maandag 14 juli 2014

 
Hoe rustiger op mijn blog, hoe drukker ik ben! En momenteel heb ik voor bloggen weinig tijd. Maar dat geeft niet. Ik geniet volop van mijn nieuwe baan als floormanager. Wat een uitdaging is het toch. Niet alleen de baan zelf, maar ook het fulltime werken. Ik heb wel een 32 uur contract, maar in de horeca zijn overuren een cadeau die je er gratis bij krijgt.

Vorige week heb ik 40 uur gedraaid. Even wennen. Het werken niet hoor, maar het weinig thuis zijn is wel wennen. Zo werk in standaard de woensdag, donderdag en zaterdag ongeveer 12 uur. En vorige week heb ik ook de vrijdag avond extra gewerkt. Voor de kinderen is dat erg wennen. Hayley is vaak verdrietig als ik vertel dat ik moet werken. Gelukkig is oma een prima vervanging. Maar de vrijdagavond was ze toch erg verdrietig. Ik zou die dag vrij zijn, maar moest toch last minute de deur uit en dat trekt ze dan niet.

Maar wat is het fijn om na zo'n drukke week een aantal dagen thuis te zijn. Gisteren was ik niet zo heel veel waard. Ik begon de zaterdag om 09:30 uur en was pas half 1 in de nacht thuis. Mijn dag was zo lang. De zondag heb ik veel geslapen, gezeten en gespeeld in de tuin met de kindjes.

Mijn man was ondertussen bezig met de tuin, die is bijna klaar. Hij maakt nieuwe plantenbakken en over 2 weken maken we alles af met bloemen en bomen. De kinderen hebben gisteren een zandbak gehad. Nu is de tuin bijna compleet.

Ik genoot echt van mijn dagje thuis. Deed ik altijd hoor, genieten van thuis zijn. Ik ben een echte huismus. Maar na zoveel dagen werken, kon ik nog meer genieten!



We vinden langzaam onze draai in het nieuwe ritme. Al moeten mijn man en ik wel wennen aan het feit dat we elkaar een stuk minder zien. Maar de dagen dat we samen zijn, maken we zo leuk mogelijk. Ik ben in ieder geval heel blij dat de tuin bijna klaar is. De picknicktafel en parasol heb ik een aantal weken terug gekocht. De kinderen krijgen dezelfde in het klein. Super gaaf ding.

En het kunstgras bevalt ook heel erg goed. Ik heb het gisteren zelfs staan stofzuigen :D. Overal lagen kleine bladeren. Het was een heerlijke dag en de komende dagen ben ik nog thuis. Hopelijk wordt het dan ook een beetje mooi weer, dat is dan nog meer genieten he.
Categories:

3 opmerkingen:

  1. Zal wel een hele omschakeling zijn! Respect! Het zal vast wel gaan wennen voor Hayley. Heeft even tijd nodig. Geniet lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk artikel! Pak rustig je tijd om te wennen, wij kunnen heus wel een weekje zonder blog :) Kan me voorstellen dat dat aanpassen is voor Hayley maar ik ben er zeker van dat ze er binnen een paar weekjes wel mee kan omgaan. Iedereen moet even wennen, dan is ze beter voorbereid op wat ze kan verwachten en weet ze beter wanneer ze bij wie is. Komt helemaal goed! :) Nu lekker genieten van je dagjes vrij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap van je hoor!... komt goed, alles heeft tijd nodig.... fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!