maandag 12 mei 2014


Hayley is al vanaf heel klein gek op dieren. Ze groeit natuurlijk op met 2 katten in huis. Dat heeft ze altijd leuk gevonden. Maar het allermeeste is Hayley dol op honden. Het maakt niet uit wat voor hond. Zodra ze een hondje ziet, hoor ik een luid geschreeuw naast me: "Kijk mama een hondje!" En ze houdt niet op mijn wijzen en schreeuwen totdat ik zeg: "Ja, leuk lieverd, ik zie hem."

Toen ze ongeveer 1 jaar oud was begon het al. We woonden toen in het centrum, in een flatje. We hadden een klein balkon waar in de zomer vol de zon op scheen. Echt leuk naar buiten kon ik dus niet met haar en dus gingen we vaak naar het park. En in het park lopen natuurlijk altijd honden met hun baasje. Hayley wees altijd volop naar de hondjes en vond het prachtig als ze in haar buurt kwamen. Ik kan me nog herinneren dat er een hond op ons af kwam lopen, zo'n mega hond, formaat koe. Ik schrok zo erg en was bang dat hij haar zou bijten ofzo. Maar Hayley vond het geweldig, pakte zijn hoofd en de hond snuffelde vriendelijk aan haar. Hij deed haar niks, het moment was bijna magisch.

Die liefde groeide met de tijd en zo besloten we een hondje te kopen toen Hayley 2 was, een chihuahua, want die zijn altijd zo schattig. Hayley was dolblij met hem. Haar leven draaide om chihuahua's. Maar helaas paste de kleine chihuahua niet goed in ons leven en besloten we een nieuw baasje voor hem te zoeken. Dat was wel moeilijk voor Hayley. Ze wilt gewoon zo graag een hond. Ze heeft haar Littlest Petshop en het liefst speelt ze met de honden poppetjes. En ook kijkt ze het allerliefst films met echte honden die dan kunnen praten. Ze kan zo'n film dan wel 3 keer achter elkaar kijken.

Ze heeft zelfs een periode gehad, waarin ze zich de hele dag gedroeg als een hond. Je zou denken, wat schattig. Nou niet hoor, ik werd er ontzettend chagrijnig van. De hele dag kroop ze over de grond, wilde liggen op een dekentje, likte aan van alles en als ik haar wat vroeg, blafte ze alleen. Ze at nog net niet de hondenbrokken. Die periode duurde best wel lang, ongeveer 3 kwart jaar speelde ze elke dag dat ze een hondje was. Gelukkig ging het voorbij!

Nu hebben we geen hond meer in huis, maar wel veel honden in de buurt. En ze ziet het meteen als er een hondje in de buurt is. Hayley is verliefd op honden en honden ook vaak op haar. Zo heeft mijn zus 2 bruine labradors. Hayley was dan ook dolblij afgelopen zondag de hele dag 2 viervoeters om zich heen te hebben. Ze heeft de honden ook bijna geen moment met rust gelaten. En de honden vonden het prima. Er was zelfs een moment dat ze 1 van de honden op haar schoot had en zij over hem heen hing. De hond vond het heerlijk en lag volop te snurken. Hayley wilde dan ook absoluut niet naar huis. Zij was helemaal in haar element met die beesten.

Ik vind het heel bijzonder hoe dol zij is op honden en hoe positief de meeste honden reageren op haar. Wij nemen voorlopig geen hondje meer in huis. Met 3 katten is het vol genoeg qua dieren. Gelukkig kan ze vaak genoeg naar de honden van mijn zus. Want het is mooi haar zo gelukkig te zien met een viervoeter.
Categories:

6 opmerkingen:

  1. Hi ik denk dat dieren en kinderen elkaar makkelijk begrijpen, omdat kinderen nog zo onbevangen zijn en meer op gevoel reageren.
    Leuke blog en veel geluk en gezondheid met je fam.
    Gr Hetty www.hetsweb.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik het helemaal mee eens. Dank je wel!

      Verwijderen
  2. Heerlijk van die natuurtalentjes niet alle kinderen hebben dat. J heeft het ook met elk dier eigenlijk. Zal komen omdat ze gevoelig zijn dat past goed bij elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb sinds kort een puppy maar hij bijt veel. Weten jullie waarom dit is?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te horen dat Haley zo gek op honden is. Zelf ben ik pas dieren op latere leeftijd gaan houden en van ze gaan houden! Dit komt door mijn vriend welke zelf van de boerderij komt. Door hem ben ik gaan houden van alles wat bloeit en groeit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn dochter is ook helemaal weg van een hond. Zij huilt dan ook echt als ze niet op tijd is om een hond te aaien...

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!