zaterdag 12 april 2014


Hayley is nu 4,5 jaar oud en zij was nog nooit naar de kapper geweest. Toen zij een klein meisje was, heb ik haar haren gewoon laten groeien. En het begon prachtig te krullen. Wat heeft ze mooi haar. Ik ben er jaloers op! Naar de kapper gaan met haar wilde ik ook echt niet. Niemand mocht die mooie krullen af knippen. Toen ik laatst zelf naar de kapper ging, liet ik haar haren controleren. De kapper vond het er nog prima uitzien. Geen dode punten, knippen was gewoon niet nodig.

Maar het haar van Hayley begon erg ongelijk te groeien. Ze had hier en daar een lange pluk ertussen hangen. Ze heeft mooie krullen, maar het was gewoon was uit model. En ook was Hayden wel toe aan een knipbeurt. Zijn haar was ontzettend lang geworden. Ik kon er niks meer mee. Zelfs geen hanenkam, want die was te lang. Al met al, de kindjes moesten naar de kapper en afgelopen week was het dan zover: hun allereerste bezoek aan de kapper.

Hayley vond het ontzettend spannend en kon niet wachten plaats te nemen in de kappersstoel. Maar eerst werd Hayden geknipt. We waren bang dat hij het helemaal niks zou vinden en zou gaan huilen. Nou integendeel, hij vond het geweldig. Hij keek vol bewondering naar de geduldige kapper die zijn haren vol perfectie knipte. Petje af hoor van de jonge man die hem knipte. Hij ging zo voorzichtig en zorgvuldig te werk. Al vond ik die schaar zo rondom zijn oren wel heel eng. Hayden zat bij Pablo op schoot en die hield alles goed in de gaten. Het knippen ging heel erg goed. Zijn korte kapseltje staat hem geweldig.

Na Hayden mocht Hayley plaats nemen in de stoel. De lange plukken werden afgeknipt en haar haren zijn nu goed op 1 lengte. Het was even moeilijk de schaar het prachtige haar te zien afknippen, maar ja het werd ook weleens tijd. Nu kan alles mooi op 1 lengte verder groeien.

We vonden het allemaal heel spannend die eerste knipbeurt, maar alles ging ontzettend goed. We vonden het ook wel een happening, iets dat we moesten doen als heel gezin. Pablo wilde perse erbij zijn en had dan ook even een uurtje vrij genomen van zijn werk om het mee te maken. Beide kindjes zien er weer top uit en ze vonden het ook nog ontzettend leuk.



Categories: ,

7 opmerkingen:

  1. Leuke foto's heb je gemaakt! en neem aan dat je een plukje haar meegenomen hebt dat afgeknipt is van zowel hayden al hayley ;).... herkenbaar verhaal...en zo'n eerste keer is een hele happening!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaa haha dat heb ik! Zo gek is dat dus helemaal niet?! Ik heb de plukjes meegekregen in een stukje folie. Die jongen keek me al aan toen ik het vroeg hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kinderen heb je toch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah wat lief dank je. Ik ben een hele trotse moeder.

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat je kinderen het beide prima vonden bij de kapper... Makkelijk hoor zo hoeft het nooit een strijd te zijn om erheen te gaan als het nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!