zaterdag 8 maart 2014


Jeetje wat is het stressvol die waterpokken. Dinsdag kwam de eerste in beeld, woensdag werd het meer, donderdag nog meer en vrijdag was de piekdag. Hayley werd helemaal gek van de jeuk. Sommige waterpokken waren echt heel groot. Wat voelde Hayley zich verschrikkelijk erdoor, echt drama.

Ik was altijd zo bang voor die pokken. Het leek me zoiets engs en vies. Dat is het ook wel. Maar het is ook een kinderziekte die er gewoon bij hoort. En in plaats van het echt eng en vies te vinden, verzorg ik Hayley en de pokjes met alle liefde. Hoewel gisteren een zware pokkendag was. Ze had zoveel jeuk. Ze wist gewoon niet waar ze het zoeken moest. Ik heb haar de afgelopen dagen 2 keer per dag onder een lauwe douche gezet en 3 keer per dag stipte ik de waterpokken aan met de lotion van dokter Leenarts. Maar ze had niet alleen overdag ontzettende jeuk, ook de nachten waren zwaar. Ze viel de avonden moeilijk in slaap. En van donderdag op vrijdag zat ik van 3 tot 5 met haar beneden op de bank. Ze kon gewoon niet slapen van de jeuk.

Ik heb echt ontzettend mijn best gedaan haar zo goed mogelijk te verzorgen. Het douchen hielp en ik wreef tegen de jeuk voorzichtig over haar buik en ruggetje. Ook verschoonde ik 2 keer per dag haar onderbroek en hemd. En zo vaak mogelijk haar beddengoed. Of het heeft geholpen? Geen idee. Maar sinds vandaag gaat het wel veel beter. Al helemaal in vergelijking met gisteren. De eerste pokken (dat zijn ook de grootste) zijn inmiddels ingedroogd en een korstje geworden. Daardoor heeft ze veel minder jeuk. En ook zijn er niet echt opvallend meer bijgekomen. Hopelijk hebben we piek dan nu echt gehad.

 
Vandaag hebben Hayley en ik ook weer meisjesdag gehad. Hayden ging gezellig naar mijn ouders, zodat ik haar op en top aandacht kon geven en verzorgen. Dat hielp. Ze was de hele dag vrolijk en opgewekt. In de middag zijn we zelfs nog de deur uit gegaan om een milkshake te drinken, wat boekjes te halen in de boekenwinkel hier vlakbij en te schommelen in de speeltuin. Die frisse neus halen deed haar goed aangezien ze alweer wat dagen achter elkaar binnen zat. Dat is ze helemaal niet gewend sinds ze op school zit.
 
Er zit behoorlijk wat verbetering in. Al laat ik haar de komende dagen nog lekker thuis. We zien wel hoe het gaat. Misschien komen er morgen toch opeens meer pokken bij of voelt ze zich slechter. Tot nu toe heeft ze in ieder geval geen koorts of iets gehad. Dat is wel fijn. We kijken de komende dagen nog even aan. Het was een stressvolle week, maar hopelijk komt er nu alleen maar verbetering. Al zal dit hoofdstuk nog niet zijn afgelopen aangezien Hayden het ook nog kan krijgen. En ik kan alleen maar duimen dat hij er dan net zo goed vanaf komt als Hayley.
Categories: ,

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat het wat beter gaat! Mijn oudste had (nu nog heel klein beetje) eczeem, dus doorwaakte nachten vanwege jeuk zijn mij niet onbekend ;-)
    Lekker uitzieken en dan heeft ze dit lekker gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is misschien wat laat, maar wij gaven onze kinderen Fenistil-druppels tegen de jeuk. Hielp echt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig is ze weer beter. De jeuk was 1 dag heel erg, de rest viel mee. Hayley is er nu vanaf. De wondjes moeten genezen en dan is zij als het goed is voor altijd pokkenvrij.

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!