dinsdag 11 februari 2014

Kleren kopen voor mijn kindjes vind ik zo leuk. Hayley kleed ik al meer dan 4 jaar met veel plezier. Maar ook toen ik nog zwanger was van haar shopte ik er op los. Ik weet nog dat ik toen in de H&M tegen Hello Kitty babykleren aanliep. Ik was verliefd. Ik kocht een hele lading en hoe groot ze ook werd, Hello Kitty bleef.

Hayley heeft nu nog meerdere Hello Kitty truien in de kast hangen. Maar nu ze op school zit, zie ik haar smaak langzaam veranderen. De meeste kinderen uit haar klas dragen dat helemaal niet. Het valt me op dat ze tegenwoordig allemaal zo ontzettend hip gekleed zijn. Hayley is vrijwel de enige met een grote cartoon op haar trui. Dat geeft natuurlijk helemaal niet, want het kan hartstikke leuk staan. Maar de kleuter van tegenwoordig is hip, ontzettend hip.

Ik weet nog toen ik kleuter was, ik gekleed ging als een ware kermis. Ik had veel gekleurde kleren en mijn haar zat vol speldjes en friemeltjes. En ook de andere meisjes uit mijn klas waren gekleed als een kerstboom. Maar nu is dat niet meer. De meisjes uit de klas van Hayley zien er bijna net zo mooi en volwassen uit als hun moeder. Er zit zelfs 1 meisje bij die iedere week zo mooi en hip gekleed is als een echte dame. Mijn kleding is er in vergelijking helemaal niks bij.

Het begon Hayley (en mij natuurlijk ook) op te vallen dat de andere kindjes zo hip zijn. Hayley is zelf niet meer dan een broek en een Kitty trui en zo nu en dan een rokje. Maar opeens verzette ze zich. Haar roze jogginsbroek moet in de kast blijven en dat ene rokje wilt ze elke dag wel aan. Ze wilt ook mooi en hip zijn. De kleding mag niet meer te 'kinderlijk'.

Ik heb haar dan ook gevraagd alles uit haar kast te halen wat ze niet meer mooi vindt. Gelukkig haalde ze er maar 2 dingen uit. Ik was namelijk even bang dat ze haar hele kast zou leegtrekken. Ik wil namelijk dat ze zich goed voelt in haar kleding en ik wil niet met haar ruziĆ«n over wat ze wel en niet aan wilt. Zij mag kiezen.

En daarom kozen we van de week samen wat nieuwe kleding uit op Otto.nl. Ze kreeg een mooie jurk en 2 leuke truien. Ze was helemaal blij toen haar nieuwe kleding al snel binnen kwam. Vooral de jurk valt erg in de smaak. Zwart staat haar ook erg mooi vind ik.

Maandag ging ze naar school met haar nieuwe vossentrui. Hayley moest nog even wennen en wilde eigenlijk liever de jurk aan. Maar maandag heeft ze gym en dan moet de kleding zo makkelijk mogelijk zijn. Toch was ze trots toen ze de klas in kwam en kreeg meteen complimenten over haar nieuwe trui. Hayley is blij, heel blij. Geen 'kinderachtige' kleding meer. Ze wilt gekleed als een grote kleuter. En het staat haar prachtig. Note to myself: Nee Elise, geen Hello Kitty meer....
Categories: ,

6 opmerkingen:

  1. Wat worden ze dan opeens groot. Gelukkig vindt ze het hier nog niet erg om aan te trekken wat mama klaar legt, maar duurt gelukkig ook nog wel even voor ze naar school mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattige foto die eerste. Zelf hou ik helemaal niet van Cartoons dus zelf zou ik dit sowieso niet zo snel kopen voor kinderen, maar smaken verschillen, dus iedereen moet lekker kopen en aan doen wat hij of zij wil. Ook kinderen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahh ja, ik merk aan mezelf ook dat ik steeds hippere dingen wil. Ik ben totaal niet van de cartoons enzo. Dus dat heeft mijn zoontje helemaal niet in zijn kast hangen! Ik ben meer van een leuk broekje, shirtje en een sjaaltje of jasje ofzo. Gelukkig dat ieder zijn smaak heeft, anders loopt de hele wereld in hetzelfde. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is niet alleen in de kleuterklas dat is zelfs al op de peuterspeelzaal. Gelukkig maakt het onze dochter niet zoveel uit. En stimuleren ze hier de ouders om makkelijk zittende kleding dat vuil en vies mag worden aan te trekken. Dus sinds dat ik onze dochter hardnekkig in hello kitty truien, cartoon-shirts en de meest vrolijke broeken naar de peuterspeelzaal stuur komt het toch wel meer voor dat meerdere kindjes dat ook aan hebben. (ook al weet ik omdat die ouders dan doen om hun dure merkkleding netjes te houden). Het ziet er nu weer gezellig vrolijk uit in het klasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben zelf ook niet van de cartoons en dat heeft ze ook niet in de kast liggen.... wel heeft ze een overschot aan kleertjes (ze heeft nog 4 nichtjes waarvan ze de kleertjes allemaal krijgt)... eigenlijk vind ze alles wel oke wat ik klaar leg alleen maakt ze wel eens de opmerking wanneer ik donkergroen of zwarte kleertjes klaar leg dat dat 'veel te donker is' .... en ze vindt truitjes met dieren erop altijd wel helemaal te gek....vooral hondjes....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dieren vindt Hayley ook geweldig. Ook vooral hondjes en katjes. Ik denk dat ik zelf ook gewoon wat ben uitgekeken op zoveel cartoons. Het staat het niet echt meer, ze is er wat te groot voor aan het worden.

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!