozen feestje gevierd. Het was een geslaagde middag met na afloop een uitgeputte moeder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!