zaterdag 1 maart 2014

 
Halverwege januari schreef ik een blogje over tevredenheid. Mijn letterlijke woorden: "Het is tijd dat ik mijn instelling verander. Ik moet maar eens tevreden zijn met wat ik nu heb. Even geen verbouwingen, klusprojecten of grote aankopen. Ook even geen kleding of speelgoed kopen (behalve een littlest pet shop huis, dat had ik beloofd). Iedereen moet maar eens tevreden zijn."  Ik zou jullie graag willen vertellen dat dit gelukt is, maar nee, ik heb gefaald. Heel erg gefaald!

Mijn idee was om ongeveer 2 maanden lang niets te kopen. Gewoon geen kleding of prulletjes. Behalve de bank en een beloofd stuk speelgoed voor Hayley. Ik denk dat het 2,5 week is goed gegaan. Maar toen heb ik toch aankopen gedaan. Zo groeit Hayden echt als kool. Hij zit inmiddels in maat 86 en dat hangt nog niet volop in zijn kast. Hij had gewoon kleren nodig. En wat nodig is, moet gekocht worden! Voor hem heb ik dus wat kleding geshopt en volgende week haal ik weer wat dingen voor hem, want hij heeft gewoon nog niet genoeg. Door dat shoppen voor hem was de kop eraf, ik had de smaak lekker te pakken.

Zo wilde ik graag wat nieuwe kussentjes voor op de nieuwe bank. Die vond ik bij de action. En ja als je eenmaal in de action bent loop je niet met 2 dingen naar buiten. En zo vond ik nog leuke knutselstickers, kopjes, een keukenschort met bijpassende pannenlappen, kookspullen en 2 leuke broeken met een printje (zie op de foto hierboven).

En ook wilde ik mezelf weer eens wat verwennen. Ik ben weer helemaal op mijn oude gewicht en dus pas ik veel kleding niet meer. Ook ben ik helemaal into de jurkjes momenteel. Het zit gewoon ideaal en je doet een jurk aan met een panty en ziet er gewoon meteen leuk uit. En dus trakteerde ik mijzelf op 2 jurkjes en van mijn verjaardagsgeld kocht ik een leren jasje en een leuk marine shirt bij de Zara.

En o ik ben zo blij en tevreden met mijn nieuwe spulletjes! Shame on me. Mijn missie om tevreden te zijn en niks te kopen is gewoon ver uit niet geslaagd. Hoe het komt? Tja. Ik vind het heerlijk om te winkelen en met een kinderen heb je ook gewoon veel nodig. Ik kan Hayden moeilijk in te kleine kleren laten lopen. Ik heb het heel kort volgehouden om helemaal niks te kopen. Maar 2 maanden was toch een te optimistisch streven. Ik ga er dan ook maar niet meer aan beginnen. Ik koop wat nodig is, wat ik leuk vind of waar ik geld voor heb. Zo heeft Hayley een nieuwe voorjaarsjas en gympen nodig. En dat ga ik lekker voor haar kopen volgende week. Dan is zij ook weer tevreden ;).

4 opmerkingen:

  1. Haha;) ik wist het dat het je niet zou lukken;)...niet rot bedoelt hoor.... maar ik heb 't in het verleden ook eens 2 weken volgehouden maar het is zo ontzettend moeilijk... je vergeet overigens de grote hoeveelheid bollen wol in bovenstaande hahahhaa... wat misschien nog wel een tip is (en dat ging bij mij heel goed) om een bepaald hoeveelheid euro's af te spreken die je extra uit mag geven in die paar weken/maand tijd... zodat het een sport wordt voor jezelf om niet klakkeloos uit te geven (dat heb ik ook eens gedaan met boodschappen/eten en dat ging ook erg goed)...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hehe nou lekker vertrouwen weer :P. Het was eigenlijk ook wel een moeilijke missie, al begon ik er met goed vertrouwen aan. En ja, de bollen wol zijn inderdaad niet meegerekend. Tja een budget daar ben ik nooit handig in geweest. Ik koop gewoon wat nodig is, en soms wat extra ;).

      Verwijderen
  2. :-) Wel knap geprobeerd hoor! Hier 2 jongens dus jongste krijgt alles aan van de oudste en maar af en toe iets nieuws, dat scheelt. En we krijgen veel tweedehands ook. En er zijn hier geen winkels in het dorp, haha, anders zou voor mij de verleiding vast ook groter zijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!