donderdag 5 juni 2014

 
Inmiddels wonen we alweer bijna 3 jaar in ons 'nieuwe' huis. Het bevalt hier prima. De school van Hayley is dichtbij, we wonen in een bosrijke omgeving en we krijgen steeds leuker contact met onze buren. De afgelopen drie jaar zijn we ons zeker thuis gaan voelen hier.
 
We klussen nog volop in huis en nu met het voorjaar is de tuin weer aan de beurt. Want hoe tevreden we ook zijn, met de tuin waren we niet zo blij meer. Vooral het gras was een ravage geworden. Dat hebben we 2 jaar geleden gelegd. Toen zag het er mooi uit en het rook vooral zo lekker. Maar na 2 jaar zag het er niet meer uit. Vorige zomer irriteerde we ons er al aan. Zo'n grasveldje heeft zoveel onderhoud nodig en dat vonden we eigenlijk teveel gedoe. We deden dus niks aan het gras behalve maaien en sproeien. Maar dat begon je te zien. Het gras zat vol kale plekken en ook werd het opgegeten door emelten.
 
 
We zijn vorige week dan ook aan de slag gegaan in de tuin. Mijn man haalde al het oude gras weg en we bestelden een flinke lap kunstgras. We wilden het eerst laten leggen, maar dat werd 2 keer zo duur dan als we het zelf zouden doen. Het hoeft ook niet perfect, als de kinderen er maar leuk op kunnen spelen. Bij de Carpet Right vonden we prima gras voor een goede prijs! Wij blij en de verkoper blij, want ik stond meteen te zwaaien met mijn pas. Het was zo'n goede deal, want mijn man praatte er ook nog korting vanaf.
 
Mijn man heeft goed zijn best gedaan en Hayley en ik hebben hier en daar wat geholpen. Inmiddels ligt het gras er alweer een aantal dagen in. En o, wat geniet ik nu van mijn uitzicht. Geen dood gras en vieze wormen meer. Gewoon een strak veldje waar de kinderen volop kunnen spelen. En dat hebben ze ook al gedaan van de week.  
 


 
Dat is toch genieten? De tuin is nog niet helemaal klaar. Het ruikt er ook nog echt naar een tapijtwinkel. Eind juni maken we hem af met speelgoed en een tuinsetje. En hier en daar wat plantenbakken. Maar wat maakt zo'n mooi veldje al een verschil zeg. Dat wordt een heerlijke zomer (als het weer een beetje meewerkt).
Categories:

2 opmerkingen:

  1. Ziet er strak uit! leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zorgt kunstgras niet heel snel voor brand en schaafwonden als je erop valt?

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!