dinsdag 6 mei 2014

 
Ik zag op MommyToBe een leuke tag voorbij komen met vragen over het moederschap. Normaal ben ik niet zo van het invullen van vragenlijstjes. Maar deze wil ik toch graag met jullie delen.

1. Ben je een werkende mama of thuisblijfmama?
Momenteel ben ik een soort van combinatie. Maar ik ben meer thuisblijfmama op het moment dan werkend. Ik heb geen vast contract op mijn werk en ook geen vaste uren. Ik werk nu alleen de weekenden en de rest van de week ben ik thuis. Van de zomer zal het wel wat meer worden en in de winter weer minder. Soms zou ik wel meer willen werken dan ik nu doe. Na 2 jaar echt helemaal thuis moederen vind ik het heerlijk te werken.

2. Zou je het anders willen?
Dat is het punt waar ik erg aan twijfel. Wil ik nu wel fulltime werken? Soms denk ik van wel en soms weer niet. Ik vind mijn werk erg leuk, maar zoveel van huis zijn, vind ik een minpunt. Voor nu is het misschien wel goed zo, maar als de kinderen groter zijn, wil ik dolgraag fulltime aan de slag.


3. Slaapt je kindje altijd in zijn/haar bedje?
Hayden slaapt altijd in zijn eigen bedje. Hij slaapt op het moment nog in een ledikant. Pas over 1,5/2 jaar mag hij in een peuterbedje slapen. Hayley slaapt weleens tussen ons in. Maar dan worden we regelmatig wakker met een voet in ons gezicht. Niet ideaal. Maar we vinden samen slapen fijn. Het liefst hebben we hier een mega groot bed waarin we met z'n allen kunnen slapen.

4. Wat is de beste aankoop voor je kindjes?
Ik denk toch wel de babykamer die we hebben gekocht toen ik zwanger was van Hayley. Hayley heeft daar veel plezier van gehad en nu maakt Hayden gebruik van de meubels. Ik vond het ook erg fijn al meubels te hebben toen ik zwanger was van Hayden. We hoefden geen kamer meer te kopen. Dat scheelde gewoon geld en moeite.

 
Daarnaast vind ik de kinderstoel die we voor Hayden hebben gekocht vorig jaar ook een fantastische koop. Hij zit er echt geweldig in en de stoel is goed schoon te maken. De stoel is mega groot, maar ontzettend praktisch.

5. Hoeveel kinderen wens je?
Mijn wens is helemaal uitgekomen! Ik heb 2 prachtige kinderen. Een jongen en een meisje. Wij zijn compleet. 3 Kinderen of meer lijkt me ontzettend zwaar. Met 2 kinderen ben ik al heel veel bezig en aan het einde van de dag ben ik erg moe. Nee, het is goed zo. Geen kinderwens meer hier.

 
6. Date night? Hoeveel avonden per maand?
Uhm? Tja, nee heel weinig. Mijn man en ik gaan zelden samen op pad. Misschien wel een idee om dat weer een keer te gaan doen. Wij plannen gewoon liever een dagje met z'n vieren, dan dat mijn man en ik samen op pad gaan. Dat is natuurlijk wel leuk en romantisch, maar we doen het niet echt. Hij werkt ook ontzettend veel. En als we dan samen zijn, zijn we ook graag met de kinderen. Die avondjes uit komen wel weer in de toekomst. En een avond samen hangen op de bank vinden wij ook heel fijn.

 
7. Favoriete bezigheid van je kindje?
Hayley speelt het allerliefst met haar petshop poppetjes of ze kijkt de film Frozen in haar jurk. Zij is wel een meisje dat lief kan spelen en helemaal op gaat in de fantasie van haar spel of de film.

Hayden is graag op ontdekkingsreis door de kamer en ook kruipt hij graag rond in de tuin. Gelukkig krijgen we volgende maand kunstgras en kan hij onbezorgd spelen dan.
8. Heb je tijdens je zwangerschappen weleens een miskoop gedaan?
Ja zeker. Ik vond de flessenwarmer een echte miskoop. Ik vind het een onnodig product. We zaten er altijd mee te kloten thuis. En vaak was de fles te warm of hij werd helemaal niet warm. De flessenwarmer was best duur en dus hadden we die maar verkocht. We zijn toen de flesjes warm gaan maken met kokend en koud water. Dat is een makkelijke en goedkope manier.

Bij Hayden heb ik een draagdoek gekocht. Met de kraamhulp was dat heel makkelijk om te wikkelen. Maar toen ze eenmaal weg was, zat ik mijn handen in het haar. Ik heb hem na die ene keer ook nooit meer om gehad, omdat het niet lukte.

9. Wat is het favoriete eten van je kindje?
Hier thuis eten we graag pasta. Hayley was er al dol op als klein kindje. Zij at graag de pasta uit de potjes. Hayden vindt pasta ook heerlijk, maar alleen de pasta die ik maak. Wij smullen zeker 1 keer per week pasta.


10. Hebben jullie een grotere gezinsauto aangeschaft?
Nee, dat hebben we niet. We hadden al een redelijk grote auto en het was dus niet nodig.

