vrijdag 6 juni 2014

 
Kleren voor die kindjes kopen: het kost handen voor geld. De kleding gaat snel stuk of ze groeien er zo uit. Vooral Hayden groeit erg hard. Toen ik van de week in zijn kast een kijkje nam besefte ik dat hij nog helemaal geen kleding had voor het mooie weer. Hij had een paar tshirts en 2 korte broeken, maar meer ook niet. Ik moest dus maar voor hem op pad. Ik besloot wel budget te shoppen. En dat is me gelukt.

Ik kocht een aantal shirts, een korte broek en een paar sandalen voor het mooie weer. En alles bij elkaar kostte het iets meer dan 30 euro. Een prima prijs voor wat ik heb gekocht denk ik zo.

Primark €2,-

Zeeman €2,49

Zeeman €2,99

Van Haren €16,90

Zeeman €2,99

C&A €3,50
Zo zie je maar, leuk winkelen hoeft niet altijd duur te zijn. Tenminste voor Hayden geef ik geen tientallen euro's uit aan 1 shirt. Hij doet er niet lang mee. Hij groeit eruit of het wordt smerig. En ik koop liever een nieuw shirt dan dat ik allerlei wasmiddel trucjes moet gaan uitvoeren om de vlek eruit te krijgen.

Hayley doet wat langer met haar kleren, wat ik nu koop kan ze over 2 jaar ongeveer nog aan. Dus haar kleding mag duurder en beter van kwaliteit zijn. Maar niet alles hoor. Aangezien ze nu naar school gaat en haar broeken vooral erg snel stuk gaan.

De kast van Hayden hangt weer lekker vol, voor iedere weersomstandigheid heeft hij nu wel kleding. Ik ben goed geslaagd. Doe jij weleens aan budget shoppen voor je kind/kinderen?

8 opmerkingen:

  1. Wel eens? Eerder altijd. Primark is een prima winkel om lekker te shoppen, Met 3 jongens in de leeftijd van (as maandag alweer) 14, 7 en 2 gaan de kleren hard. En het zijn ook echt jongens die hun kleren en schoenen niet waard zijn. Oudste is hard gegroeid de laatste jaren en zit ook echt al een tijd in de heren maten, bij de primark tshirts voor 3 a 4 euro. En de spijkerbroeken ook nog geen 10tje. Ik koop liever veel goedkope kleding waar ze gewoon niet voorzichtig mee hoeven omgaan maar gewoon heerlijk in kunnen spelen. En ze zien er altijd heel leuk uit haha. Gr rebecca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ons meisje van 15 maanden groeit ook erg hard, dus veel kleertjes kan ze maar kort aan. Ik koop altijd wat mooie setjes, vaak van Dirkje of Feetje. Daarnaast koop ik ook goedkopere kleertjes bij Zeeman en Wibra, ze hebben daar super leuke dingen voor weinig geld. Ook koop ik tegenwoordig veel via Facebook, er zijn steeds meer mensen die kinder kleding verkopen. Op Facebook moet je wel goed op de prijzen letten, je ziet veel dezelfde dingen, met soms een groot prijsverschil!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop meestal een aantal wat mooiere dingen en verder een lading goedkope zooi. Wel vind ik het lastig dat zoontjelief best smal is en veel dingen dus niet goed zitten. Ik kan dus geen broeken bij zeeman kopen voor hem want die zakken af. Maar idd, ze slopen alles dus ik was niet van plan een vermogen aan een ding uit te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind het heel jammer dat wij geen Primark in de buurt hebben:(.... want hoor daar zoveel leuke verhalen over.... ik koop veel in de sale bij de Hema en schoenen in de opruiming en laatst ook wat leuks geshopt bij de C&A en de V&D....maar ons meisje krijgt vooral heeeell veel van haar nichtjes die in de smaak vallen....dus zoveel hoeven we er niet bij te kopen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo'n Primark is inderdaad wel heel fijn. De kleren zijn alleen niet van een goede kwaliteit. Maar dat hoeft ook niet altijd natuurlijk. Je betaalt er ook bar weinig voor. C&A en V&D hebben inderdaad ook heel veel leuks. Vooral voor Hayley kijk ik graag bij de V&D. Zij mag binnenkort weer shoppen.

      Verwijderen
  5. Leuk! En kan idd prima. Ik doe ook niets anders. Stond laatst bij de Hema met een shirtje van €7,50 in mijn handen, niet gekocht en bij de Zeeman kocht ik er voor dezelfde prijs 3. Idd niet echt kwaliteit, maar is ook niet nodig als ze het maar een paar keer aan hebben. Die serie met dat bootje valt trouwens wel klein, merkte ik, terwijl ik meestal dingen bij Zeeman groter vind vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij valt inderdaad niet zoals ik had verwacht. Maat 86 is altijd wat groot, maar de shirtjes zijn inderdaad niet echt op de groei. Tijd voor maat 92 dan? Hahaha.

      Verwijderen
    2. Had hier ook 86 gekocht, maar is erg krap om aan te krijgen, terwijl hij in shirts met lange mouwen nu 86 heeft. Broeken trouwens nog 80. (hij wordt over 2 maanden 2)

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!