vrijdag 14 maart 2014

Nog maar 1 maandje en dan is Hayden alweer 1 jaar oud. Jeetje, de babytijd is dan gewoon voorbij. En dat is prima wat mij betreft. Ik vind het leuk om hem steeds groter en sterker te zien worden. Hij had daar namelijk behoorlijk wat tijd voor nodig. Zo duurde het lang totdat hij zijn nek omhoog kon houden en hij kon zitten. Maar nu hij zit is hij zo trots en kan hij zo lekker spelen.

Ook kan hij sinds gisteren staan in zijn bedje. Het is nog wel wat wankel, maar o wat is hij trots op zichzelf. En ik natuurlijk ook! Maar met dat gestunt, breekt nu een nieuwe periode aan. Een periode waarin hij wilt ontdekken en wilt proberen te klimmen en te staan, wat niet altijd zal lukken. Een periode waarin hij dus veel zal vallen. En dat betekend heel goed opletten voor deze mama.

Verder gaat het ook gewoon goed met hem. Hij kan ook wijzen en "Die!" zeggen. Ja lekker boeiend misschien, maar ik vind het heel knap. Bij iedere stap en ieder woordje zijn we gewoon heel trots!

Al ben ik minder trots op zijn slaappatroon. Hayden doet overdag nog maar 1 slaapje. En dat kan soms best vermoeiend zijn. Ik heb dan nu ook bijna geen moment voor mezelf. Om 19:30 uur plof ik beneden op de bank. En 2 uur later stort ik in, ga naar mijn bed toe om vervolgens de volgende dag weer om 06:45 uur op te staan. Maar ik slaap niet in 1 ruk hoor. Elke nacht moet ik ongeveer 3 keer mijn bed uit. Vaak voor een huilende Hayden die getroost moet worden, een zoekgeraakt speentje, een flesje of een Hayley die moet plassen. Die slopende nachten en het weinige slapen van Hayden overdag, kunnen de dagen soms erg vermoeiend maken. Al geniet ik erg van de momenten dat hij wel slaapt.


14 April is zijn eerste verjaardag. Hopelijk pokkenvrij, want ik heb nog niks gespot en de incubatietijd kan altijd langer zijn. Hoe dan ook, jarig is hij sowieso. Wanneer we een feestje voor hem geven, zetten we nog maar niet vast. De komende maand ga ik wel kado's voor hem kopen, want ik heb al veel gaafs voor hem gevonden. Hij zal het vast leuk vinden. Ik heb er zin in!
Categories:

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!