maandag 28 april 2014

Kasten en lades, vaak zijn het dumplekken of plekken die we snel weer vergeten. Tenminste hierzo. Vaak dump ik wat post of spullen in een lade, zodat het uit het zicht is. Zo is mijn woonkamer weer netjes en opgeruimd, maar de lade of kast is een ravage.

Ook begon mijn keuken van binnen plakkerig en rommelig te worden. Ik irriteerde me er zo aan. Maar echt tijd om een middag alleen maar de keuken te poetsen heb ik echt niet. Ik heb de dagelijkse werkzaamheden in huis, de kindjes en sinds kort ook een stuk meer werk in het restaurant.

Een hele tijd geleden las ik op IG dat moeders een kastje per dag schoonmaakte. Gewoon elke dag 1 kastje, om zo langzaam aan alle kasten en lades weer opgeruimd te krijgen. Zo ben je maar 5 a 10 minuutjes bezig op een dag.

Een aantal dagen geleden ben ik daar dus mee begonnen. Naast de dagelijkse schoonmaakklusjes maak ik 1 kastje per dag schoon en soms 2. Mijn keuken begint letterlijk met de dag netter en schoner te worden. Op deze manier is een schoonmaakprojectje prima te doen. Als ik dan toch moet afwassen zet ik Hayden even in zijn kinderstoel. Dan doe ik de afwas en daarna poets ik even 1 kastje. Hupsakee, hartstikke handig. Met het poetsen van een kastje per dag hoef ik niet in 1 keer de boel op zijn kop te zetten, maar doe ik alles in stapjes.

Ik heb er namelijk ook echt een hekel aan mij in 1 keer op de keuken te storten. Ik zou ook niet weten hoe ik dat moet doen met 2 kinderen om mij heen. En ook heb ik in de woonkamer een kast staan. Daarin liggen medicijnen, glazen, snoep, knutselspullen en ga zo maar door. Omdat er zoveel verschillende dingen in liggen, wordt het vaak een rotzooi. En ook is de kast een goede plek om spullen even uit het zicht te leggen. Zodra de keuken helemaal klaar is zal ik mij uitleven op de inhoud van deze kast. Geen leuk klusje, maar beter te doen als ik het in stapjes doe.

Een prima idee toch, zo'n kastje per dag? Ik vind van wel. En zo ga ik nog wel even wat dagen door met de kasten en lades, want ik heb er heel veel in huis!

1 opmerking:

  1. Leuk Elise, dat je het Kastje-per-dag-principe hebt ontdekt, en dat je er baat bij hebt. Mij helpt het nog steeds. Laatst was m'n zolder weer aan het dichtslibben en die is nu weer bijna glad door iedere dag een stukje te doen. Succes met jouw kleine overzichtelijke opruim-stapjes!

    Groet van Nelleke (kastje-per-dag)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!