maandag 18 augustus 2014

 
Het is maandag 18 augustus en de zomervakantie is voorbij. Vanmorgen vroeg moesten we ons weer klaarmaken om naar school te gaan. Dat was wel even wennen. Het was vroeg en koud. Want de zomervakantie is voorbij maar de hele zomer lijkt ook meteen voorbij te zijn. Het lijkt wel herfst!

Hayley had er wel weer zin in om naar school te gaan. Ze mocht vorige week een nieuwe rugtas uitzoeken, ze heeft nieuwe gymkleren gekregen en een nieuwe broodtrommel. Ze is weer helemaal klaar voor een nieuw schooljaar. Hayley was er ook wel aan toe om weer naar school te gaan. Al is de vakantie voor mijn gevoel voorbij gevlogen. Mijn nieuwe baan en haar vakantie startte op hetzelfde moment. Ergens vind ik het dan ook wel jammer dat ze weer naar school moet. Door mijn nieuwe werk heb ik haar niet super veel gezien deze vakantie. Ik werk 3 a 4 dagen in de week. En nu ze weer naar school gaat zie ik haar de ochtenden ook niet voordat ik naar mijn werk toe moet. We gaan dus weer een heel nieuw ritme in, wat even wennen zal zijn.

Ik hoop dat Hayley een leuke zomervakantie heeft gehad. We zijn zo vaak mogelijk leuke dingen gaan doen met de kinderen. Zo ben ik vrijdag nog een keer naar Kids Eiland geweest met de kinderen en zondag zijn we door weer en wind naar de kermis gegaan. Deze zomer zijn we namelijk niet op vakantie geweest. We zijn nog druk aan het verbouwen thuis en ook door mijn nieuwe baan konden we niet op reis. Maar misschien gaan we rond onze trouwdatum een paar daagjes weg. Ik hoop dat het mogelijk is met mijn werk. Maar dat denk ik wel.

Toen Hayley vanmorgen op school aan kwam, was ze ontzettend blij alle kinderen weer te zien. De klas was vooral een stuk kleiner aangezien er een hoop kinderen naar groep 3 zijn gegaan. In plaats van 31 kinderen zaten er nu nog maar zo'n 20 kinderen in de klas. De kinderen waren enthousiast, maar de ouders liepen vooral druk heen en weer. Iedereen moet weer wennen, ik heb nog nooit zoveel ouders rond 5 over half 9 aan zien komen rennen op het schoolplein.

Eenmaal thuis aangekomen aten Hayden en ik suf een broodje aan de tafel. We waren allebei moe van het vroege opstaan. Ook hij slaapt liever tot een uur of 9 in de ochtend.

Vanmiddag mag ik haar weer ophalen. Ik hoop dat ze dan een leuke eerste schooldag heeft gehad. Nu zit ze echt in groep 1.
Categories:

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat ze er weer zin in had! Wij hebben nog 2,5 week, dus we hebben nu herfstvakantie ;-)
    Vroeg op zijn we hier altijd wel, maar vroeg de deur uit zal dan ook wel weer wennen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier was het afgelopen 2 ochtenden ook weer wennen.... vakantie was heerlijk, maar ze was ook wel weer erg blij om naar school te gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is altijd weer even spannend die eerste schooldag. Hopelijk heeft ze het fijn gehad!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!