zondag 16 februari 2014

Gisteren was het zover, onze eerste keer spullen verkopen in de Ijhallen. Ik was een tijdje geleden al begonnen met voorbereiden. Veel kleren moest nog een keer gewassen en gestreken worden. En ook heb ik alle kasten uitgezocht van spullen en kleding die verkocht mochten worden.

Gisterochtend vroeg kwam mijn moeder naar ons toe. Zij paste samen met mijn vader de hele dag op de kinderen. En zo reden mijn man en ik om 07:30 richting Amsterdam Noord. Toen we om 08:00 uur aankwamen bij de Ijhallen was het ontzettend druk. Gelukkig konden we met de auto bij onze kraam komen. Vele mensen waren bezig hun kraam op te bouwen en ondertussen waren er ook al mensen aan het snuffelen tussen alle 'rommel'.

Na drie kwartier uitpakken en uitstallen, was onze kraam er klaar voor. We hadden een extra grote kraam genomen. Maar we hadden zoveel spullen dat we niet alles kwijt konden. Na een paar uur hebben we de kraam aangevuld. Want de eerste uren verkochten we ontzettend goed. Vooral Dvd's, CD's en oude kleding van Hayley.

Hoewel het erg koud was in de hal hebben we een leuke dag gehad. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Er was zoveel verschillend volk. Van mensen die het moeten doen met een stuiver per dag en hip volk dat op zoek is naar antiek spul. Ik heb zelf ook nog een aantal keer een rondje gelopen over de markt. Ik verbaasde me over sommige verkopers. Mannen met een enorme hoeveelheid schoenen, kleding en sieraden. Ik denk niet dat het spullen waren die uit hun eigen huis kwamen...

De kraampjes stonden wel erg dicht tegen elkaar. Zo stonden we kont aan kont met de dames van de kraam achter ons. Gelukkig waren het hele leuke dames en hebben we op die manier een hele leuke dag gehad.
We hebben veel gelachen met mensen en onderhandeld. Daardoor hebben we ontzettend veel verkocht. Ik heb alle kinderkleding van Hayley verkocht en ook veel van mezelf. Pablo is bijna al zijn oude CD's en Dvd's kwijt en ook alle babyspullen zoals het wippertje en klamboe.

Na 14:00 uur werd het rustiger en de verkoop minder. Toen hebben we alles een prijs van 0,50 cent gegeven. Uiteindelijk wilde we met zo min mogelijk spullen naar huis. Ik had namelijk 6 grote dozen/kratten vol met spullen. En het is gelukt. Om 16:30 uur hebben we alles dat over was ingepakt. En we hielden 2,5 krat over.

Ik had graag mijn camera meegenomen om wat foto's van de dag te maken. Maar dat risico durfde ik niet te nemen. Zo bang dat hij gestolen zou worden. Dus jullie moeten het even doen met deze foto's gemaakt met mijn telefoon.

Ik zou zeggen ga eens een middagje naar de Ijhallen of ga zelf je oude spullen verkopen. Het is een stuk handiger dan alles stuk voor stuk op marktplaats zetten. Je huurt een kraam voor 30 euro en aan het einde van de dag krijg je 5 euro borg terug. Wij hebben zelf spullen verkocht voor ongeveer 150 euro. Moet je nagaan hoeveel we hebben verkocht als de gemiddelde prijs zo'n 1 euro per stuk was. Ik ben blij met de 'rommel' die we kwijt zijn. Ik heb een hoop mensen blij gemaakt met mijn oude spullen. Leuk is dat. En die 150 investeren we in onze nieuwe bank die volgende week komt.

Voor ons is dit zeker voor herhaling vatbaar. Over een paar maanden gaan we weer. Waarschijnlijk na de zomer. Dan hebben we vast weer genoeg kleding en spullen gespaard om te verkopen.

4 opmerkingen:

  1. Dat zouden wij ook eens moeten doen. We hebben echt zoveel zooi haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor! Ik hou ook erg van snuffelen! Maar heb zelf niet veel te verkopen, want alles gaat over van broer op broertje en tussendoor nog naar achternichtjes/neefjes en dan is alles op een gegeven moment echt wel verwassen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :) leuk zeg! het heeft dus gelukkig ook wat opgebracht:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelf heb ik ook al eens op een rommelmarkt gestaan en ik vond het ook onwijs leuk! Wij hielden uiteindelijk ook nog wel wat spullen over, dat heb ik toen op www.socsoc.nl geplaatst. Via deze website heb ik gelukkig ook nog het een en ander kunnen verkopen. Succes bij een eventuele volgende rommelmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!