maandag 14 april 2014

Vandaag is de dag. Vanmorgen om 08:00 uur is Hayden 1 jaar oud geworden. Hij is officieel geen baby meer maar een dreumes (heb je een zakdoekje voor me?).

Dat hij jarig is, hebben we gisteren uitgebreid gevierd. De zaterdag ervoor heb ik alle voorbereidingen gedaan. Ik heb de laatste boodschappen gehaald, de tuin netjes gemaakt, het huis opgeruimd en schoongemaakt en de hele woonkamer versierd. Ik ben de hele dag bezig geweest zodat alles perfect zou zijn zondag. Zo'n eerste verjaardag is gewoon ontzettend speciaal.

Zondag stonden we vroeg op. We begonnen de dag met cadeaus uitpakken. Dat vond Hayden heel erg leuk. Mijn man en ik gaven allebei een cadeau en ook Hayley mocht haar eigen cadeau geven. Dat was even haar momentje. Want als je als kleuter gewend bent dat jij diegene bent die altijd cadeaus krijgt, is het natuurlijk wel even wennen als de dag niet om jou draait. Maar ze ging er goed en enthousiast mee om gelukkig.

Hayden was dolblij. Het meest nog met de versiering. Vorige week was hij nog hartstikke bang voor ballonnen, maar dat was hij gelukkig gister niet meer. Hij wilde constant zijn oranje ballon vasthouden. Niemand mocht hem afpakken, want dan had je ruzie!


 
In de ochtend hebben dekindjes gespeeld met het nieuwe speelgoed en om 10:00 uur kwam het springkussen al. Dat is onze nieuwe traditie. Wat is zo'n springkussen een succes met een verjaardag zeg. Hayley kon dus lekker springen terwijl Hayden een powernap deed.
 

 
Rond half 2 kwam de visite binnenstromen en binnen een uur was het huis bommetje vol. Super gezellig, al hadden mijn man en ik niet gedacht dat het zo druk zou worden. Hayden genoot van alle aandacht en vooral van zijn eerste taartje. Dat ging erin als zoete koek!
 
 
Het was een super leuke dag. Mijn man en ik houden wel van die drukte en vooral mijn man is een goede gastheer. Aan het einde van de middag had hij een buffetje gemaakt met kleine hapjes zodat iedereen een hapje mee kon eten.
 
Hayden genoot van de aandacht en de gezelligheid. En ook heeft hij ontzettend leuke cadeaus gekregen. Zelfs zijn eerste fietsje van mijn ouders. Hij wilde in de middag ook niet slapen, want hij was helemaal hyper van alles. Ook wel logisch. Het was een hele ervaring, ook voor hem. Maar het zit erop. Rond half 9 in de avond gingen de laatste gasten weg en lag Hayden inmiddels op 1 oor. Hayley was ook ontzettend moe. Ze heeft de hele dag gespeeld, want er waren best veel kindjes. Vandaag mag ze dan ook een dagje thuisblijven om bij te komen. En mijn man is ook vrij van zijn werk. Zo kunnen we vandaag nog gezellig met z'n vieren nagenieten van het feest en een klein feestje vieren, omdat Hayden vandaag echt jarig is.

Nu is dan de dreumes tijd aangebroken. Een tijd waarin hij korte zinnen zal leren praten en zal leren lopen. Ik vind het in ieder geval een hele leuke leeftijd. De babytijd laten we achter ons. Die was vermoeiend en vele dagen erg zwaar. Maar Hayden blijft een uitdaging aangezien hij een driftkikker en erg pittig kan zijn. Ik ben benieuwd hoe hij zal groeien en ontwikkelen. Want zo'n kindje veranderd met de dag en dat blijft bijzonder. Op naar verjaardag nummer 2! Hopelijk net zo geslaagd als gisteren.

Categories:

14 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Wat gaat het snel zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto!!! Proficiat met de jarige! Wat gaat het inderdaad toch snel, hè

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met de kleine grote man!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg! En met dat korte koppie is hij echt ineens baby-af en een klein jongetje geworden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeeejj!! Wat een feest! Gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat je een zakdoekje nodig hebt hoor. Wat gaat het toch hard en wat een lekker kereltje is het toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd! Hard gegaan dit jaar zeg, weet nog dat hij geboren was! Een dreumes is ook ontzettend leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo te lezen een super geslaagde dag! Gezellig!! Op naar het volgende feestje...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd! Fijn te horen dat het een geslaagde dag was. Veel plezier vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met de grote jongen. Zijn gezellige foto's van gisteren. Gaaf hoor zo'n springkussen. Zou hier helaas niet in de achtertuin passen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties! Super lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog van harte gefeliciteerd met jullie mannetje! Het klinkt als een super dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met deze mijlpaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd! en wat een leuk idee om een luchtkussen te huren

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!