maandag 17 maart 2014

Alweer bijna 2 jaar geleden zat Hayley op peuterdansen op de sportschool een paar haltes bij ons huis vandaan. Met veel plezier ging ze erheen voor een lange tijd. De ouders mochten mee de zaal in, dat was ook nog het allerleukste. Ik kon dus gerust foto's maken en filmen. Hayley genoot van het dansen. .

Ik besloot haar daarom, na een tijd, op een echte balletschool te doen. Ze was bijna 3 jaar toen ze ermee begon. Ze kreeg les van mijn oude balletlerares. Echt super leuk. Hayley vond de eerste lesjes ook wel leuk. Maar al snel bleek ze toch echt te klein voor 'echte' balletles. De meeste meisjes waren ook al tussen de 4 en 6 jaar oud. Hayley hield het gewoon niet bij. Vaak zat ze dan ook maar gefrustreerd aan de kant. Ik vond het sneu haar zo te zien en besloot haar van balletles af te halen.

Een tijdje heeft ze niet gedanst. Ook ging ze niet terug op balletles toen ze 4 werd. Dat was in principe de bedoeling, maar Hayden was erbij gekomen. En ook heeft Hayley nu school. Een stuk reizen met de bus naar de balletschool, leek me teveel gedoe.

Laatst was ik op de site van ons buurthuis aan het rondkijken. Eens kijken of er iets te doen zou zijn voor Hayley. En toen opeens zag ik het: elke maandag en woensdag kleuterdansen. Het buurthuis is naast de basisschool van Hayley en de dansles begint precies een half uurtje na schooltijd. Ideaal! Ik mailde meteen om een afspraak te maken voor een proefles. Vorige week zou ze gaan, maar toen gooide de waterpokken roet in het eten. En dus ging ze vandaag.

 
Ze had er ontzettend veel zin in. Ze maakte netjes kennis met de juf en speelde meteen met de andere kindjes. Het waren er niet veel, maar dat geeft niet. Krijgen ze mooi genoeg aandacht en lopen ze elkaar niet zo voor de voeten. Helaas kon ik niet meekijken/genieten. Maar voor de les begon maakte ik nog snel wat foto's.
 

Ze vond het leuk genoeg en dus ga ik haar inschrijven. Nu mag ze dus iedere week naar de dansles. En dan moet ik haar volgende week gaan aanmelden voor zwemles. We krijgen het nog druk zo! Maar o wat genoot ze toch weer van het dansen.
Categories:

2 opmerkingen:

  1. Dat dansen blijft leuk! toevallig was ik deze week weer even aan het speuren naar dansschooltjes... Ons meisje heeft vanaf 1,5 jaar oud tot 4 jaar oud ook gedanst en met 4 jaar werd ze ingeloot voor zwemles...combi zwemles, school en logopedie elke week vond ik toen ff druk zat....nu ze bijna 5,5 jaar oud is merk ik dat ze toe is aan nog iets erbij.... en natuurlijk wil ze weer dansen.....ze kan niet wachten;)....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo schattig zeg! Ik ben echt benieuwd wat Olivia wil over een tijdje hihi. Ik heb zelf jaren geballet, dus wie weet :) Ik vind je lay-out mooi trouwens! Niet te donker, ik houd wel van het contrast :) Ik had zelf zoiets qua kleuren, maar was al een tijdje bezig met een nieuwe lay-out. En ben nu over, blij! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!