woensdag 23 april 2014

 
Hayley was nooit zo van het prinsessengedoe. En ook verkleden deed ze niet veel. Ze had periodes dat ze constant haar kroon op wilde, maar daar bleef het bij. Maar toen kwam de film Frozen uit van Disney. Nog geen enkele film had zoveel indruk op haar gemaakt. Het is inmiddels een obsessie voor haar.

De laatste weken verkleedde ze zich elke dag als Elsa. Ze deed dan haar witte bruidsmeisjesjurk aan. Ik ging ondertussen op zoek naar een echte Elsa- jurk voor haar. Mijn moeder ook. Maar we konden niks vinden. En als een winkel een jurk had, was het uitverkocht. Mijn moeder besloot dan maar op zoek te gaan naar een patroon voor de jurk. En na heel wat speurwerk vond ze het. Samen met Hayley kocht ze stof op de markt en ze ging ermee aan de slag.

Ik kan zelf geen kleren maken achter de naaimachine, dus ik ben reuze blij met mijn handige moeder. En Hayley ook, want zij heeft een prachtige prinsessenjurk van stof die ze zelf heeft uitgezocht.

Afgelopen zaterdag was de jurk dan klaar en Hayley kreeg hem na een dagje spelen mee naar huis. Sindsdien heeft ze eigenlijk niks anders meer aan. Ze had een aantal dagen vrij van school, dus ze hoefde in de ochtend niet aangekleed en wel te zijn. En zo werd ze wakker in haar pyama, deed in de middag haar Elsa jurk aan en rond bedtijd ging haar pyama weer aan. Er zijn geen kleren vies geworden en ik ben inmiddels helemaal bij met wassen. Ook makkelijk! Maar ze is dus zo blij met haar jurk, dat ze niks anders meer aan wilt.

Hayley is betoverd door de film. Ze kan het bijna nergens meer anders over hebben. Haar kamer is helemaal roze en die moet nu opeens in de kleuren van Frozen, zoals blauw (dat gaat echt niet gebeuren). En ook weet ze precies al wat ze wilt hebben voor haar verjaardag; namelijk poppen/barbies van de film. Nou je begrijpt het dus wel, Hayley is een hele grote fan. Toen we laatst naar de kapper gingen, wilde ze zelfs haar haren wit laten verfen zoals Elsa!

Ze heeft nu in ieder geval een prachtige jurk dankzij mijn moeder. Ik vind hem zelf ook heel gaaf en daarom wil ik hem graag met jullie delen in een blogje. Super bedankt mam!




Categories:

4 opmerkingen:

  1. Wow! Wat knap dat je moeder dat kan. Wat een mooie jurk. En Hayley lijkt zo op een echt prinsesje! Vooral met die mooie krullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kunnen ze toch in de wolken zijn met verkleedkleren:) Bij ons thuis hebben we nog steeds (al 3 jaar!) een bijtje rondlopen, waarvan ik het pakje ook zelf heb gemaakt.... wat een prachtig blauw kanten stofje zeg! Heeft je moeder leuk gedaan! daar gaat Hayley veel plezier van hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Frozen is op dit moment ook voor mij de beste film :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige jurk en wat een lief meisje!

    Liefs,

    Lotte

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!