donderdag 6 maart 2014


De titel zegt al genoeg: Hayley heeft de waterpokken. Ik hoopte dat ze het nooit zou krijgen, maar om ze te krijgen op een jonge leeftijd is toch het beste. En Hayley is nu aan de beurt. Ongetwijfeld zal Hayden het ook krijgen. Dat wachten we gewoon maar af. Nu gaat alle aandacht naar Hayley.

Afgelopen zaterdag durfde ze eindelijk te logeren bij mijn ouders. Dat vond ze zo spannend. De volgende ochtend belde ik rond 09:00 uur. Mijn moeder vertelde dat ze nog sliep. Heel vreemd. Hayley slaapt nooit zo lang. De dagen ervoor sliep ze ook al steeds tot later in de ochtend. We dachten er maar niet teveel over na. Al bleef ik het vreemd vinden, het was gewoon niks voor haar.

Die maandag ging ze gewoon naar school en was blij na haar voorjaarsvakantie daar ook weer te zijn. Ze had een prima dag. Alleen leek ze wat moe van school en dus bracht ik haar op tijd naar bed. Die dinsdagochtend maakte ik haar ook weer wakker en ze wilde maar niet haar bed uit. Toen ik haar met veel moeite ging omkleden, zag ik op de rand van haar onderbroek een blaasje. Ik vroeg me altijd af of ik waterpokken zou herkennen, maar ik zag het meteen. De alarmbellen begonnen te rinkelen: "Shit een waterpok!"

Hayley keek me verbaast aan. Ze had er nog nooit van gehoord. Ik besteedde er nog maar niet te veel aandacht aan en Hayley gaf geen zieke indruk. Ik bracht haar dan ook maar naar school en vertelde de juf over de pokken. Ik gaf dan ook aan dat ze meteen moest bellen mocht Hayley opeens overal pokken krijgen of zich ziek zou voelen. Maar ik kreeg geen telefoontje. Hayley was ook gewoon vrolijk en opgewekt toen ze uit school kwam.


Een tijd geleden ontving ik van dokter Leenarts een lotion. Hartstikke handig om in huis te hebben, maar ik wilde het voorlopig nog niet gebruiken. Maar de waterpokken zijn nou eenmaal onvermijdbaar en dus ben ik blij dat ik de lotion netjes in de kast had gezet mocht het zover zijn. Thuis ben ik de pokken gaan aanstippen en ik telde er op dat moment 6. Het viel me nog mee. Wie weet zou ze er wel dansend doorheen gaan.

De volgende ochtend gaf Hayley toch een ziekere indruk en ik besloot haar dan ook niet meer naar school te brengen totdat alle blaasjes zijn ingedroogd. Dat kan dus wel even duren. Ik hoop dat ze volgende week weer naar school kan en het ziekteverloop minimaal blijft. Al blijft het aantal pokken wel toenemen. Ze heeft ze op haar buik, rug, benen, billen, haarlijn, in haar oor en op haar tong. En dat is nu. Het kunnen er met de seconde meer worden. We wachten maar af en in de tussentijd gebruiken we de lotion voor verkoeling en versnellen van indrogen.

Ik moet zeggen dat ik het stressvol vind. Het ziekteverloop is ook zolang en ook Hayden zal het nog krijgen. Maar zodra het voorbij is, hebben we het als het goed is ook gehad. Kunnen we dat weer door ons lijstje strepen van kinderziektes.
Categories: ,

15 opmerkingen:

  1. Beterschap met Hayley. Geef haar lekker veel liefde, aandacht en rust dan knapt ze snel weer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap voor je meisje en sterkte voor jou! Het is nu even vervelend, maar ze kunnen het beter maar gehad hebben. Hoeft ze later ook niet bang te zijn als ze zwanger is, want dan kan het echt gevaarlijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies. Dan heeft ze het gehad en is dat geen zorg voor de toekomst.

      Verwijderen
  3. Ik heb er toevallig vd wk over geblogt hihi! Olivia zat helemaal onder, een foto was niet blogwaardig, het arme kind hield amper normale huid over. Ja haar armpjes en haar voetjes volgens mij, en hoofdhuid viel mee. Maar zag er een wk verschrikkelijk vies uit haha. Ik dacht altijd dat ik het vies zou vinden, maar niks is minder waar. We hebben haar doodgeknuffeld hihi. Badje met havermout in een washandje helpt onwijs goed tegen het uitdrogen en de jeuk trouwens! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach wat naar als ze zo onder zitten :( alleen wat naar dat Olivia het zo jong heeft gehad. Dan is ze waarschijnlijk niet helemaal beschermt toch? En kan ze het nog een keer krijgen. Hier helpt de lotion erg goed tegen de jeuk en indrogen. Maar de havermout zal zeker gehaald worden. Vanmorgen werd ze met het dubbele wakker. Laat dit maar snel voorbij zijn!

      Verwijderen
  4. Ik hoop dat Hayley er niet te veel last van heeft! Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het begint nu wel erg te jeuken bij haar. Heel zielig, want ze durft niet te krabben (en dat mag ook niet he). Maar gelukkig gaat de jeuk snel weg na het opnieuw aanbrengen van de lotion.

      Verwijderen
  5. Vervelend! Hier heerste het laatst in de klas bij de oudste en bij de gastouder van de jongste was er volgens mij ook eentje die het had, maar bij ons is niets te bekennen. Volgens mij moeten we nog heel wat kinderziektes krijgen...
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft een inccubatietijd van een aantal weken, dus ze zullen het vast wel krijgen. Het is ontzettend besmettelijk heb ik begrepen. Het dwarrelt in druppeltjes door de lucht.

      Verwijderen
  6. Beterschap! Altijd zo sneu voor die kleintjes, hopelijk is ze snel weer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Elise,
    Ik zag dat je blog alweer bijna een jaar oud was, Hayley zal weer beter zijn;-)
    ik was benieuwd of je nog die lotion had gebruikt? Ik zit te twijfelen of ik dit zal kopen of kidsclin, dat zag ik bij dr Vogel.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!