zondag 30 maart 2014


Ik moest eruit vandaag, gewoon echt even goed uitwaaien. Na 1,5 week ziek te zijn geweest en binnen te hebben gezeten wilde ik naar buiten. En niet een rondje wandelen in de buurt of wat boodschappen doen bij de supermarkt. Ik had behoefte aan de zee. En de kindjes waren daar nog nooit geweest. Het leek me heerlijk.

En zo reden we rond 11 uur vanmorgen richting Zandvoort. We hadden de auto volgeladen met broodjes en pakjes drinken en binnen een uur kwamen we aan bij zee. Hayley vond het reuze spannend, want we zijn nog nooit met haar naar het echte grote strand geweest. Het is niet echt om de hoek en ook zijn wij eerlijk gezegd geen strandgangers. Met 30 graden vind je ons daar echt niet. Maar met zulk weer als vandaag, vind ik het echt geweldig.

Hayley keek haar ogen uit. Want wat is dat toch anders die zee. Het is zo groot en het strand lag vol met schelpen. We hadden 2 mandjes meegenomen en dus gingen we op zoek naar de allermooiste schelpen op het strand.

We aten een visje en genoten van de frisse lucht. Ik, Hayley en Hayden kochten alle drie een hoedje. Voor de kindjes tegen de zon en voor mij vanwege de charmante vlekjes op mijn gezicht. Ik zie er nog niet top uit, maar het herstel verloopt best goed. Ik zie er al 100 keer beter uit dan vorige week. En ik verwacht over een week of 2 a 3 er wel weer goed uit te zien en dat de pokken redelijk zijn weggetrokken. Al houd ik er wel wat kleine littekens aan over denk ik. Maar dat hoort erbij he met de waterpokken. Ik heb ze nu in ieder geval gehad.

Na al die zorgen en stress vond ik het ook fijn er zo uit te zijn. De kinderen genoten ervan en zelfs mijn man die altijd zo bezig is met zijn werk, vond gehele ontspanning. De zee zorgt voor ontspanning. En dan zag ik ook aan de mensen en dieren om ons heen. Iedereen had plezier.

 
Hayden had ook plezier. Hij keek zijn oogjes uit. Al vond hij dichtbij het water staan toch wel een beetje eng. Na ongeveer 1,5 uur strandwandelen hebben we nog wat op de boulevard gelopen en op een terrasje gezeten. Na 3 uurtjes waren de kindjes en ook wij wel moe. En we moesten ook nog door de drukte heen naar huis. De heenweg was maar een uurtje, maar op de terugweg stonden we in de file. Gelukkig besloten we op tijd naar huis te gaan. Iets later dan verwacht kwamen we terug in Almere. En als afsluiter van een lange en leuke dag aten we een frietje bij de McDonalds. Na 1,5 week voelde ik mij eindelijk weer eens helemaal mens. 

8 opmerkingen:

  1. Oh wat super leuk voor de kids!

    Ze zullen er nog vaak naar terug willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed! Je ziet er niks van meid, je straalt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van de verte niet nee :) Het ziet eruit alsof ik wat puistjes heb gehad. Maar het trekt steeds meer weg. Het is al zo'n groot verschil met 1 week geleden. Dus over 2 weken zal het veeeeeeeeeeeeeeeel beter zijn verwacht ik. Ik kreeg het advies om vitamine E creme te gebruiken, dus dat ga ik deze week maar even halen in het centrum.

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijke dag hebben jullie ervoor uitgekozen! (ik sta er echt van te kijken dat het voor Hayley voor het eerst is!!) Wij wonen een halfuurtje rijden er van daan....Wij ook geen 30 graden strandgangers maar wij gaan toch elke maand wel een keertje naar zee, juist wanneer de ergste drukte voorbij is, tegen een uur of 4 in de middag... lekker wandelen, schelpen zoeken, pootje baden, krabben zoeken, over de golven springen en vooral vliegeren....wij kunnen niet zonder... zo relax!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja erg he pas de eerste keer! We hebben gewoon nooit het moment gepakt. Maar eens moet de eerste keer zijn natuurlijk. En het beviel prima! Ze verwachtte wel zeemeerminnen te zien, mja helaas ;).

      Verwijderen
  4. Heerlijk! Wij wonen anderhalf uur van de zee rijden en we gaan elk jaar wel een keer of twee. Heerlijk mijn opa woonde in callantsoog dat is dan ook gelijk het strand waar we heen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend dat je zo lang ziek bent geweest, hopelijk voel je je alweer wat beter. Wat een mooie foto's en het klinkt als een geweldig dagje weg. Ik weet niet of het jouw eigen kinderen zijn maar ze hebben echt hele leuke namen!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!