maandag 5 mei 2014

 
Nu Hayden alweer 1 jaar is geworden, is hij heel wat speelgoed rijker. Daarnaast heb ik bijna al het speelgoed van Hayley bewaard. Er lag dus nog een hoop in de kast waarmee hij nu kan/mag spelen. En dat deed hij ook beneden. Maar de woonkamer lag vol met zijn speelgoed. Ik kon het niet meer kwijt. De speelhoek werd een bende.

Boven heeft Hayden 2 kleinere kamers naast elkaar. In de rechter kamer slaapt hij en staat de commode. En in de linker kamer staat zijn kledingkast. En die linker kamer moet een speelkamer worden. We hadden vorig jaar wel een nieuwe vloer erin gelegd en opnieuw behangen, maar verder hadden we nog niks met het kamertje gedaan. Dat zou wel komen als hij groter zou zijn. Als kleine baby had hij er toch niks aan. En zo kon ik ook gaan bedenken wat ik precies met het kamertje wil doen.

 
Voordat Hayden was geboren en zijn slaapkamer de kamer van Hayley was, was dat kleine kamertje een speelkamer voor Hayley. Inmiddels heeft zij een grote kamer op zolder en kan Hayden mooi gebruik maken van het kleine kamertje. Daar heb ik van de week allerlei speelgoed naartoe verplaatst. Het scheelt een hoop rommel beneden! Als hij nu even wilt spelen, loop ik vaak met hem naar boven en ga samen met hem spelen in het kamertje. Daar kan hij lekker veel rommel maken. En heeft hij alleen zijn eigen speelgoed om zich heen.

Hoe ik zijn kamertje ga indelen weet ik alleen nog niet helemaal. Het moet een fijne plek worden waarin hij onbezorgd kan spelen en groeien. Ik denk aan wat boekenplankjes omdat hij zo gek is op boekjes. En misschien wat kasten met bakken en een tafel. Het wordt in ieder geval een projectje dat ik langzaam ga aanpakken. Hayden maakt het toch niet zoveel uit. Als hij maar kan spelen en naar buiten kan kijken. Ik heb in ieder geval zin in dit klusprojectje.
 

4 opmerkingen:

  1. Leuk he, zo´n speelkamer. Het ziet er al leuk uit, veel hoeft het idd niet te zijn.
    Hier ook een speelkamer met een heleboel speelgoed (dat zelfs niet meer in de speelkamer past, waardoor die is uitgebreid naar living, keuken en slaapkamer :-) ), maar mijn ervaring is dat ze toch het liefst bij ons in de buurt spelen. Dus OF ik zit met hem in de speelkamer te spelen, OF hij sleept het speelgoed mee naar waar ik zit :-) Heerlijk wel natuurlijk. Met vriendjes kan hij er wel lekker lang spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof, veel plezier met ontwerpen en realiseren! Jouw kennende gaat het weer prachtig zijn!
    Speelgoed heb je al gauw teveel, hè, zo herkenbaar!
    Nog wat tips: niet te veel speelgoed uitstallen zodat er niet van alle kanten teveel indrukken afkomen op hem. Dat maakt hem rustiger.
    Als ze nog klein zijn, spelen ze graag dicht in de buurt van mama.
    Voldoende opbergruimte is dus een pro :-)
    Veel plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal leuk dat hij een 2de kamertje heeft! Misschien dat je hier verder je 'planes' idee kunt gaan uitwerken:)....ben benieuwd...veel plezier alvast!!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!