dinsdag 3 juni 2014

Een aantal maanden geleden kreeg ik van school een formulier van de avondvierdaagse. Hartstikke leuk. Ik besloot Hayley dan ook in te schrijven en haar mee te laten doen.

Toen ik bij dansles zat laatst en met de moeders kletste begreep ik dat 4 jaar toch wel erg jong is om mee te doen en de meeste kindjes lopen vanaf hun 5e. Maar jong of niet. Ik had Hayley er al op voorbereid en zij wilde graag mee doen. Ook lopen we samen ontzettend veel dus haar beentjes zijn aardig getraind.

Gisteravond was de eerste avond. Het was wel spannend. Ik kreeg weer een beetje die kriebels die ik vroeger ook had. Ik vond de avondvierdaagse als klein meisje ook heel leuk. Je mag in de avond de deur uit met een zak snoep.

Om 18:00 uur moesten we verzamelen en rond 18:15 uur vertrokken we. We begonnen vooraan, zodat we tussendoor eventueel konden rusten. Het was flink doorstappen 6 kilometer lang. Hayley kreeg halverwege even een inzinking, maar na wat snoepjes kon ze weer. We zouden een pauze krijgen, maar dat leek niet zo goed geregeld. Ik liep samen met mijn buurman en zijn zoontjes. We besloten de kinderen dan ook maar wat rust te gunnen en even te laten zitten op een grasveldje.

Na 1,5 uur lopen ongeveer zat de eerste avond erop. Het ging hartstikke goed. En het weer was ook nog lekker. Ik vond het ontzettend knap van Hayley dat ze zoveel had gelopen zonder te zeuren of te huilen. Ze deed het gewoon en had zelfs nog plezier met de andere kinderen.

De komende drie avonden willen we ook gaan lopen. Hayley wilt gaan voor de medaille. Mocht ze niet alle avonden willen lopen, dan krijgt ze een diploma van de school.

Maar ze wilt heel graag mee doen. Vanmorgen bij het opstaan vroeg ze al meteen of we weer gingen lopen. Maar eerst moest ze nog een dagje school. Vanavond loop ik weer met haar mee en de andere avonden loopt mijn man mee. De donderdag is dan de laatste dag. Dan krijgt ze als het goed is haar medaille en wacht ik haar op met een bos bloemen en wat lekkers. Ik ben heel benieuwd of ze het gaat volhouden. Maar hoe dan ook, trots ben ik absoluut.

3 opmerkingen:

  1. Wow! wat knap...mijn dochter liep ook voor het eerst vorige week, met 4 jaar over geslaan en nu ze 5,5 jaar oud is heeft ze 1 avond gelopen. Ze is ook gewend om veel te lopen....en kon het prima aan. Voor mijn dochter vond ik 1 avond ook echt genoeg... ze kwam toch al met al later op bed te liggen en de volgende dag was wel weer gewoon school (=leerplichtig). Gelukkig dat ze met 1 dag lopen ook een medaille kreeg;)... Veel plezier in ieder geval komende avonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier loopt femke ook zonder te klagen. Ik merk wel dat het toch wel een opgave is voor die kleintjes. Maar femke hoor je niet en zei net al mama ik ga zo even slapen dan kan ik vanavond weer lopen. Ja die medaille wil ze graag!!!! Hoop alleen dat het vanavond niet weer zo hard regend als gisteren ;-) Wij mogen best trots zijn op onze hummels met 4 jaar zonder te klagen lopen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knap hoor van jullie meiden, Elise en Linda!
      Hier ga ik er absoluut nog niet aan beginnen. Hij vindt naar school lopen al te ver, en die is letterlijk om de hoek. Ligt ook wel aan de stand van zijn heupen, benen en voeten, hij heeft gewoon echt pijn bij veel lopen.
      Ook gaan de jongens hier om 18u naar bed, dus 4 avonden op dat tijdstip pas beginnen aan een wandeling van 5km lijkt me niet zo'n heel geweldig plan. ;-)
      Dus hoe leuk het allemaal ook zal zijn, (weet ik nog van vroeger!) ik laat me niet verleiden hem in te schrijven. En volgend jaar moet hij het wel heel graag willen, willen we eraan mee gaan doen. Wel jammer, maar goed, er zijn genoeg andere dingen.

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!