woensdag 28 mei 2014

 
Hayden is een grote sterke knul. Hij zit inmiddels al in maat 86. Ik blijf kleren voor hem kopen, want hij groeit zo hard. En het wordt inmiddels ook wel tijd voor goede schoenen. Voor Hayley kocht ik toen ze baby was dure schoentjes. Maar die had ze dan alleen aan in de kinderwagen. En soms trok ze de schoenen dan uit en begon erop te sabbelen. Ze was  te klein om op de schoenen te lopen en dus was het eigenlijk ook een zinloze aanschaf. Ik had bij Hayden dan ook besloten geen dure schoenen te kopen totdat hij zou beginnen met stappen.

En die eerste stapjes zijn inmiddels gezet. Zo'n 2 weken geleden begon hij los te stappen. Niet heel veel stappen achter elkaar. Ongeveer 2 en dan viel hij neer. De ene keer leunt hij teveel voor over en de andere keer opzij. Het is nogal wat instabiel, maar hij probeert het. En dat vind ik al ontzettend knap. Hij is er psychisch al helemaal klaar voor, alleen zijn lichaam werkt nog niet helemaal mee. Nog even oefenen dus.

Al deed hij van de week opeens 5 stappen achter elkaar. Ik was samen met hem en Hayley aan het spelen op de grond. Hayden stond een moment tegen de bank aan en kwam opeens vol op me aflopen. Heel stabiel deed hij 5 stappen. Hayley zag het ook gebeuren en begon enthousiast te gillen. Ze is eigenlijk net zo trots als ik, als Hayden een stap verder doet in zijn ontwikkeling. Zo was ze er ook bij toen Hayden voor het eerst zelfstandig ging zitten. Leuk om dit zo samen met haar mee te maken. En ook Hayden was heel blij en enthousiast, al heeft hij in de tussentijd niet meer zoveel losse stappen gedaan.

Maar ik denk dat ik hem daarbij moet helpen, om stevigere schoentjes voor hem te kopen. Zijn schoenen hebben nu een buigzame zool. Misschien dat hij met een harde zool wat meer grip heeft en beter kan blijven staan.

Ik vind Hayden in ieder geval vlot. Tenminste hij is vlotter dan Hayley. Zij liep helemaal los rond de 17 maanden. Hayden is nu 13 maanden oud. Het zal nog wel eventjes duren totdat hij echt los kan lopen. Maar die kinderen kunnen je altijd verrassen. Van de 1 op de andere dag kan het anders zijn.

Zo was hij met zijn verjaardag nog iets te klein voor het fietsje die hij had gekregen van mijn ouders voor zijn verjaardag. Van de week haalde ik de fiets van boven en zette hem erop, om te kijken of hij al beter zat. Hij leek er al veel beter op te zitten en te beseffen dat hij zich moet vasthouden aan het stuur. Ik knikte tevreden en haalde hem van het fietsje af. Tot groot ongenoegen van Hayden die hard begon te gillen. Het was intussen tijd om Hayley van school te halen en dus moest ik er maar aan geloven. Krakend en knisperend van de plastic wielen met zand eronder reden we richting school. Hayden vond het geweldig en zat lachend en gillend van enthousiasme op zijn fiets. En ik maar duwen.

Toen we op het schoolplein aankwamen begon Hayley hard te lachen, ze vond het geweldig om haar broertje op zijn fietsje te zien. Ik ook hoor. Hij is al zo groot geworden. Hij begint langzaam aan te lopen en nu kan hij ook 'fietsen'. Zo leuk. Hij gaat echt met stappen vooruit!
Categories:

9 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk! Als Hayden begint met lopen zijn buigzame zooltjea veel beter hoor! Ze moeten hun voet nog kunnen afrollen, dat kan met harde zolen niet. Op het moment dat ze heel goed lopen kan je harde zolen kopen. Ook omdat ze vaak nog op hun teentjes willen staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow dat wist ik niet! Hij rolt inderdaad wel met zijn voetjes en ook buigt hij zijn teentjes. Ik laat hem thuis eigenlijk altijd rondkruipen met blote voetjes. Zo heeft hij de meeste grip op het laminaat. Met sokken aan glijdt hij weg, anti-slip werkt ook niet optimaal.

      Verwijderen
    2. Herkenbaar! Hier ook kleine man op blote voeten. Hij heeft nike schoentjes met een buigzame zool, die zijn heel fijn. Met sokjes aan hou ik mijn hart vast de hele dag!

      Verwijderen
    3. Ow leuk Nike's met zachte zool. Daar maar eens voor kijken dan binnenkort :)

      Verwijderen
  2. Zoals hier al gezegd word, het is niet goed voor zo een kleintje om harde schoentjes te dragen. Dan ontwikkelen de voetjes zich niet goed :) zachte zool is prima totdat ze echt gewoon lopen als een ieder ander mens zeg maar haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel belangrijk dat de zool van de eerste schoentjes inderdaad nog heel flexibel zijn....Mijn dochter heeft de hele collectie van begin af aan van shoesme/babyproof en extreme flex doorgelopen.....Super leuke en mooie schoentjes;), maar de zool van het schoentje daar ging het natuurlijk om....succes met shoppen:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou gelukkig heb ik dan nog niks aangeschaft. Kijk binnenkort wel voor iets grotere, want die voeten groeien ook als een gek!

      Verwijderen
  4. Leuk! Wat groeien ze dan hard, en wat leuk dat Haley zo enthousiast reageert op haar broertje.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!