11. Ben je nu zwaarder of lichter dan voor het moederschap?
Ik ben gewoon weer helemaal zoals ik was. Je kunt eigenlijk niet aan mij zien dat ik 2 kinderen heb gehad. Behalve dan de striemen op mijn buik en aan de zijkant van mijn lichaam. Verder ben ik weer helemaal slank. Ik ben met beide zwangerschappen ongeveer 20 kilo aangekomen. Maar dat is er allemaal weer vanaf gegaan, zonder moeite.

12. Wat is je droomvakantie met de kids?
Nu ze zo jong zijn, gewoon een weekje in een bungalow en heel veel leuke dingen doen. Lekker zwemmen en naar de dierentuin. Of wandelen in het bos en spelen in de speeltuin. Dat lijkt me heerlijk. En als ze wat groter zijn, lijkt het me erg leuk met ze te gaan kamperen in onze eigen caravan. Alleen moet die kamper er nog komen.

13. En je droomvakantie zonder kids?
Op vakantie zonder kinderen? Nee nee. Dat ga ik niet doen. We zijn een gezin en als het woord vakantie valt dan doen we dat met z'n vieren. Een droomvakantie zonder kids bestaat voor mij op dit moment niet.

14. Wat is er veranderd in je leven sinds je mama bent?
Heel veel! Ik ben gestopt met school, ik ben gaan trouwen, een eigen bedrijf, weinig slapen, mijn vriendenkring, mijn kledingsmaak, er is zoveel veranderd. Maar het meest vind ik nog wel dat ik ben gegroeid als mens. Ik was altijd erg egoïstisch als persoon. Ik ging voor. Maar nu niet meer. Mijn kinderen gaan voor alles. Elke dag sta ik op voor hen. Dat laatste lekkere ijsje in de vriezer is voor Hayley. Zij krijgen eerder kleren dan dat ik kleren voor mezelf koop. Mijn kindjes zijn mijn nummer 1.

15. Mijn hart smelt als ik....
Mijn kinderen samen zie spelen en lachen.


16. Waar shop jij de leukste kinderkleding?
Voor Hayley kijk ik graag bij de V&D. Daar hebben ze hele vrolijke kinderkleding voor meiden van het merk Frendz. Ook gaan we vaak naar de H&M en C&A.
Voor Hayden slaag ik heel goed bij de Zeeman. Daar hebben ze naar mijn mening hele leuke kleding voor jongens. Vooral de shirts en de jassen zijn erg leuk. Maar ook rompers en schoentjes vind ik er altijd. En die kleding combineer ik met de HEMA. Daar vind ik de spijkerbroeken erg mooi en betaalbaar.

17. Favoriete mama make up en verzorgingsproducten?
Ik ben niet helemaal in to de make up enzo. Ik heb mijn make up tasje waar het nodige in zit. Ik gebruik graag de bodylotion van Garnier en een dagcrème van het kruidvat. Ik was mijn haren altijd met Andrélon en mijn lievelingsluchtje is Diamonds.

18. A-merk of huismerk?
Eerst huismerk proberen en als dat niet lekker is A-merk. Al gaf ik Hayden wel potjes van het A-merk hoor. Dat voelde gewoon beter, geen idee waarom. Maar veel producten hebben wij van huismerk. Die zijn vaak prima. Waarom meer geld uitgeven als het gewoon niet nodig is.

19. Heb jij altijd een kinderwens gehad?
Absoluut. Ik wilde graag jong moeder worden. En dat gebeurde ook. Ik ben er heel blij mee. Een kinderwens is iets heel speciaals. Voor sommige mensen blijft de wens alleen een wens en dat lijkt mij heel moeilijk. Ik ben blij dat mijn wens is uitgekomen.

20. Wat is het leukste aan het moederschap?
O dat is een hele lijst hoor! Maar het leukste? Misschien wel de voldoening die ik eruit haal. De kinderen geven mij een heerlijk gevoel. Ik leef voor hen. Ik sta iedere dag op voor hen. Als ik een moeilijk moment heb, ga ik altijd door voor hen. De kinderen zijn voor mij een drijfkracht en door hen haal ik het uiterste uit mijn leven.

Ik tag graag alle bloggin' mama's voor deze lijst ;)

6 opmerkingen:

  1. Superleuk! En supermooie foto's natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen! Ik heb hem zelf een tijdje terug ook ingevuld, dus als je nieuwsgierig bent ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah leuk! Ik ga bij jou eens spieken dan.

      Verwijderen
  3. Leuk geschreven! Dit soort lijstjes / adviezen zijn zeer leuk om te lezen tijdens de zwangerschap of als je zelf mama bent. Ik heb een zoontje van 11 maanden, en ben zwanger van een dochtertje, dus heb meteen ook voor mezelf een lijstje gemaakt.

    Steeds welkom om een kijkje te nemen ;)

    http://esterdepret.wordpress.com/2014/05/07/mommy-tag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is een leuke tag, en leuk ingevuld. Heb hem ook al een keer gekregen maar invullen is nog wat lastig met de kleine in me buik.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!