dinsdag 24 juni 2014

Het is al een aantal dagen behoorlijk stil op mijn blog. Ik weet het. Maar de afgelopen dagen heb ik niet echt tijd ervoor gehad en ook stond mijn hoofd er even niet naar. Ik gaf het al aan op instagram dat er iets in ons gezinsleven gaat veranderen. En nee, ik ben niet zwanger hoor! Ik ga stoppen met fulltime moederen en ik ga aan de slag als workin' mom!

Ik werkte natuurlijk al een beetje. Een paar avonden/dagen per week bij het restaurant vlakbij mijn huis. De ene week meer dan de andere. Het hangt van het weer af hoe druk het is. En als ambulant had ik geen vaste uren. Ik werd ingeroosterd wanneer dat nodig was. Soms was dat lekker, maar ik wilde toch wel meer zekerheid.

En heel onverwachts kreeg ik afgelopen week het aanbod op een vast contract. Dat aanbod heb ik met beide handen aangenomen, want zoiets laat ik me geen 2 keer vragen natuurlijk. Ik mag namelijk aan de slag als floormanager in een ander filiaal. Niet meer in Almere, maar nu aan de haven in het Gooi. Ook helemaal leuk natuurlijk en het is een nieuwe uitdaging. En dat 32 uur in de week. De verandering is ook nog intern, dus ik weet wat er van me verwacht gaat worden.

Wat betekend dat voor mijn gezin? Natuurlijk ga ik de kinderen wat minder zien. Maar het blijft maar 32 uur in de week. Het is niet fulltime. Dus ik ben altijd nog 3 dagen thuis en 4 dagen aan het werk. Het zal even wennen zijn, absoluut. Maar ik ben er wel aan toe. Ik heb lang genoeg thuis fulltime gemoederd en ik ben wel toe aan een uitdaging naast het ouderschap. Ik denk dat de kinderen ook wel moeten wennen, vooral Hayley. Ze huilt vaak als ik naar mijn werk moet. Maar gelukkig hoeven ze niet naar de opvang. We zullen het zo combineren, dat of mijn man thuis is, of mijn moeder op allebei de kinderen past. Ze zullen dus altijd in vertrouwde omgeving zijn als ik ben werken. En Hayley zal vast verdrietig zijn zodra ik weer een dagje moet werken, maar als oma er is, is het altijd goed gelukkig.

Wat betekend deze verandering voor mijn blog? Minder bloggen. Ik wil mij goed focussen op mijn nieuwe baan en functie. Het betekend niet dat ik ga stoppen met blog. Ik heb er veel plezier aan. Maar toen ik zoveel thuis was, had ik er veel meer tijd voor. Nu zal ik waarschijnlijk bijna iedere avond dat ik thuis ben gezellig naast mijn man zitten op de bank. En als ik op de computer zit zal dit zijn voor mijn werk. Minder blogs, maar allerlei nieuwe verhalen als werkende moeder.

Een hele verandering. Maar een positieve in mijn ogen. We zorgen wel dat het werkt binnen ons gezin. En we zullen nog meer genieten van de tijd die we samen zijn. Ik ben in ieder geval klaar voor deze nieuwe uitdaging. Ik hoop van harte dat ik dit voor een lange tijd mag doen.

10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kans! Mooi om te zien hoe je nu voor jezelf kiest en het met beide handen aangrijpt. Heel veel succes! En je gaat nu gewoon nog meer van je kindjes genieten als je thuis bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd..... wat een verandering!!... je gaat nu zelfs meer werken als ik doe;)....knap van je... wens je super veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je kan gaan doen wat je leuk vindt! Jullie zijn vast snel gewend aan een nieuw ritme. Heel veel succes met je nieuwe baan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne nieuwe uitdaging! Doe gewoon waar je zin in hebt, wij kunnen heus wel zonder een dagelijks artikel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel succes met je nieuwe baan! Het zal even wennen zijn allemaal, maar wat fijn dat de kids gewoon thuis kunnen zijn. En misschien went het voor Hayley juist wel beter nu het niet meer onregelmatig is dat je weg bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een kans die je inderdaad met beide handen moet aangrijpen. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Spannend zeg! Ik ben het werken juist zo zat en onwijs blij dat ik nu maar 2 dagen werk ipv 4 haha, maar kan het me andersom na tijdens thuis ook wel goed voorstellen. Zal wel even duren voordat jullie een fijne nieuwe routine hebben. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je vaste baan! Klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk, Elise, heel veel succes en plezier met je werken!
    Hopelijk went je meisje er ook snel aan, zodat ze het steeds minder moeilijk vind als je weggaat, maar dat gaat vast goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!