woensdag 30 april 2014

Het is weer vakantie voor Hayley. Daar was ze ook wel echt aan toe. Ze was ontzettend toe aan wat rust. Al die feestdagen op school waren heel vermoeiend. En sinds een aantal weken gaat ze 5 dagen naar school.

De eerste maanden liet ik haar 4 dagen gaan en mocht ze elke vrijdag thuisblijven. Nu gaat ze dus 5 dagen en dan speelt ze op de zaterdag bij mijn ouders samen met Hayden. Haar week is dus lang en dat kan best vermoeiend zijn. En dan heeft ze ook nog haar dansles op maandag en zo nu en dan spelen met een vriendin. Zo'n vakantie is dan echt een moment om tot rust te komen.

De eerste dagen vierden we koningsdag en verder bleven we lekker thuis. Zo hebben we gisteren de hele dag op alle kamers gespeeld met al het speelgoed.

Vanmorgen werd Hayley ook vol energie wakker. Ze begon in de ochtend te zeuren en te mopperen. Het werd tijd even alle opgespaarde energie eruit te rennen. En dus vertrokken we naar Balorig in Almere Haven.Ik twijfelde eerst of ik er wel heen wilde gaan. Ik was namelijk bang voor extreme drukte vanwege de vakantie. Maar dat viel allemaal reuze mee.

Eenmaal binnen rende Hayley weg en mocht ze lekker gaan spelen. Zij speelt nu liever in het grote gedeelte. En ze mocht van mij voor het eerst alleen op pad. Hayden en ik bleven in het gedeelte voor de kleintjes en om de 5 a 10 minuten namen we even een kijkje bij Hayley. Die rende met een knalrode kop rond en speelde lief met andere kinderen.

De vorige keer dat we naar Balorig gingen was Hayden erg enthousiast. Maar deze keer niet. Ik merk dat hij steeds bewuster wordt van zijn omgeving en steeds meer ziet. Daardoor is hij angstiger. De eerste 1,5 uur heeft hij dus alleen maar op schoot en op mijn arm gezeten. Zodra ik hem neerzette begon hij hard te huilen. Al zat hij wel heel stoer in de kinderstoel te eten en alles te bekijken. Maar o wee als ik hem op de grond zette om te spelen.

Hij had gewoon wat tijd nodig om zeker te worden. Want na 1,5 uur wilde hij toch wel spelen. Al die gekleurde ballen en speeltoestellen maakte hem toch wel nieuwsgierig. Van 10:30 tot 13:30 hebben de kindjes heerlijk gespeeld en vooral Hayley. Zij is weer helemaal 'uitgelaten'. Dat had ze echt even nodig na een aantal dagen binnen hangen.


5 opmerkingen:

  1. Ohhh die een na laatste foto, heerlijk! Jij ook extra vrij van werk nu met de vakantie of juist steeds drukker ah worden met werken weer (terrasweer enzo)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mwah super terras weer is het helaas nog niet. Ik werk nu alleen de weekenden.

      Verwijderen
  2. Wat een leuke foto's! Ze amuseren zich duidelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat rode gezichtje van Hayley...hahahahaa....lijkt mijn dochter wel....super gezellig zo'n speelparadijs!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!