maandag 15 september 2014

 
Hayden is bijna 1,5 jaar oud en hij wordt ontzettend groot en sterk. Voor mijn gevoel gaat alles sneller dan bij Hayley. En dat is misschien ook wel zo. Hayden loopt al een tijdje en Hayley begon rond deze tijd met haar eerste stapjes. Hayden is op jonge leeftijd dus al een stuk mobieler dan Hayley. Zij zat vaak rustig in een hoekje te spelen met 1 poppetje. Hayden staat binnen 3 seconden op de bank te springen zodra ik even in de pannen roer.

En dat niet alleen. Naar bed gaan is niet meer zo makkelijk. We hebben al veel problemen gehad qua slapen met Hayden. Het gaat nu gelukkig best goed. Alleen begint de ledikant een issue te worden. Hij slaapt er nog wel in, maar niet heel graag. Hij wordt vaak huilend wakker en probeert zijn bed uit te klimmen. Gelukkig lukt dat niet met een slaapzak aan. Maar als ik huishouden doe, zet ik hem ook weleens in zijn bed en laat hem spelen met wat speelgoed. En dat kan nu dus echt niet meer.

Hij gooit dan zijn been omhoog en zet zijn voet op de rand van het bed. En dan trekt hij zichzelf omhoog. Ik ben mij rot geschrokken deze week. Ik had echt niet verwacht dat hij dit al zou kunnen. Begint hij die ledikant nu al te ontgroeien?

Hayley ging naar een peuterbedje toen zij iets ouder dan 2 jaar was. Dat leek me een goede leeftijd voor haar. Ze was toen echt wel groot genoeg daarvoor. En het slapen ging ook meteen goed.

Nu Hayden bijna 1,5 jaar is begin ik te twijfelen. Wat moet ik doen? Ik houd hem liever nog in zijn ledikant en wacht tot hij 2 jaar is. Maar dat klimmen is absoluut niet veilig. Hij wordt met de dag groter en sterker. Straks valt hij echt uit het bed!

Twijfel twijfel...

Wanneer stapte jij over naar een peuterbedje voor je kindje?
Categories:

15 opmerkingen:

  1. De oudste was net 2 jaar. Maar ik zit nu al te kijken voor ons meisje van 15 maanden. Wij hebben overigens een kinderopvang bedje met een deurtje dus kan ook nog kiezen om het deurtje eruit te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Lisette, dank je wel voor je reactie. Wat is bij jullie de reden om nu al op zoek te gaan naar een groter bed?

      Verwijderen
  2. Jayden de oudsten net 2, 5 jaar
    Maar Bente waarschijnlijk rond haar 2e verjaardag heb zo'n gaaf bed gezien maar die gaan we zelf maken we moeten alleen de hulptroepen nog even lief aankijken hihi ;-)
    Een peuterbedje daar doe ik niet aan vind dat zo'n geld verspilling dus gelijk door naar een 1persoons bed

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lastig! Eigenlijk is hij het nog niet ontgroeid, maar als hij eruit kan...
    Hier met 2,5 gedaan omdat we het wiegje alvast wilden klaarzetten voor nr2, maar het had nog niet gehoeven. Gelukkig zijn ze hier motorisch niet zo snel. Hoor wel vaak dat kindjes regelmatig uit bed klimmen/kukelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn oudste twee hebben tot 2,5 jaar in hun ledikantje gelegen. Maar mijn jongste twee waren net als Hayden van die klauteraapjes, die lagen met anderhalf jaar al in een peuterbed. De jongste is nu 3,5 jaar en zij slaapt nog steeds heerlijk in haar peuterbed. Ze kunnen er inderdaad makkelijker uit en dat deden ze dan ook wel, maar vaak alleen om wat speelgoed bij elkaar te sprokkelen en dat in hun bed te verstoppen ;-) Doordat ze wisten dat ze "vrij" waren was de lol om te ontsnappen ook vrij snel verdwenen en sliepen zij (en ik!) weer veel rustiger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga het er maar eens goed over hebben thuis. We hebben een peuterbedje in huis. Mijn dochter slaapt er nog in. Zij zou dan een nieuw bed moeten (ze wilt graag een halfhoogslaper) en dan kan het peuterbedje door naar Hayden. We wilden het graag doen als hij 2 zou zijn, maar nu het zo loopt....

      Verwijderen
  5. Hier is Olivia over gegaan met 20 maanden. Mede omdat er dus een baby komt en ik de babykamer (met haar ledikantje) wilde inrichten. We hebben voerigens voor een groot bed gekozen, geen peuterbed. Dit gaat prima gelukkig, hoewel ze er soms wel uit gaat en ondeugend gaat doen als ze niet wil slapen ;) (lichten aan, gordijnen open enzo).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Femke was 1,5 toen ze in een groot bed ging en dat ging gelijk goed. En sven was 2,5 en dat ging ook gelijk prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aron was 1,5, hij wou niet meer opgesloten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jules is momenteel 15 maanden en gaat binnenkort (18 maanden) overschakelen naar een peuterbed aangezien zn ledikant plaats moet maken voor zn zusje.

    Hij slaapt zonder probleem in en slaapt 's nachts zo goed als door. Maar toch heb ik ook enkele vragen: wanneer zo'n kleintje de vrijheid heeft om uit bed te kruipen, staat hij dan niet continu in je kamer? of maakt hij nachtelijke wandelingen door het huis?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ashley is net 3 toen ze een peuter bedje kreeg. Ze klimde er wel al een poosje uit, maar dat deed ze altijd netjes. Toen kwamen er slaap problemen dus hebben even gewacht en toen dat voorbij was zijn we over gegaan op een peuterbed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Onze dochter 2jr, 8mnd oud... maar dit kon ook zo lang omdat ze nooit heeft geprobeerd om acrobatische toeren uit te gaan halen en ook omdat er 2 spijltjes uit haar bed gehaald konden worden zodat ze er zelf uit en in haar bed kon (dit vanwege dat ze op die leeftijd aardig zwaar begon te worden).... ze heeft ook nooit geprobeerd die spijltjes te forceren ofzo.... de spijltjes moesten ook altijd er weer in van haar als ze ging slapen anders kreeg ze een error. Ze was er zelf aan toe toen ze 'zelf' vroeg of ze een ander bedje mocht toen ze uitgebreid in een bedje ging liggen in de winkel;)... en toen hebben we het nieuwe bedje ook maar gelijk gekocht....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh dat is inderdaad wel eng. Moeilijke keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohja met deze vraag zit ik op dit moment ook. Mijn dochter is ook bijna anderhalf en ik vraag mij af of het niet slim is om het nu alvast aan te leren (niet meteen een peuterbed maar de zijkant uit het ledikantje halen). Mijn oudste dochter was 2,5 jaar toen ze overstapte naar een echt peuterbedje.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!