woensdag 16 april 2014

Hayley is 3,5 jaar enigst kind geweest. Ze had alle ruimte om rustig te spelen. Alles draaide om haar en ze hoefde niks te delen. Nu is ze alweer 1 jaar lang grote zus. En Hayden is een flinke knul geworden. Er moet dus gedeeld worden en lief samen worden gespeeld. Dat samen spelen en delen gaat nog niet altijd zoals het hoort.

Hayden kan nogal baldadig zijn. Hij speelt nog niet met zijn auto's zoals grote kindjes (zoals Hayley zou zeggen). Voor hem is het meer smijtwerk en sabbelen dan het spelen van een situatie. Hayley probeert dat dan wel en Hayden slaat er dan naast haar enthousiast op los. Vaak slaat hij met een grote glimlach dan ook Hayley met een stuk speelgoed of trekt hard aan haar haren.

Al met al, vaak een huilende en geïrriteerde Hayley. We zeggen weleens dat ze dan boven op haar kamertje moet spelen als ze rustig wilt spelen, maar dat wilt ze niet altijd. Boven is zo alleen, Hayley heeft mij graag om haar heen en dus speelt ze liever beneden. Vaak speelde ze dan met haar spulletjes aan de eettafel. Maar dat begon een bende te worden en sommige dagen lag de tafel vol aan het einde van de dag en liep ik constant heen en weer om alles weer netjes op zijn plek te leggen (ik wil namelijk niet dat er dingen blijven slingeren vanwege Hayden). Het was een hoop gedoe, maar als ze beneden wilt spelen is dat goed. Ik moest er gewoon iets op bedenken.

Vorige week was ik rustig aan het opruimen. Naast het dressoir stond de bak met al mijn wol en breiringen. Daar is het nu gewoon de tijd niet voor en dus bracht ik de bak naar zolder. De hoek naast het dressoir was zo leeg en dus kreeg ik een idee. Ik wist dat 1 van Hayley's tafeltjes een smalle kant had. Ik haalde het tafeltje van haar kamer en zette hem in het hoekje, het past precies! Ik zette 1 van haar stoeltjes erbij en wat leuk speelgoed. Tadaa! Een eigen hoekje om rustig te spelen. Een plekje waar ze haar eigen spulletjes veilig kan opbergen, want Hayden mag en kan er niet komen. Nu kan ze rustig beneden spelen, bij mij in de buurt, het geen dat ze zo graag wilt. En ik heb geen 'rommel' meer op de eettafel.

Ze is dolblij met haar eigen rustige speelhoekje. En de afgelopen week heeft ze er veel gezeten. Er waren momenten dat ik me even afvroeg waar ze nou was. En dan zat ze heel rustig en ontspannen te spelen. Geen Hayden die haar mept met speelgoed en even niet hoeven delen. Een prima eigen speelhoekje. Grote meisjes met kleine broertjes hebben dat gewoon nodig ;).
Categories:

5 opmerkingen:

  1. Herkenbaar! Grote zussen hebben hun eigen plekje nodig. Mijn meneertje wordt in juni 1 maar hij is ook erg baldadig. Zal wel jongens eigen zijn. Mijn dochter is echter al 9 dus die zondert zich dan graag af op haar kamer voor de rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad goed opgelost! Schattige foto trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig opgelost!..... en fijn dat ze ook gewoon, ondanks kleine broertjes gezellig in de woonkamer kan blijven spelen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat ze nu haar eigen plekje heeft, kleine meisjes worden groot

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!